additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health👮‍♂️ Government

Restaurants’ back alleys are Pollution hotbeds

الممرات الخلفية للمطاعم .. بُؤَر تلوث

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Doha: A number of citizens demanded the need to tighten control over restaurants to ensure the cleanliness of the places of preparation of foods served to customers, especially back alleys.

Citizens called on the Ministry of Municipality to oblige restaurants to clean the back alleys of restaurants and not to store equipment or dispose of waste in it.

Al-Raya monitored a number of restaurants located in Al-Montazah, New Doha, Mansoura, Najma, and Al-Matar, where workers in these restaurants neglect hygiene and food safety procedures and ignore work on maintaining the back alleys in a way that accumulate dirt in the place, as well as neglecting the maintenance of sewage, which is leaky in some restaurants, in a way that leads to the spread of unpleasant odors, which requires the need to tighten control to maintain the safety of society.

The Ministry of Municipality sets 6 sub-items related to violations of health requirements in shops, including the lack of cleanliness of washbasins and toilets in shops, accumulation of uncleaned tools and utensils in public shops, lack of maintenance and cleanliness of tables, and the presence of insects or rodents in food stores, the inefficiency of refrigerators in the shops, in addition to the accumulation of improperly displayed foodstuffs in the shops.

الراية

الدوحة: طالبَ عددٌ من المُواطنين بضرورة تشديد الرقابة على المطاعم لضمان نظافة أماكن إعداد الأطعمة التي يتمُّ تقديمُها للزبائن، لا سيما على الممرات الخلفية للمطاعم.

ودعا المُواطنون وزارةَ البلدية إلى إلزام المطاعم بتنظيف الممرات الخلفية للمطاعم وعدم تخزين المعدات أو التخلص من المخلفات، فضلًا عن ضرورة تنظيفها باستمرار، مع ضرورة تجنب استخدام الخزائن الخشبية المغلقة في تخزين أسطوانات الغاز والتي تتحول إلى مرتع للحشرات والقوارض والاستعانة بخزائن معدنية مكشوفة، كما طالبوا بضرورة توعية أصحاب المطاعم والمسؤولين عنها بضرورة الاهتمام بسلامةِ الأغذية وتزويد العاملين في هذا القطاع بمعلومات إرشادية حول الاشتراطات الصحية الواجب الالتزام بها أثناء التعامل مع الموادّ الغذائية للحفاظ على صحة وسلامة المُستهلكين.

وأكَّدوا ضرورةَ قيامِ الجهة المعنية بالنظر في قيام المطاعم بتطبيق كافة الاشتراطات الصحية المطلوبة وفي مقدِّمتها سلامة عمليات تحضير الأغذية ومنع أي تخزين لمعدات الطهي أو المواد الغذائية.

الراية رصدت عددًا من المطاعم الواقعة في منطقة المنتزه والدوحة الجديدة والمنصورة ونجمة والمطار، حيثُ يتهاون العاملون في تلك المطاعم بإجراءات النظافة وسلامة الغذاء ويتجاهلون العمل على صيانة الممرات الخلفية بطريقة تمنع تجمع القاذورات في المكان، فضلًا عن إهمال صيانة الصرف الصحي الذي يكون في بعض المطاعم متسربًا بطريقة تؤدي لانتشار الروائح الكريهة، ما يتطلب ضرورة تشديد الرقابة للحفاظ على سلامة المُجتمع.

وتضع وزارةُ البلدية 6 بنود فرعية متعلقة بمخالفات الاشتراطات الصحية في المحال التجارية، منها عدم نظافة المغاسل ودورات المياه في المحال التجارية، وتكدس الأدوات والأواني بدون تنظيف في المحال العامة، وعدم صيانة ونظافة الطاولات وأدوات المطبخ وأواني الطعام في المحال العامة، ووجود حشرات أو قوارض في محال بيع المواد الغذائية، وعدم كفاءة الثلاجات في المحال التجارية، بالإضافة إلى تكدُّس المواد الغذائية المعروضة بطريقة غير سليمة في المحال التجارية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button