additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

China’s Chang’e-4 discovers glass globules on far side of moon

مسبار صيني يكتشف كريتين زجاجيتين على الجانب البعيد من القمر

Xinhua

The Yutu-2 lunar rover of China’s Chang’e-4 mission has discovered two macroscopic translucent glass globules during its exploration of the far side of the moon, which could potentially help reveal the moon’s early impact history.

According to a study published in Science Bulletin, the Yutu-2 rover captured images of two translucent globules using its panoramic camera.

No composition data has been obtained for the globules. But their unique morphology and local context suggest they are most likely impact glasses – quenched anorthositic impact melts produced during cratering events – rather than being of volcanic origin or delivered from other planetary bodies, the researchers said.

Lunar anorthosite is a major rock of the lunar highlands, which formed in the lunar magma ocean.

The researchers said the globules are different from the glass beads sampled by the Apollo missions, as they are larger in size and exhibit colors.

They predicted that the glass globules would be abundant across the lunar highlands, providing promising sampling targets that could reveal the early impact history of the moon.

The Chang’e-4 probe, launched on December 8, 2018, made the first-ever soft landing in the Von Karman Crater in the South Pole-Aitken Basin on the far side of the moon on January 3, 2019. So far, Yutu-2 has traveled more than 1,000 meters on the far side of the moon.

قنا

بكين: أعلنت إدارة الفضاء الوطنية الصينية عن اكتشاف مركبة التجوال “يوتو-2” ، التابعة لمهمة المسبار/ تشانغ آه-4 / الصيني، كريتين زجاجيتين شبه شفافتين يمكن رؤيتهما بالعين المجردة ، ما قد يساعد العلماء في الكشف عن التاريخ المبكر لارتطامات القمر.

وأفاد العلماء بأن مركبة التجوال الصينية يوتو-2 التقطت صورا لكريتين شبه شفافتين باستخدام الكاميرا البانورامية المثبتة عليها، ولم يتم الحصول على بيانات بشأن مكونات الكريتين، لكن مظهرهما الخارجي الفريد والسياق المحلي لهما يوحيان بأنهما على الأرجح زجاج ارتطامات “انصهارات ارتطام أنورثوسيتي خامدة نتجت خلال تكون الفوهات عند الارتطامات”، وليستا من أصل بركاني أو تم نقلهما من أجسام كواكب أخرى، بحسب ما ذكر الباحثون.

وتنبأ العلماء بأن الكريات الزجاجية ستكون متوفرة بكثرة في المرتفعات القمرية، ما يوفر أهدافا واعدة لجمع عينات يمكن أن توضح تاريخ ارتطامات القمر.

وأوضح العلماء أن الكريتين تختلفان عن عينات الحبيبات الزجاجية التي جلبتها مهمات أبولو، إذ إنهما أكبر حجما وتعرضان ألوانا.

والأنورثوسيت هي صخرة رئيسية بالمرتفعات القمرية، التي تشكلت في محيط الصهارة القمرية.

يشار إلى أن المسبار “تشانغ آه-4″، الذي أطلق في 8 ديسمبر عام 2018، بأول هبوط سلس على الإطلاق على فوهة “فون كرمان” في حوض آيتكين بالقطب الجنوبي على الجانب البعيد من القمر في يوم 3 يناير عام 2019 ، وقطعت مركبة التجوال “يوتو-2″، حتى الآن أكثر من ألف متر على الجانب البعيد من القمر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button