additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

IAEA: Activities Detected at North Korea’s Yongbyon Nuclear Complex

وكالة الطاقة الذرية: رصد أنشطة في مجمع يونغبيون النووي بكوريا الشمالية

QNA

Geneva: Director-General of the International Atomic Energy Agency (IAEA) Rafael Grossi said that signs of activities have been detected at North Korea’s main Yongbyon nuclear complex and other facilities.

Grossi said in a statement broadcasted by Yonhap news agency that the IAEA’s monitoring team spotted indications of activity at the 5-megawatt reactor at the complex north of Pyongyang, which is capable of producing weapons-grade plutonium.

“We continue to observe construction activities at the Yongbyon site, including construction of an annex to the reported centrifuge enrichment facility, the purpose of which has yet to be determined,” Grossi said.

North Korea has been constructing a new building near the light water reactor, possibly to support the fabrication or maintenance of reactor components, he added.

He pointed out that there are “ongoing indications of activities” at Kangson uranium enrichment complex and Pyongsan uranium mine and concentration plant, stressing the continuation of North Korea’s nuclear program “is a clear violation of relevant UN Security Council resolutions.”

قنا

جنيف: قال السيد رافائيل غروسي المدير العام للوكالة الدولية للطاقة الذرية، إنه تم رصد دلائل على وجود أنشطة في مجمع /يونغبيون/ النووي الرئيسي في كوريا الشمالية ومنشآت أخرى.

وأضاف غروسي” في تصريحات له بثتها وكالة /يونهاب/ للأنباء، أن فريق المراقبة التابع للوكالة رصد مؤشرات تدل على وجود أنشطة في المفاعل الذي تبلغ قدرته 5 ميغاواط، وهو مفاعل قادر على إنتاج البلوتونيوم المستخدم في صنع الأسلحة النووية.

وتابع “نواصل مراقبة أنشطة البناء في موقع /يونغبيون/، بما في ذلك بناء ملحق بمنشأة التخصيب بالطرد المركزي والذي لم يتحدد الغرض منه بعد”، مضيفا أن “كوريا الشمالية تقوم ببناء مبنى جديد بالقرب من مفاعل الماء الخفيف، ربما لدعم تصنيع مكونات المفاعل أو صيانتها”.

ولفت إلى أن هناك أيضا “مؤشرات جارية على وجود أنشطة” في مجمع /كانغسون/ لتخصيب اليورانيوم ومنجم /بيونغ سان/ لليورانيوم، مؤكدا أن استمرار البرنامج النووي لكوريا الشمالية “يعد انتهاكا واضحا لقرارات مجلس الأمن الدولي ذات الصلة”.

يذكر أن بيونغ يانغ قد أجرت ست تجارب نووية كان آخرها في سبتمبر 2017، وظلت المفاوضات النووية بين الولايات المتحدة وكوريا الشمالية متوقفة منذ انهيار قمة “هانوي 2019” دون اتفاق.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button