additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Death Toll from Cyclone Batsirai in Madagascar Rises to 80

حصيلة قتلى إعصار باتسيراي في مدغشقر تصل إلى 80 شخصا

QNA

Antananarivo: The death toll in Madagascar caused by Cyclone Batsirai has risen to at least 80, authorities said.

Nearly 95,000 people had been injured.

The storm destroyed schools and bridges, flooded fields and farmland, and cut villages off from the outside world, officials and aid agencies said.

Up to 600,000 people may have been affected by the cyclone, according to World Food Programme (WFP) estimates, while 150,000 have been displaced.

The cyclone brought heavy rains which led to flooding and mudslides, with thousands of homes under water or completely destroyed. Roads have been cut off by landslides, complicating rescue efforts.

Aid agencies reported that nearly 10,000 students are currently unable to attend school; 1,203 classrooms have been completely destroyed and 53 primary health centers have been damaged.

The cyclone ripped across the island off Africa’s eastern coast late on Saturday and into the early hours of Sunday.

قنا

أنتاناناريفو: أعلنت السلطات في مدغشقر، ارتفاع حصيلة قتلى إعصار /باتسيراي/ إلى 80 شخصا على الأقل، مشيرة إلى أن الأضرار الناجمة عن الإعصار تزيد عن التوقعات السابقة.

في غضون ذلك، قدر برنامج الأغذية العالمي، في بيان، أن يصل عدد المتضررين من الإعصار في كامل أنحاء الجزيرة إلى نحو 600 ألف شخص، مؤكدا نزوح 150 ألف شخص، لاسيما بعد أن تسببت الأمطار الغزيرة في تشكل فيضانات وانهيارات طينية، وغمر آلاف المنازل بالمياه وتدمير محاصيل زراعية كبيرة.

وقال البرنامج إن الظواهر المناخية المفرطة مثل الأعاصير أصبحت أكثر تواترا وشدة في جنوب إفريقيا، ما أدى إلى تفاقم الجوع، لافتا إلى أنه حتى قبل الإعصار، كان هناك 1.6 مليون شخص يعانون من انعدام الأمن الغذائي وسط أسوأ موجة جفاف تشهدها مدغشقر منذ 30 عاما.

كما أفادت منظمات إغاثية أخرى بأن هناك ما يقرب من 10 آلاف طالب غير قادرين حاليا على الذهاب إلى المدارس، بعد أن دمرت السيول والرياح العاتية 1203 فصول دراسية تماما، فضلا عن تضرر 53 مركزا للصحة، مضيفة أن ما يقرب من 95 ألف شخص قد أصيبوا بجروح جراء الإعصار، في وقت لايزال فيه عدد من القرى معزولة، ويصعب الوصول إليها.

وكان الإعصار /باتسيراي/ قد اجتاح مدغشقر، الجزيرة الواقعة قبالة الساحل الشرقي لإفريقيا، في وقت متأخر من يوم السبت الماضي، واستمر حتى الساعات الأولى من صباح الأحد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button