additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Covid risks have ‘dramatically reduced’ but another pandemic is coming: Bill Gates

بيل غيتس: خطر كورونا بات منخفضاً لكن جائحة آخرى تلوح في الأفق

CNBC

Bill Gates said Friday that the risks of severe disease from Covid-19 have “dramatically reduced” but another pandemic is all but certain.

Speaking to CNBC’s Hadley Gamble at Germany’s annual Munich Security Conference, Gates, co-chair of the Bill & Melinda Gates Foundation, said that a potential new pandemic would likely stem from a different pathogen to that of the coronavirus family.

But he added that advances in medical technology should help the world do a better job of fighting it — if investments are made now.

“We’ll have another pandemic. It will be a different pathogen next time,” Gates said.

Two years into the coronavirus pandemic, Gates said the worst effects have faded as huge swathes of the global population have gained some level of immunity. Its severity has also waned with the latest omicron variant.

However, Gates said that in many places that was due to virus itself, which creates a level of immunity, and has “done a better job of getting out to the world population than we have with vaccines.”

“The chance of severe disease, which is mainly associated with being elderly and having obesity or diabetes, those risks are now dramatically reduced because of that infection exposure,” he said.

Gates said it was already “too late” to reach the World Health Organization’s goal to vaccinate 70% of the global population by mid-2022. Currently 61.9% of the world population has received at least one dose of a Covid-19 vaccine.

He added that the world should move faster in the future to develop and distribute vaccines, calling on governments to invest now.

“Next time we should try and make it, instead of two years, we should make it more like six months,” Gates said, adding that standardized platforms, including messenger RNA (mRNA) technology, would make that possible.

“The cost of being ready for the next pandemic is not that large. It’s not like climate change. If we’re rational, yes, the next time we’ll catch it early.”

Gates, through the Bill & Melinda Gates Foundation, has partnered with the U.K.’s Wellcome Trust to donate $300 million to the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations, which helped form the Covax program to deliver vaccines to low- and middle-income countries.

The CEPI is aiming to raise $3.5 billion in an effort cut the time required to develop a new vaccine to just 100 days.

الشرق

أكد المليادير الأمريكي ومؤسس “”مايكروسوفت” ” بيل غيتس إن خطر الإصابة بفيروس كورونا بات منخفظا بشكل كبير، مرجحا احتمال ظهور وباء جديد خطير في المستقبل.

وأضاف غيتس – لقناة “سي إن بي سي” خلال مؤتمر ميونيخ الأمني السنوي في ألمانيا – أن “وباء جديدا من المحتمل أن ينشأ من عامل مختلف عن عائلة فيروس كورونا”.

وأشار إلى أن التقدم في التكنولوجيا الطبية يجب أن يساعد العالم على القيام بعمل أفضل لمكافحته، مؤكدا على ضرورة الاستثمار من الآن والتحضيرلمجابته: “ستكون لدينا جائحة أخرى. وسيكون ذلك عاملا مختلفا في المرة القادمة”.

وبعد مرور عامين على انتشار جائحة كورونا، قال غيتس إن أسوأ الآثار قد تلاشت مع اكتساب أعداد كبيرة من سكان العالم لمستوى معين من المناعة. حيث تضاءلت شدة الفيروس أيضا مع أحدث متغير “أوميكرون”.

وأشار غيتس إلى أن الفيروس ساهم في إكساب الناس المناعة بطريقة أسرع من اللقاحات. وقال: “إن فرصة الإصابة بأمراض خطيرة، التي ترتبط بشكل أساسي بكبار السن وبالمصابين بالسمنة أو مرض السكري، تقل الآن بشكل كبير، بسبب التعرض للعدوى”.

وأكد أن الوقت قد فات بالفعل للوصول إلى هدف منظمة الصحة العالمية بتلقيح 70٪ من سكان العالم بحلول منتصف عام 2022. فحاليا، تلقى 61.9٪ من سكان العالم جرعة واحدة على الأقل من لقاح كورونا.

وأضاف أن العالم يجب أن يتحرك بشكل أسرع في المستقبل لتطوير وتوزيع اللقاحات، داعيا الحكومات إلى الاستثمار في ذلك الآن.

وقال غيتس: “في المرة القادمة يجب أن نحاول أن نجعلها بدلا من عامين، ستة أشهر”، مضيفا أن المنصات الموحدة، بما في ذلك تقنية (mRNA)، ستجعل ذلك ممكنا.

وأكد على أن “تكلفة الاستعداد للوباء القادم ليست كبيرة. الأمر ليس مثل تغير المناخ. إذا كنا عقلانيين، نعم، في المرة القادمة سنلحق بها مبكرا”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button