additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

US President Signs Order to Determine Use of Afghan Frozen Assets

الرئيس الأمريكي يوقع أمرا تنفيذيا يسمح لبلاده بالتصرف في الأموال الأفغانية المجمدة

QNA

Washington: US President Joe Biden signed an executive order allowing his country to dispose of USD7 billion belonging to Afghanistan’s central bank frozen by US financial institutions.

“As part of our ongoing work to address the humanitarian and economic crisis in Afghanistan, President Biden signed an Executive Order (EO) to help enable certain US-based assets belonging to Afghanistan’s central bank, Da Afghanistan Bank (“DAB”), to be used to benefit the Afghan people. The EO will block property of DAB held in the United States by US financial institutions and require US financial institutions to transfer this property into a consolidated account held at the Federal Reserve Bank of New York,” the White House said in a statement.

“The Administration will seek to facilitate access to USD3.5 billion of those assets for the benefit of the Afghan people and for Afghanistan’s future pending a judicial decision,” the statement added.

Media reports suggested that Biden will allocate half of this amount to compensation demanded by the families of the victims of the Sept. 11, 2001 attacks, while the other half will be spent on humanitarian aid in Afghanistan. 

قنا

واشنطن: وقع الرئيس الأمريكي جو بايدن أمرا تنفيذيا يسمح لبلاده بالتصرف في سبعة مليارات دولار من أموال البنك المركزي الأفغاني مجمدة لدى مؤسسات مالية أمريكية.

وأفاد البيت الأبيض الأمريكي، في بيان، بأن الأصول الأفغانية المحفوظة في حسابات البنوك الأمريكية ستحول إلى صندوق ائتماني خاص في بنك الاحتياطي الفيدرالي بنيويورك، وسط تقارير اعلامية تفيد بأن بايدن سيخصص نصف هذا المبلغ للتعويضات التي طالبت بها عائلات ضحايا هجمات الـ 11 سبتمبر 2001، فيما سيتم انفاق النصف الآخر على المساعدات الإنسانية في أفغانستان.

وجمدت واشنطن، في أواخر العام الماضي، نحو 9.5 مليار دولار من أصول البنك المركزي الأفغاني، عقب التطورات السياسية والأمنية التي شهدها هذا البلد في صيف 2021.

وتأتي هذه الخطوة الأمريكية، بعد الدعوة التي وجهها السيد أنطونيو غوتيريش، الأمين العام للأمم المتحدة، في أواخر يناير الماضي، للدول الغربية بالموافقة على جميع المعاملات المالية اللازمة لتنفيذ الأنشطة الإنسانية في أفغانستان، قائلا إن الوضع هناك بات على شفا الانهيار، ومطالبا بالإفراج عن مبلغ مليار ومائتي مليون دولار، مازال مجمدا في الصندوق الائتماني لإعادة إعمار أفغانستان (وهو صندوق مجمد يديره البنك الدولي) وتحويله للأمم المتحدة “لمساعدة الشعب الأفغاني بشكل عاجل على تحمل تداعيات فصل الشتاء”.

ومن جهتها، تبذل حركة /طالبان/، منذ تسلمها السلطة في أفغانستان، جهودا كبيرة للحصول على دعم دولي لمواجهة الوضع الإنساني والاقتصادي الصعب في البلاد، حيث طالبت، في شهر نوفمبر الماضي، الكونغرس الأمريكي برفع التجميد عن أصول البنك المركزي الأفغاني.

يذكر أن المانحين في الصندوق الائتماني لإعادة إعمار أفغانستان، وافقوا في ديسمبر الماضي، على تحويل 280 مليون دولار إلى برنامج الأغذية العالمي ووكالة الأمم المتحدة للطفولة /اليونيسف/ لدعم خدمات التغذية والصحة في أفغانستان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button