additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

WHO Sdelects Six African Countries to Produce mRNA Covid-19 Vaccines

الصحة العالمية تختار 6 دول إفريقية لإنتاج لقاحات بتقنية الحمض النووي الريبوزي

QNA

Brussels: The World Health Organization said six countries in Africa will be given technology to produce mRNA Covid-19 vaccines as part of its vaccine hub program that bypasses major pharmaceutical producers of the doses including Moderna Inc. and Pfizer Inc.

Egypt, Kenya, Nigeria, Senegal, South Africa and Tunisia were approved as the first recipients of the initiative, which aims to give countries in Africa the tools and know-how to produce their own shots, the WHO said.

The WHOs mRNA vaccine hub plans to produce doses on its own using a recipe formulated from publicly available information of existing shots. The African continent has lagged inoculation rates in Europe and North America as poorer countries have struggled to secure doses and rich nations have hoarded the jabs.

The vaccines that will be produced under the Africa mRNA hub program have yet to be approved by health officials, a process that could take more than a year. The WHO has said the program could be expanded beyond Covid-19 shots to give countries in Africa the ability to produce their own medicines without relying on big pharmaceutical firms in Europe and the U.S.

The recipients were unveiled at an event on Friday in Brussels that included WHO officials, South African president Cyril Ramaphosa, as well as French President Emmanuel Macron and Ursula von der Leyen, president of the European Commission.

“The COVID-19 pandemic has shown that reliance on a few companies to supply global public goods is limiting, and dangerous,” WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said in a statement.

Vaccine makers have faced criticism from public health officials and some government leaders for not sharing their formulas and patent protections to get more people vaccinated against the virus, which has killed more than 5 million people.

قنا

بروكسل: اختارت منظمة الصحة العالمية، ست دول إفريقية، من بينها اثنتان عربيتان، لإنتاج لقاحات بتقنية /الحمض النووي الريبوزي/، بصفتها المستفيدة الأولى من البرنامج العالمي لإنتاج اللقاحات الذي تقوده المنظمة.

وقالت المنظمة في بيان لها إنها اختارت مصر وتونس وجنوب إفريقيا وكينيا والسنغال ونيجيريا، للسماح للقارة الإفريقية التي تتلقى اللقاحات بشكل محدود جدا، بإنتاج لقاحاتها الخاصة لمكافحة جائحة كورنا /كوفيد – 19/ وأمراض أخرى.

وأوضح السيد تيدروس أدهانوم غيبرييسوس الأمين العام لمنظمة الصحة العالمية، خلال مؤتمر صحفي عقد على هامش القمة الاوروبية الافريقية السادسة في العاصمة البلجيكية /بروكسل/ اليوم، أن الجائحة الحالية أظهرت أكثر من أي حدث آخر أن “الاعتماد على حفنة من الشركات لتوفير سلع عامة عالمية أمر خطر”.

وأضاف غيبرييسوس أن الطريقة المثالية لمواجهة حالات الطوارئ الصحية والتوصل إلى تغطية صحية تشمل الجميع يكون بزيادة كبيرة لقدرة كل المناطق على صنع المنتجات الصحية التي تحتاجها، مشيرا إلى أن عدد سكان القارة الإفريقية يصل إلى 1.3 مليار نسمة، ويصل إنتاجها من اللقاحات إلى 1 في المئة تقريبا، وهو ما كشف عمق الفوارق بين الدول الغنية التي وفرت اللقاحات لشعوبها بنسب كبيرة جدا، وبين دول افريقيا التي مازالت تعاني تداعيات الازمة الصحية وعدم قدرتها على الحصول على اللقاحات اللازمة.

من جانبه، أكد السيد شارل ميشيل رئيس المجلس الاوروبي أن الاتحاد الأوروبي قام بحشد الموارد، لتمكين افريقيا من الناحية التنظيمية والعملية لتصنيع لقاحات ضد فيروس كورونا.

وأضاف أن جائحة كورونا أظهرت نقاط الضعف والقوة في أوروبا وأفريقيا، وأن الاتحاد الافريقي قام بإطلاق شراكة افريقية لتصنيع اللقاحات للتقليل من الاعتماد على الاستيراد من خارج القارة.

ويعد الحمض النووي الريبوزي تقنية متطورة تستخدمها شركات مثل /فايزر – بيونتك/ و/موديرنا/ في إنتاج لقاحاتها الواقية من /كوفيد-19/.

وكانت منظمة الصحة العالمية قد أسست مركزها لنقل تقنية الحمض النووي الريبوزي بعد إقدام كل من الدول الغنية على تخزين اللقاحات، والشركات على إعطاء الأولوية للحكومات التي يمكنها دفع أعلى سعر، ما جعل الدول منخفضة ومتوسطة الدخل في ذيل قائمة الانتظار للحصول على لقاحات /كوفيد – 19/.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Check Also
Close

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button