additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆 Sport👮‍♂️ Government

‘You Matter’ Initiative Organizes Sports Security Forum in Cooperation with Aspire Zone

مبادرة أنت مهم بوزارة الداخلية تعقد ملتقى الأمن الرياضي بالتعاون مع أسباير زون

QNA

Doha: The “Sports Security is Everyones Responsibility” forum was held at Aspire Zone Foundation on Monday.

The forum was organized by the “You Matter” initiative of the Ministry of Interior in cooperation with Aspire Zone Foundation.

The forum discussed topics related to the “You Matter” initiative, which is implemented by the Stadium Security Section at the Establishments and Authorities Security Department of the Ministry of Interior with the aim of enhancing community awareness of stadium security, consolidating the security partnership between the society and security services in this context, and providing a role model in organizing major sporting events, most importantly the FIFA World Cup Qatar 2022.

Director of the Establishments and Authorities Security Department Brigadier Dr. Ali Khajim Al Athbi said that the forum comes with the aim of exchanging experiences with the relevant authorities, and in line with the Ministry of Interiors strategy which aims to strengthen the relationship with the community.

He noted that the “You Matter” initiative is part of the functions and competencies of the Department which constantly seeks to develop its capabilities, train its human elements, enhance its readiness to face all challenges, and work within the system of the Ministry of Interior which seeks to achieve leadership regionally and internationally by achieving more security stability and contributing to the development of work.

For his part, Supervisor of the “You Matter” initiative Captain Saeed Jumaa Al Hitmi highlighted the achievements of the initiative which was launched two years ago, pointing to the implementation of many workshops, lectures, field visits and educational programs to raise awareness of security and safety procedures during sporting events.

He added that the initiative has managed, through these activities and events, to reach the targeted segments of the society to emphasize that sports security is everyone’s responsibility.

Assistant Director of the Establishments and Authorities Security Department Brigadier Jassim Al Hail said that the initiative’s goal is to raise awareness of stadium security, employing its cumulative experiences in spreading the sports security culture among members of society, at a time when the State of Qatar has become a global sports destination.

Khalil Al Jaber, Director of Sports Affairs at Qatar Olympic Committee and President of Qatar Swimming Association, explained that sports security is vital and an essential element for the success of sports tournaments, stressing the importance of sports security awareness and education programs carried out by the initiative.

He noted that there is a great strategy in the sports system in the State of Qatar to host sporting events on an ongoing basis, pointing to the upcoming tournaments that will hosted by the state, which require great efforts from all partners, especially security men.

The forum witnessed extensive discussions on ways to enhance and develop the initiative, and expand its partnerships to ensure more achievement in the awareness work in the field of sports security.

قنا

الدوحة: عقد يوم أمس بمبنى مؤسسة أسباير زون ملتقى /الأمن الرياضي مسؤولية الجميع/، الذي نظمته مبادرة /أنت مهم/ بوزارة الداخلية، بالتعاون مع المؤسسة، بحضور مسؤولين من الجانبين وعدد من العاملين في المجال الإعلامي والرياضي.

وناقش الملتقى عددا من الموضوعات المتعلقة بمبادرة /أنت مهم/ التي ينفذها قسم أمن الملاعب بإدارة أمن المنشآت والهيئات بوزارة الداخلية بهدف تعزيز الوعي المجتمعي بأمن الملاعب، وترسيخ الشراكة الأمنية بين المجتمع وأجهزة الأمن في هذا الإطار، وتقديم نموذج يحتذى به في تنظيم الفعاليات الرياضية الكبرى ، ومنها كأس العالم FIFA قطر 2022.

وقال العميد الدكتور علي خجيم العذبي مدير إدارة أمن المنشآت والهيئات، إن الملتقى يأتي بهدف تبادل الخبرات مع الجهات ذات العلاقة وتماشياً مع استراتيجية وزارة الداخلية والتي من أهدافها تعزيز العلاقة مع المجتمع، لافتا إلى أن مبادرة /أنت مهم/ تعد نموذجا مجتمعيا متطورا للمشاركة في صناعة الوعي حول ترابط الأمن والرياضة.

وأضاف في كلمة خلال الملتقى، أن المبادرة تأتي امتدادا لمهام واختصاصات الإدارة التي تسعى بشكل دائم إلى تنمية قدراتها وتدريب عناصرها البشرية وجاهزيتها لمواجهة جميع التحديات والعمل ضمن منظومة وزارة الداخلية التي تسعى لتحقيق الريادة إقليميا ودوليا من خلال تحقيق المزيد من الاستقرار الأمني والإسهام في تطوير العمل.

من جانبه، أشار النقيب سعيد جمعة الهتمي مشرف مبادرة /أنت مهم/ إلى ما حققته المبادرة التي تأسست قبل عامين، وما أنجزته من أهداف في إطار اتفاقيات تعاون وشراكة مع جهات متنوعة في الدولة، وقال: “إنه تم تنفيذ العديد من ورش العمل والمحاضرات والزيارات الميدانية والبرامج التثقيفية للتوعية بإجراءات الأمن والسلامة خلال الفعاليات الرياضية”. وأكد أن المبادرة تمكنت من خلال هذه الأنشطة والفعاليات، من الوصول إلى الشرائح المستهدفة في المجتمع في مختلف الرياضات للتأكيد على أن الأمن الرياضي مسؤولية الجميع.

بدوره، قال العميد جاسم الهيل مساعد مدير إدارة أمن المنشآت والهيئات، إن هدف المبادرة هو التوعية بأمن الملاعب، موظفة خبراتها التراكمية في نشر الثقافة الأمنية الرياضية بين أفراد المجتمع، في وقت أصبحت فيه دولة قطر واجهة رياضية عالمية.

إلى ذلك، أوضح السيد خليل الجابر مدير إدارة الشؤون الرياضية باللجنة الأولمبية القطرية، ورئيس الاتحاد القطري للسباحة، أن الأمن الرياضي أمر حيوي وعنصر جوهري لنجاح البطولات الرياضية، مؤكدا أهمية برامج التوعية والتثقيف بالأمن الرياضي الذي تؤديه المبادرة، مستعرضا بعض التجارب الخارجية في هذا السياق.

وأشاد بمستوى الوعي الذي يتمتع به الجمهور الرياضي في دولة قطر، “والذي كان دائما أحد عوامل نجاح البطولات الرياضية التي تقف خلفها رؤية واضحة واستراتيجية متكاملة”، وقال: “هناك استراتيجية كبيرة في المنظومة الرياضية بدولة قطر لاستضافة الأحداث الرياضية وبشكل مستمر”، متحدثا عن البطولات المستقبلية التي تستضيفها الدولة والتي تحتاج إلى جهود كبيرة من كل الشركاء وخاصة رجال الأمن.

من جهته، قال السيد حسن ربيعة الكواري المدير التنفيذي للمبيعات والتسويق والاتصال في مؤسسة دوري نجوم قطر، إن المبادرة ولدت كبيرة ونجحت في خلق شراكة مع المؤسسات الرياضية، وساهمت في نشر الوعي الأمني في الملاعب.

وشهد الملتقى مناقشات مستفيضة حول سبل تعزيز المبادرة وتطويرها، وتوسيع شراكاتها بما يضمن المزيد من الإنجاز في العمل التوعوي بمجال الأمن الرياضي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button