additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🦠Coronavirus

China Gives Conditional Approval to Pfizer Covid-19 Pill

الصين تمنح موافقة مشروطة لدواء من فايزر ضد كورونا

QNA

Beijing: China said it had given “conditional” approval for Pfizer’s Covid-19 drug Paxlovid to treat adults with mild to moderate illness and a high risk of developing severe disease.

The National Medical Products Administration said further research on the drug needed to be undertaken and submitted to the regulator.

Paxlovid has so far been authorized in several countries including the United States and Israel, while the European Union has permitted member states to use it ahead of formal approval as an emergency measure against Omicron.

Unlike Covid-19 vaccines, the drug does not target the ever-evolving spike protein that the coronavirus uses to invade cells.

China, where the coronavirus first emerged in late 2019, has not approved any foreign-made vaccines against Covid-19.

قنا

بكين: منحت الهيئة الوطنية للمنتجات الطبية في الصين، موافقة مشروطة على واردات /باكسلوفيد/ من شركة /فايزر/، وهي أقراص علاج مضادة لـ/كوفيد-19/ تؤخذ عن طريق الفم.

وسمحت الولايات المتحدة بتداول الدواء الجديد لكورونا في ديسمبر الماضي، وحذت حذوها بعد ذلك حوالى أربعين دولة من بينها دول الاتحاد الأوروبي.

وذكرت الهيئة الطبية الصينية، في بيان نشرته وكالة الأنباء الصينية /شينخوا/ اليوم، أن هذه الأقراص دواء صغير الجزيئات يتم تناوله عن طريق الفم، وهي خليط من دواءين مضادين لفيروس /كورونا/، هما أقراص /نيرماتريلفير/ وأقراص /ريتونافير/، وتستخدم من أجل علاج بالغين يعانون من أعراض خفيفة إلى معتدلة لـ/كوفيد-19/ ومعرضين بشكل أكثر لتدهور حالتهم جراء الإصابة بالفيروس.

كما يمكن أن تعطي للمرضى المسنين الذين يعانون من أمراض الكلى المزمنة، والسكري، وأمراض القلب والأوعية الدموية، وأمراض الرئة المزمنة.

وطلبت الهيئة من الجهة المالكة لترخيص تسويق الدواء مواصلة أعمالها البحثية ذات الصلة، واستيفاء الشروط خلال الوقت المحدد وتقديم نتائج البحث في الوقت المناسب.

وكانت الهيئة الأوروبية للأدوية وافقت في أواخر شهر يناير الفائت على استخدام عقار فايزر المضاد لفيروس كورنا في أول علاج من نوعه يؤخذ عن طريق الفم للمرض، يحصل على ترخيص في أوروبا.. مشددة على أن هذا العلاج يعطى “للبالغين ممن هم في خطر الإصابة بشكل متزايد بعوارض أشد للمرض”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button