additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Kremlin: Talk of Biden-Putin Summit on Ukraine is ‘Premature’

الكرملين: من السابق لأوانه الحديث عن قمة بين الرئيسين الروسي والأمريكي بشأن أوكرانيا

QNA

Moscow: The Kremlin said Monday it was ‘premature’ to discuss a summit between Russian President Vladimir Putin and US President Joe Biden, after France has announced the possibility of a meeting between the two sides to calm tensions over Ukraine.

Kremlin Spokesperson Dmitry Peskov said in a press statement, “If necessary, of course, the Russian and American presidents can decide to hold a telephone call or connect via other methods.”

Peskov explained that there are “no concrete plans in place” for a presidential summit, pointing out that “a meeting is possible if the heads of state consider it appropriate”, and that “there is an understanding that dialogue should be continued at the level of foreign ministers.”

Early on Monday, the French presidency announced that Putin and Biden have agreed to hold a summit “in principle” regarding the Ukrainian crisis, with the condition that Russia does not invade Ukraine.

On Sunday, US Secretary of State Antony Blinken affirmed Biden’s readiness to engage with Putin on the Ukrainian crisis at any time and in any format, pointing to Washington’s pursuit of a diplomatic solution to the crisis.

French President Emmanuel Macron held on Sunday a telephone conversation with his Ukrainian counterpart Volodymyr Zelensky, following a long conversation with Russian President Vladimir Putin.

The US and Western countries accuse Russia of preparing a military attack on Ukraine, which Moscow has denied on several occasions, considering the accusations as a pretext to increase NATO’s military presence near its borders.

قنا

موسكو: أعلنت الرئاسة الروسية /الكرملين/، يوم أمس، أن “من السابق لأوانه” الحديث عن قمة بين الرئيس الروسي فلاديمير بوتين، ونظيره الأمريكي جو بايدن بشأن الأزمة في أوكرانيا، وذلك تعليقا على إعلان فرنسا أن الرئيسين بايدن وبوتين اتفقا من حيث المبدأ على عقد قمة بشأن الأزمة.

وقال السيد ديمتري بيسكوف المتحدث باسم /الكرملين/، في تصريحات صحفية، إن موسكو لا تستبعد إمكانية إجراء اتصالات بين الرئيس الروسي ونظيره الأمريكي، “إذا لزم الأمر”.. مضيفا : “بالطبع، يمكن لرئيسي روسيا والولايات المتحدة في أي وقت اتخاذ قرار بشأن الاتصالات، سواء كانت هاتفية أو لقاءات شخصية”.

وأوضح بيسكوف أنه لم يتم التخطيط حتى الآن لعقد القمة بين الرئيسين، مشيرا إلى أن “الاجتماع ممكن إذا رأى رؤساء الدول أنه مناسب.. والآن هناك إجماع واضح وملموس لضرورة مواصلة الحوار على مستوى وزراء الخارجية”.

وفي وقت سابق اليوم، أعلنت الرئاسة الفرنسية أن الرئيسين الأمريكي والروسي اتفقا من حيث المبدأ على عقد قمة بشأن الأزمة الأوكرانية.

وذكر قصر الإليزيه، في بيان، أن “الرئيسين بوتين وبايدن وافقا على مبدأ أن يلتقيا في قمة اقترحها نظيرهما الفرنسي إيمانويل ماكرون.. ولكن لن يكون ممكنا عقدها إلا في حال لم تقدم روسيا على غزو أوكرانيا”.

وأكد السيد أنتوني بلينكن، وزير الخارجية الأمريكي، أمس /الأحد/، استعداد الرئيس بايدن للانخراط مع بوتين في الملف الأوكراني، في أي وقت، وبأي صيغة، مشيرا إلى سعي واشنطن لحل دبلوماسي للأزمة هناك.

وكان الرئيس الفرنسي إيمانويل ماكرون قد أجرى، أمس محادثات هاتفية مع نظيره الأوكراني، فولوديمير زيلينسكي، في أعقاب محادثة طويلة مع الرئيس الروسي، فلاديمير بوتين.

وتتهم الولايات المتحدة ودول غربية، روسيا بالتحضير لهجوم عسكري على أوكرانيا، وهو ما نفته موسكو في مناسبات عدة، معتبرة أن الاتهامات ذريعة لزيادة الوجود العسكري لحلف الناتو بالقرب من حدودها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button