additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business🌍 World🦠Coronavirus

UN Predicts Slowdown in Global Trade Growth in 2022

الأمم المتحدة تتوقع تباطؤ نمو التجارة العالمية في العام 2022

QNA

New York: A United Nations report predicted a slowdown in global trade growth this year, after hitting a record high in 2021.

Announcing that worldwide commerce amounted to around USD 28.5 trillion last year, the UN Conference on Trade and Development (UNCTAD) explained that this represented an increase of almost 13 per cent compared to the pre-pandemic level of 2019.

“The positive trend for international trade in 2021 was largely the result of increases in commodity prices, subsiding pandemic restrictions and a strong recovery in demand due to economic stimulus packages,” UNCTAD said, in its Global Trade Update 2022.

Significantly, the UN body pointed to data showing that trade in services finally returned to its pre-pandemic levels in the fourth quarter (Q4) of 2021, while trade in goods remained strong, increasing by almost USD 200 billion, to about USD 5.8 trillion, a new record.

UNCTAD – which offers technical advice to developing countries to access the globalized economy – also noted that poorer nations exports outpaced their richer counterparts in the last quarter of 2021, compared with Q4 2020 (by 30 per cent versus 15 per cent).

Turning to this year’s outlook and the reasons why it is set to see less growth than in 2021, the UN body said that last years economic drivers were likely to ‘abate’.

This means that ‘trade growth will continue to slow during Q1 2022’ and then ‘normalize during 2022′, UNCTAD said, before pointing to “persistent inflation’ in the US and ‘concerns’ over Chinas real estate sector.

Global supply chains – one of the key elements of the worldwide trade puzzle – will also continue to face negative pressures created by the COVID-19 pandemic, UNCTAD said.

قنا

نيويورك: توقع تقرير للأمم المتحدة، تباطؤ نمو التجارة العالمية خلال العام الجاري، بعد أن وصل مستوى قياسيا مرتفعا في عام 2021.

وأعاد التقرير الصادر عن مؤتمر الأمم المتحدة للتجارة والتنمية /الأونكتاد/ بشأن التجارة العالمية لعام 2022، هذا التباطؤ لأسباب عديدة، من بينها استمرار التأخير في سلاسل التوريد العالمية على الرغم من الجهود التي تبذلها شركات الشحن لتحسين الموثوقية وإدارة المخاطر.

لكنه رجح أن تنحسر عوامل هذا التباطؤ بعد الربع الأول من العام الجاري، ليعود نمو التجارة إلى طبيعته خلال الأشهر التسعة المتبقية منه، تحت تأثير اتفاق تجاري جديد بين اقتصادات منطقة شرق آسيا والمحيط الهادئ /الشراكة الاقتصادية الإقليمية الشاملة/، وزيادة الطلب على السلع الأساسية التي يمكن أن تدعم بدائل الطاقة الأكثر اخضرارا في التجارة العالمية هذا العام.

وقال التقرير إن الاتجاه الإيجابي للتجارة الدولية في عام 2021 نتج إلى حد كبير عن الزيادات في أسعار السلع الأساسية، وتخفيف القيود الوبائية والانتعاش القوي في الطلب بسبب حزم التحفيز الاقتصادي، حيث بلغ إجمالي التجارة العالمية حوالي 28.5 تريليون دولار العام الماضي، ما مثل زيادة بنسبة 13 في المئة تقريبا، مقارنة بمستوى ما قبل جائحة /كوفيد-19/ عام 2019.

وأشار، في هذا الاتجاه، إلى بيانات تظهر أن تجارة الخدمات عادت أخيرا إلى مستويات ما قبل الجائحة في الربع الرابع من عام 2021، بينما ظلت التجارة في السلع قوية، حيث ارتفعت بنحو 200 مليار دولار، لتصل إلى حوالي 5.8 تريليون دولار، وهو رقم قياسي جديد.. وذلك بموازاة مع تفوق

صادرات الدول الفقيرة على نظيراتها الأكثر ثراء في الربع المذكور، مقارنة بمماثله من عام 2020 (بنسبة 30 في المئة مقابل 15 في المئة).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button