additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Chinese President: China Cannot Rely on International Markets to Ensure Food Security

الرئيس الصيني: لا يمكن للصين الاعتماد على الأسواق العالمية لتحقيق الأمن الغذائي

QNA

Beijing: Chinese President Xi Jinping said that his country cannot rely on international markets to ensure food security, calling for the need to rely on the internal market in the face of an expected food crisis due to the suspension of supply chains as one of the repercussions of the Russian military escalation in Ukraine.

China should focus on its domestic food markets, while making sure it has an appropriate level of import capacity, Xi said during a meeting attended by members of the Chinese Peoples Political Consultative Conference, according to Bloomberg News.

Policy makers at the National Peoples Congress, which runs concurrently with the Chinese People’s Political Consultative Conference (CPPCC), have also stressed food security as a key issue for the nation this year, particularly after some crop prices rocketed in the wake of Russias invasion of Ukraine.

The world is currently suffering from a major surge in food prices and inflation rates due to the disruption of supply chains resulting from the Ukrainian crisis.

China has been striving to achieve food self-sufficiency and Chinese President Xi Jinping focused among his goals years ago on fighting food waste, imposing export restrictions, and including food security in the government’s work report for 2021.

China does not currently face an immediate or long-term threat of food shortages, but at the same time it cannot completely close the door on imports, as it cannot produce enough feed grains, such as soybeans, to support its large and growing livestock industry, and therefore it must rely on imports.

قنا

بكين: قال الرئيس الصيني شي جين بينغ إنه لا يمكن لبلاده الاعتماد على الأسواق العالمية لتحقيق الأمن الغذائي، داعيا لضرورة الاعتماد على السوق الداخلي في مواجهة أزمة غذاء متوقعة جراء توقف سلاسل الامداد كأحد تداعيات التصعيد العسكري الروسي في أوكرانيا.

وقال جين بينغ، خلال اجتماع مع أعضاء من المؤتمر الاستشاري السياسي للشعب الصيني، إن الصين يجب أن تركز على أسواقها الغذائية المحلية، مع التأكد كذلك من امتلاكها مستوى مناسبا من قدرة الاستيراد، وفق وكالة أنباء /بلومبرغ/.

وشدد الرئيس الصيني على ضرورة حماية الأراضي الزراعية والتنمية التكنولوجية لصناعة البذور، للمساعدة في حل أزمات الأمن الغذائي.

ومن جانبهم، أكد صانعو السياسة في المؤتمر الاستشاري السياسي للشعب الصيني -وهو منظمة تابعة للجبهة المتحدة الوطنية للشعب الصيني – أن الأمن الغذائي هو القضية الرئيسية للبلاد هذا العام، ولا سيما مع ما يشهده العالم من قفزة في أسعار السلع الغذائية والمحاصيل الزراعية في أعقاب العملية العسكرية الروسية في أوكرانيا.

ويعاني العالم حاليا من موجة ارتفاع كبيرة في أسعار السلع الغذائية ومعدلات التضخم جراء تعطل سلاسل الإمداد الناتج عن الأزمة الأوكرانية.

وتكافح الصين لتحقيق الاكتفاء الذاتي من المواد الغذائية، وركز الرئيس الصيني شي جين بينغ من بين جملة أهدافه قبل سنوات على محاربة هدر الطعام وفرض قيود على التصدير وأدرج الأمن الغذائي في تقرير عمل الحكومة لعام 2021.

ولا تواجه الصين حاليا تهديدا مباشرا أو طويل الأمد بنقص في المواد الغذائية، لكن في الوقت نفسه ليس باستطاعتها غلق باب الاستيراد تماما، إذ ليس بإمكانها إنتاج ما يكفي من الحبوب العلفية، مثل فول الصويا لدعم صناعة الثروة الحيوانية الكبيرة والمتنامية، ومن ثم يتعين عليها الاعتماد على الواردات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button