additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health

Recent study discovers a relationship between drinking coffee and tea and kidney health

دراسة تكتشف علاقة بين شرب القهوة والشاي وصحة الكلى

News Agencies

Coffee and tea can negatively affect kidney health. This is stated in a new study by the CIBEROBN group led by Jordi Salas and Andres Diaz from the Universitat Rovira i Virgili (URV) in the PREDIMED-Plus project.

According to Gazeta.ru, the study found a link between consumption of coffee, tea and changes in glomerular filtration rate. This indicator is considered a marker of kidney health. Scientists studied the history and habits of 5,851 overweight or obese elderly people.

Coffee seed is high in polyphenols (with antioxidant properties), caffeine, vitamins, minerals and bioactive phytochemicals with potential health benefits. But research on the effects of coffee and tea on kidney function has always been controversial.

The authors of a new study found that consumption of coffee and tea was associated with decreased glomerular filtration rate at 1-year follow-up.

Researchers observed that people who drank more than 2 cups of coffee per day (50 ml of caffeine per cup) had worse glomerular filtration rates than those who drank coffee occasionally (less than 1 cup per day) or those who did not drink it. Researchers concluded that drinking more than 2 cups of coffee a day was associated with a 19% increased risk of rapid loss of kidney function. Similarly, tea containing caffeine can also be harmful to the kidneys.

الشرق

اكتشف علماء مجموعة CIBEROBN برئاسة “هوردي سالاس واندرسون دياس” من جامعة “روفيرا فيرجيلي” الإسبانية، علاقة بين شرب القهوة والشاي وسرعة الترشح الكبيبي المؤشر الرئيسي لصحة الكلى.

ويشير موقع Mundo deportivo، إلى أن الباحثين درسوا تاريخ وعادات 5851 شخصا من كبار السن، يعانون جميعهم من مشكلات في الوزن.

واتضح للباحثين، أن تناول القهوة والشاي يسبب انخفاض سرعة الترشح الكبيبي، وفقا لموقع “RT”.

ويشير الباحثون، إلى أن الأشخاص الذين تناولوا أكثر من فنجانين من القهوة في اليوم (50 ملغم كافيين في الفنجان)، ساءت عندهم عملية الترشح الكبيبي مقارنة بالأشخاص الذين نادرا ما شربوا فنجان قهوة في اليوم أو لم يشربوه نهائيا.

كما اتضح أن تناول أكثر من فنجانين من القهوة في اليوم يزيد من مخاطر عدم تمكن الكلى من تنفيذ وظائفها بنسبة 19 %، وهذا يشمل الشاي لأنه يحتوي على الكافيين أيضا.

ما هو معدل الترشيح الكبيبي؟

معدل الترشيح الكبيبي هو اختبار يستخدم للتحقق من مدى كفاءة عمل الكلى، كما أنه يقوم بتقدير الدم الذي يمر عبر الكبيبات كل دقيقة، حيث أن الكبيبات تعد مهمة لأنها مرشحات صغيرة في الكلى ترشح الفضلات من الدم.

ويمكن تقدير معدل الترشيح الكبيبي بدقة كبيرة بناءً على نتيجة اختبارات الدم الأخرى التي تقيس الكرياتينين (Creatinine)، والسيستاتين ج (Cystatin C).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button