additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

China’s Current Account Surplus of USD 315.7 Billion in 2021

315.7 مليار دولار فائض الحساب الجاري للصين خلال 2021

QNA

Beijing: China maintained a basic balance in its international payments last year, with a reasonable level of current-account surplus, the Chinses Administration of Foreign Exchange said.

China reported a current-account surplus of USD 315.7 billion in 2021, accounting for 1.8 percent of its gross domestic product for the year, said Wang Chunying, spokesperson with the administration.

The trade in goods posted a surplus of USD 554.5 billion, up 8 percent from the previous year. Both exports and imports maintained steady growth as the global economic recovery remained on track.

The trade in services saw a deficit of USD 97.7 billion, down 33 percent year-on-year. The deficit in the travel sector declined 15 percent to USD 99.3 billion due to the COVID-19 pandemic’s continued impact on cross-border tourism and studying abroad, Wang said.

Wang projected that China’s international payments, despite external instabilities and uncertainties, will remain generally balanced.

قنا

بكين: أكدت هيئة النقد الأجنبي في الصين، أن بكين حافظت على توازن أساسي في المدفوعات الدولية خلال العام الماضي 2021 ، مع تسجيل مستوى معقول من فائض الحساب الجاري.

وذكرت وانغ تشون ينغ، المتحدثة باسم الهيئة، أن الصين سجلت فائضا في الحساب الجاري بلغ 315.7 مليار دولار أمريكي عام 2021، وهو ما يمثل 1.8 في المائة من الناتج المحلي الإجمالي للعام الماضي.

كما سجلت التجارة في السلع فائضا بلغ 554.5 مليار دولار أمريكي عام 2021، بزيادة نسبته 8 في المائة عن العام الأسبق 2020. وحافظ حجم الصادرات والواردات على نمو مطرد في ظل بقاء الانتعاش الاقتصادي العالمي على المسار الصحيح.

وأضافت “وانغ” أن تجارة الخدمات شهدت عجزا بلغ 97.7 مليار دولار أمريكي عام 2021، بانخفاض نسبته 33 في المائة على أساس سنوي، بينما انخفض العجز في قطاع السفر بنسبة 15 في المائة ليصل إلى 99.3 مليار دولار أمريكي، وذلك بسبب التأثيرات المتواصلة لجائحة /كوفيد-19/ على السياحة عبر الحدود والدراسة في الخارج.

وتوقعت أن تظل المدفوعات الدولية للصين متوازنة بشكل عام، على الرغم من أوجه عدم الاستقرار وعدم اليقين في الخارج.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button