additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

World Bank: Continued Rise in Oil Prices May Reduce Growth for Major Importers

البنك الدولي: استمرار ارتفاع أسعار النفط قد يخفض النمو لكبار المستوردين

QNA

Washington: Persistent high oil prices prompted by Russia’s invasion of Ukraine could cut a full percentage point off the growth off large oil-importing developing economies like China, Indonesia, South Africa and Turkey, a World Bank official said on Wednesday.

The bank’s Vice President for Equitable Growth, Finance and Institutions Indermit Gill, said in a blog posting that the war will deal further setbacks to growth for emerging markets already lagging in recovery from the COVID-19 pandemic and struggling with a range of uncertainties from debt to inflation.

“The war has aggravated those uncertainties in ways that will reverberate across the world, harming the most vulnerable people in the most fragile places,” Gill said. He added that “It’s too soon to tell the degree to which the conflict will alter the global economic outlook.”

Some countries in the Middle East, Central Asia, Africa and Europe are heavily reliant on Russia and Ukraine for food, as the countries together make up more than 20 percent of global wheat exports.

Gill said estimates from a forthcoming World Bank publication suggest that a 10 percent oil price increase that persists for several years can cut growth in commodity-importing developing economies by a tenth of a percentage point.

“Before the war broke out, South Africa was expected to grow by about 2 percent annually in 2022 and 2023, Turkey by 2-3 percent, and China and Indonesia by 5 percent.” he added.

قنا

واشنطن: أكد البنك الدولي، يوم أمس، أن استمرار ارتفاع أسعار النفط الناجم عن التصعيد العسكري الروسي لأوكرانيا، قد يخفض معدل نمو الاقتصادات النامية الكبيرة المستوردة للخام، مثل الصين وإندونيسيا وجنوب إفريقيا وتركيا، بواقع نقطة مئوية كاملة.

وقال السيد إندرميت جيل نائب رئيس البنك للنمو العادل والتمويل والمؤسسات، أن العملية العسكرية في أوكرانيا ستؤدي إلى مزيد من الانتكاسات لنمو الأسواق الناشئة المتأخرة بالفعل في التعافي من جائحة /كوفيد-19/ والتي تجد صعوبة في مواجهة مجموعة من أوجه عدم اليقين التي تتراوح من الديون وحتى التضخم.

وأشار إلى أن التصعيد العسكري الروسي في أوكرانيا أدى إلى تفاقم حالة عدم اليقين بطرق سيتردد صداها في جميع أنحاء العالم، كما أنها تضر بالأشخاص الأكثر ضعفًا في الأماكن الأكثر هشاشة، مضيفا “ولكن من السابق لأوانه معرفة الدرجة التي سيغير بها الصراع التوقعات الاقتصادية العالمية”.

ويعتمد بعض البلدان في الشرق الأوسط وآسيا الوسطى وأفريقيا وأوروبا اعتمادا كبيرا على روسيا وأوكرانيا في الغذاء، إذ يشكل البلدان معا أكثر من 20 بالمائة من صادرات القمح العالمية.

وقال جيل إن التقديرات الصادرة عن نشرة مقبلة للبنك الدولي تشير إلى أن زيادة في أسعار النفط 10 بالمائة تستمر سنوات عدة يمكن أن تخفض النمو في الاقتصادات النامية المستوردة للسلع الأساسية بمقدار عُشر نقطة مئوية.

وأضاف أنه وقبل اندلاع التصعيد العسكري الروسي في أوكرانيا ، كان من المتوقع أن تنمو جنوب إفريقيا بنحو 2 بالمائة سنويا في عامي 2022 و2023 ،وتركيا 2 بالمائة إلى 3 بالمائة، والصين وإندونيسيا بنحو 5 بالمائة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button