additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

12 Serious and Chronic Diseases Associated with obesity

12 مرضًا خطيرًا ومزمنًا ترتبط بالسمنة

Al-Raya – WGOQatar Translation 

Doha: A number of doctors have warned of the spread of obesity among many groups of society of all ages, pointing out that we are approaching World Disease Day, which falls on March 4 of each year. The phenomenon is spreading significantly and that the number of people struggling with it is increasing significantly as well as associated diseases, stressing in special statements to Al-Raya that celebrating World Obesity Day comes from a focus on raising awareness of the problems and risks of obesity, diseases associated with weight gain, and how people can protect themselves from the disease, which is considered a pest of the age.

They said: There are 12 serious and chronic diseases that obese people are more susceptible to, such as cardiovascular diseases, diabetes, where obesity leads to an imbalance in the level of insulin in the blood, musculoskeletal disorders, and some types of cancer such as endometrial cancer, breast cancer, ovarian cancer, prostate cancer, gallbladder cancer, kidney cancer, colon cancer, and lung cancer, in addition to the increased future risks for obese children to suffer from breathing difficulties, and their increased risk of fractures.

They explained that among the diseases prevalent due to obesity are back pain, high cholesterol levels, skin infections, andrological diseases, infertility and depression, where obesity causes emotional problems such as low self-confidence that may develop into clinical depression in the long term.

الراية

الدوحة: حذّر عددٌ من الأطباء من انتشار السمنة بين الكثير من فئات المُجتمع من جميع الأعمار، لافتين إلى أننا نقترب من اليوم العالمي للمرض، الذي يوافق 4 مارس من كل عام، ونجد أن الظاهرة تنتشر بشكل كبير وأن أعداد المُصابين بها في تزايد ملحوظ فضلًا عن الأمراض المُرتبطة بها، مؤكّدين في تصريحات خاصّة لـ الراية أن الاحتفاء باليوم العالمي للسمنة يأتي من قبيل التركيز على التوعية بمشكلات ومخاطر السمنة، والأمراض التي ترتبط بزيادة الوزن، وكيف يمكن للأشخاص حماية أنفسهم من الإصابة بهذا المرض الذي يعتبر من آفات العصر.

وقالوا إن هناك 12 مرضًا خطيرًا ومزمنًا يكون البدناء أكثر عرضة للإصابة بها مثل أمراض القلب والأوعية الدمويّة، وأمراض السكري، حيث تعمل السمنة على اختلال مستوى الإنسولين في الدم، والاضطرابات العضليّة الهيكليّة، وبعض أنواع أمراض السرطان مثل سرطان الغشاء المبطن للرحم وسرطان الثدي وسرطان المبيض وسرطان البروستاتا وسرطان المرارة وسرطان الكلى وسرطان القولون، وسرطان الرئة، بالإضافة إلى زيادة المخاطر المستقبليّة للأطفال المصابين بالسمنة من صعوبات في التنفّس، وزيادة مخاطر إصابتهم بالكسور.

وأوضحوا أن من بين الأمراض المنتشرة بسبب السمنة آلام الظهر وارتفاع مستويات الكوليسترول والتهابات الجلد وأمراض الذكورة والعقم والاكتئاب، حيث تسبّب السمنة مشاكل عاطفيّة مثل انخفاض الثقة بالنفس التي قد تتطوّر إلى الاكتئاب الإكلينيكي على المدى الطويل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button