additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🥅 LEAGUES

Benzema hat-trick inspires Real Madrid comeback win over PSG

ثلاثية بنزيمة تقود انتفاضة ريال مدريد أمام سان جيرمان

Reuters

MADRID: Karim Benzema scored a quickfire hat-trick as Real Madrid fought back to beat Paris St Germain 3-1 on Wednesday and move into the Champions League quarter-finals 3-2 on aggregate.

Mbappe struck before halftime to put the French side 2-0 up in the last-16 tie and they created many chances to extend their lead as they dominated the first hour of the game.

Benzema equalised in the 61st minute, however, following a bad error from PSG goalkeeper Gianluigi Donnarumma who mishandled the ball inside the area and gifted it to the French striker.

Roared on by a sold-out crowd at the Santiago Bernabeu stadium and with PSG in panic mode, Benzema scored again in the 76th minute from Luka Modric’s pass and grabbed his third two minutes later after another costly mistake by a PSG defender to send the record 13-times European champions into the last eight.

“We lost in the first leg, we were losing at the break… It was very hard, but this is a Champions League match and we are Real Madrid,” Benzema told reporters.

“The comeback came due to a matter of mental strength. It was not a mistake by Donnarumma, it was my pressure on him. When we pressure like that, we can beat anyone. Every game is a final for us and today we saw that Real Madrid is alive.”

PSG were aggressive from the start and knew exactly how to take advantage of Real’s uncoordinated attempts to put them under pressure which left space for Neymar and Mbappe to exploit.

Mbappe had an effort ruled out after the video assistant referee spotted a narrow offside before putting PSG ahead when he ran on to a fine pass by Neymar.

The French side continued to dominate possession until Benzema took advantage of Donnarumma’s error, a goal PSG coach Mauricio Pochettino felt should have been disallowed.

“It’s a disgrace that in 2022 a goal like that stands, it was a clear foul by Benzema on the goalkeeper,” Pochettino told a news conference. “After an injustice like that the team had a mental breakdown. It’s a shame.”

وكالات

سجّل كريم بنزيمة ثلاثية قاد بها ريال مدريد لتحويل تأخره إلى فوز 3-1 على باريس سان جيرمان في سانتياغو برنابيو، والصعود لربع نهائي دوري أبطال أوروبا لكرة القدم بنتيجة إجمالية 3-2 يوم الأربعاء، كما تأهل مانشستر سيتي للدور نفسه رغم تعادله السلبي مع ضيفه سبورتنغ لشبونة.

وتغلّب ريال مدريد على سان جيرمان بمجموع المباراتين 3-2، حيث خسر الملكي في مباراة ذهاب الدور ثمن النهائي 1-صفر.

ووسط حماس جماهيري في الملعب الممتلئ بنحو 62 ألف مشجع، نجح ريال مدريد بطل أوروبا 13 مرة في انتزاع بطاقة التأهل لربع النهائي، بعدما تشكك البعض في إمكانية وصوله بعيدا إثر خسارته المقترنة بأداء هزيل في باريس.

ريال مدريد يسيطر على البداية

بدأ الريال اللقاء مهاجما على أمل التسجيل وتعويض هزيمة الذهاب في ملعب حديقة الأمراء، غير أن انطلاقة أصحاب الأرض لم تدم سوى 10 دقائق فقط، قبل أن يُسيطر الفريق الباريسي على مجريات اللعب ويُهدد مرمى تيبو كورتوا في مناسبتين تصدى لهما الحارس البلجيكي ببراعة.

أول حضور قوي للريال جاء بتصويبة قوية من بنزيمة، أبعدها بصعوبة الإيطالي جانلويجي دوناروما في الدقيقة 25، قبل أن يخترق الأرجنتيني ليونيل ميسي دفاع الملكي ويمرر كرة غاية في الخطورة لم تجد من يتابعها في الشباك.

وأضاع ميسي فرصة مؤكدة لسان جيرمان في الدقيقة 31، بعدما تلقى تمريرة بينية ماكرة من نيمار، لينفرد بكورتوا ويسدد من على بعد خطوات قليلة من المرمى، لكنه سدد كرة غير متقنة مرت بعيدة عن شباك حارس الريال.

وسجل كيليان مبابي هدفا لسان جيرمان في الدقيقة 34، لكن سرعان ما ألغاه حكم المباراة بداعي تسلل زميله نونو مينديز، قبل أن يرسل إليه التمريرة العرضية التي جاء منها الهدف.

لكن سرعان ما أثمرت أفضلية سان جيرمان عن أول أهداف اللقاء في الدقيقة 39، بعدما انطلق مبابي بهجمة مرتدة سريعة أنهاها بتسديدة قوية عجز كورتوا عن ردها، لتدخل مرماه وتعانق الشباك.

في الشوط الثاني، ظلت أفضلية سان جيرمان قائمة إلى غاية الدقيقة 61 التي عرفت تسجيل ريال مدريد هدف التعادل من خطأ فادح ارتكبه دوناروما واستغله بنزيمة ليضع الكرة في المرمى.

هدف بنزيمة كان له مفعول السحر على باقي عناصر الريال، الذين ضغطوا بقوة وتمكنوا من قلب النتيجة لصالحهم بهدف ثان وقع عليه بنزيمة في الدقيقة 76 من كرة سددها من داخل جزاء النادي الباريسي، ارتطمت بالمدافع ماركينيوس وأكملت طريقها إلى الشباك.

ولم تمر سوى دقيقتين فقط حتى ظهر بنزيما مُجددا وتوج تألقه اللافت بهدف ثالث أحرزه من تسديدة مباشرة استقرت في يمين دوناروما، وسط تراجع غريب في مستوى سان جيرمان الذي استسلم للنتيجة وودع المسابقة بعد أن انتصر في الذهاب بهدفٍ وحيد. ​​​​​​​

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button