additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

NHRC Resumes Awareness Campaign ‘Together We Work, You Have A Right You Have A Duty’

اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان تستأنف حملتها التوعوية لك حق وعليك واجب

QNA

Doha: The National Human Rights Committee (NHRC) has resumed its awareness campaign ‘Together We Work, You Have A Right You Have A Duty’ which comes within the framework of implementing the committee’s work strategy aimed at enhancing awareness of workers’ rights and duties, and spreading a culture of human rights in general.

The campaign, which deals with the axes of “health, working hours, rest times, adequate housing, and occupational safety”, was halted last January as part of the precautionary measures taken in light of the increasing cases of Coronavirus (Covid-19).

In this context, the Head of the Public Relations Unit of the National Human Rights Committee Abdullah Ali Al Mahmoud, stressed in statements the importance of this campaign, which targets an important segment of society that plays a major role in advancing the development process in the country, whether employers or workers, noting that from this standpoint, the National Human Rights Committee attaches great importance to the issues of workers and employers alike, with the aim of consolidating human rights principles, translating them on the ground in various fields of work, and contributing to overcoming all obstacles that prevent the various parties from enjoying full and undiminished rights.

Al Mahmoud pointed out that the campaign focuses on important axes that include all aspects related to employers and workers, which will be introduced and discussed by specialists, noting that the Qatari labor law guarantees all professional and social rights for workers, as well as the rights of employers in accordance with a contractual relationship between the two parties.

NHRC in cooperation with Qatar Red Crescent Society (QRCS), will also organize educational and awareness-raising events in health centers for workers managed by QRCS.

قنا

الدوحة: استأنفت اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان، يوم أمس، حملتها التوعوية /معا نعمل.. لك حق وعليك واجب/، التي تأتي في إطار تنفيذ استراتيجية عمل اللجنة الرامية إلى تعزيز التوعية بحقوق وواجبات العمال، ونشر ثقافة حقوق الإنسان بصورة عامة.

وكانت الحملة، التي تتناول محاور /الصحة، وساعات العمل وأوقات الراحة، والسكن اللائق، والسلامة المهنية/، قد توقفت في يناير الماضي في إطار الإجراءات الاحترازية المتبعة في ظل تزايد حالات الإصابة بفيروس كورونا /كوفيد-19/.

وتهدف الحملة، التي تستمر شهرا كاملا، إلى التوعية بدور اللجنة في حماية وتعزيز حقوق الإنسان، وتمكين أصحاب العمل والعمال من معرفة حقوقهم والتمتع بها وفقا للتطورات التشريعية بالدولة، وتحسين الوضع الاقتصادي والاجتماعي للعمال وأصحاب العمل، فضلا عن معرفة العوائق القانونية والفعلية التي تحول دون تمتع أصحاب العمل والعمال بحقوقهم، وكسب تأييد المجتمع القطري لجهود تعزيز حقوق العمالة وحمايتها، إلى جانب تعزيز دور الشركات في حل المشاكل التي تحول دون ممارسة العمال لحقوقهم بشكل فعلي.

وفي هذا السياق، أكد السيد عبدالله علي المحمود، مدير إدارة العلاقات العامة والإعلام باللجنة الوطنية لحقوق الإنسان، في تصريحات، أهمية هذه الحملة التي تستهدف شريحة مهمة في المجتمع تقوم بدور كبير في دفع عملية التنمية بالبلاد، سواء أصحاب العمل أو العمال، مبينا أنه “من هذا المنطلق تولي اللجنة الوطنية لحقوق الإنسان بالغ الأهمية لقضايا العمال وأصحاب العمل على حد سواء، بهدف ترسيخ مبادئ حقوق الإنسان، وترجمتها على أرض الواقع في مجالات العمل المختلفة، والإسهام في تذليل جميع المعوقات التي تحول دون تمتع مختلف الأطراف بحقوق كاملة غير منقوصة”.

وأشار المحمود إلى أن الحملة تركز على محاور مهمة تشمل جميع الجوانب التي تتعلق بأصحاب العمل والعمال، والتي سيتم التعريف بها وبحثها ومناقشتها من قبل المختصين، مشيرا إلى أن قانون العمل القطري كفل جميع الحقوق المهنية والاجتماعية للعمال، كما كفل حقوق أصحاب العمل وفق علاقة تعاقدية بين الطرفين.

وحسب الخطة، ستنفذ حملة /معا نعمل.. لك حق وعليك واجب/ محاضرات توعوية وتثقيفية فيما يتعلق بحقوق العمال وأصحاب العمل في أماكن وجودهم، كما سيتم إصدار وتوزيع مواد إعلامية تتضمن مطبوعات متنوعة، وأفلاما توعوية، ورسائل قصيرة على الهاتف، ومقالات وتقارير وبرامج تلفزيونية، بالإضافة الى تنظيم أنشطة توعوية في عدد من المصانع في مناطق راس لفان، ومسيعيد، ودخان.

كما ستنظم اللجنة، بالتعاون مع الهلال الأحمر القطري، فعاليات تثقيفية وتوعوية بالمراكز الصحية للعمال التي يديرها الهلال الأحمر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button