additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

UN Warns of Dangerous Humanitarian Situation in Somalia Due to Drought

الأمم المتحدة تحذر من وضع إنساني خطير في الصومال بسبب الجفاف

QNA

Nairobi: The United Nations warned that it faces a crippling lack of funds to tackle Somalia’s devastating drought, which has been “overshadowed” by other humanitarian crises including the war in Ukraine.

Somalia is being ravaged by drought, which has affected 4.5 million people – nearly 30 percent of its population – as of February, following three consecutive seasons of poor rains.

But so far the UN has only secured three percent of the USD 1.46 billion required to meet the needs of Somalis, the UN humanitarian coordinator for Somalia Adam Abdelmoula, told a press conference in Kenya’s capital Nairobi.

“The situation is grave and is deteriorating rapidly,” he added.

Around 671,000 people have been forced to flee their homes in search of water, food or pasture for their livestock, more than double the 245,000 who were displaced in December. 

قنا

نيروبي: أعربت الأمم المتحدة عن قلقها إزاء الوضع الإنساني الخطير الناجم عن الجفاف في الصومال.

وحذر السيد آدم عبدالمولى، المنسق الإنساني للأمم المتحدة في الصومال، خلال مؤتمر صحفي في العاصمة الكينية نيروبي اليوم، من أن الوضع خطير ويتدهور بشكل سريع.

وقال عبدالمولى إنه قلق للغاية، في حين تم توفير 3 بالمئة فقط من 1.46 مليار دولار تعتبرها الأمم المتحدة ضرورية لتلبية الاحتياجات في الصومال في 2022، مضيفا “زرت عدة عواصم العام الماضي، وهي خمس عواصم أوروبية وواشنطن، بهدف إعادة الصومال إلى الخريطة”.

وحذر من أن التوقعات تشير إلى أن موسم الأمطار القادم في أبريل قد يسجل أيضا نسبة أقل من المتوسط، وقال “إذا لم نتحرك بسرعة، فقد نجد أنفسنا في وضع صعب بحلول يونيو”.

وشدد على أن الاحتياجات هائلة، ودعا على نحو طارئ، الجهات المانحة والسلطات والأمم المتحدة والمنظمات غير الحكومية والشركاء والشتات ومجتمع الأعمال إلى تكثيف الاستجابة للجفاف في الصومال. وقال إن تكلفة التقاعس عن العمل أو التدخل في وقت متأخر هي ببساطة باهظة للغاية.

وفي شهر فبراير الماضي، تضرر 4.5 مليون صومالي من الجفاف، مقارنة بـ 3.2 مليون في ديسمبر 2021، واضطر 671 ألف شخص إلى مغادرة منازلهم بحثا عن الماء أو الطعام أو المراعي لمواشيهم، وهو أكثر من ضعف عدد الذين اضطروا إلى النزوح في ديسمبر 2021 وبلغ حوالي 245 ألف نازح.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button