additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health🌍 World🦠Coronavirus

WHO: Europe entering ‘plausible endgame’ to COVID pandemic

منظمة الصحة: أوروبا تعيش “هدنة” وقد تخرج من الجائحة نهائيا

AP

COPENHAGEN: The director of the World Health Organization’s Europe office said Thursday the continent is now entering a “plausible endgame” to the pandemic and that the number of coronavirus deaths is starting to plateau.

Dr. Hans Kluge said at a media briefing that there is a “singular opportunity” for countries across Europe to take control of COVID-19 transmission due to three factors: high levels of immunization due to vaccination and natural infection, the virus’s tendency to spread less in warmer weather and the lower severity of the omicron variant.

“This period of higher protection should be seen as a cease-fire that could bring us enduring peace,” he said.

As the winter subsides in much of Europe in the coming weeks, when the virus’s transmission naturally drops, Kluge said the upcoming spring “leaves us with the possibility for a long period of tranquility and a much higher level of population defense against any resurgence in transmission.”

Even if another variant emerges, Kluge said, health authorities in Europe should be able to keep it in check, provided immunization and boosting efforts continue, along with other public health interventions.

He said, however, this demands “a drastic and uncompromising increase in vaccine-sharing across borders,” saying vaccines must be provided to everyone across Europe and beyond. Scientists have repeatedly warned that unless the majority of the world’s population is vaccinated, any opportunities for COVID-19 to keep spreading means it could mutate into deadlier and more transmissible forms.

Numerous countries across Europe, including Britain and Denmark, have dropped nearly all their coronavirus restrictions after saying that omicron has peaked. Others, including Spain, are now considering whether to consider COVID-19 to be an endemic problem that might be handled more like seasonal flu.

At WHO’s Geneva headquarters, director-general Tedros Adhanom Ghebreyesus warned that the world as a whole is still far from exiting the pandemic.

“We are concerned that a narrative has taken hold in some countries that because of vaccines — and because of omicron’s high transmissibility and lower severity — preventing transmission is no longer possible and no longer necessary,” Tedros said Tuesday. “Nothing could be further from the truth.”

The agency has said even countries with high levels of vaccination should not succumb to political pressure and release all of their coronavirus measures at once.

Kluge noted that there were 12 million new coronavirus cases across WHO’s European region last week, the highest single weekly total during the pandemic. He said that spike was driven by the hugely infectious omicron variant, but admissions to hospital intensive care units haven’t risen significantly.

أ ف ب

تعيش أوروبا “هدنة” من فيروس كورونا، قد تؤدي إلى الخروج النهائي من الجائحة، حسب ما أعلنته منظمة الصحة العالمية الخميس. ويعود هذا المكسب إلى معدلات التلقيح المرتفعة وانتشار متحور أوميكرون الأقل خطورة، زيادة على الاقتراب من انتهاء فصل الشتاء. وحذرت المنظمة في الوقت نفسه، على لسان مدير الفرع بأوروبا هانس كلوغه، من أن “الجائحة لم تنته لكننا في وضع فريد، يمكننا من استعادة “القدرة على السيطرة”.

بعد حرب طويلة ضد جائحة فيروس كورونا، يبدو أن أوروبا تقترب من آخر النفق. فمنظمة الصحة العالمية أعلنت الخميس أنه بعد عامين من تفشي الوباء، فالقارة العجوز قد تدخل قريبا في “فترة هدوء طويلة”، بسبب معدلات التلقيح المرتفعة وانتشار المتحور أوميكرون الأقل خطورة واقتراب انتهاء فصل الشتاء.

وقال مدير الفرع الأوروبي من منظمة الصحة العالمية هانس كلوغه للصحافيين: “يجب أن يُنظر إلى فترة الحماية الأعلى هذه على أنها ‘هدنة‘ قد تجلب لنا سلاما دائما”. وأضاف: “هذا السياق الذي لم نشهده من قبل خلال هذه الجائحة، يجعلنا أمام إمكانية أن تكون هناك فترة هدوء طويلة”.

وأكد أن “الجائحة لم تنتهِ لكننا في وضع فريد”. يمكننا فيه استعادة “القدرة على السيطرة وعلينا ألا نفوت هذه الفرصة”.

وأشار إلى أن أوروبا ستكون أيضا في وضع أفضل لمواجهة أي تفش  جديد للمرض “حتى مع متحورة أكثر ضراوة” من أوميكرون. وقال كلوغه: “أعتقد أنه من الممكن الاستجابة للمتحورات الجديدة التي ستظهر حتما، بدون فرض نوع التدابير المُعيقة التي كنا بحاجة إليها من قبل”.

لكنه حذر من أن حالة التفاؤل هذه لن تستمر إلا إذا واصلت الدول حملات التطعيم والمراقبة المكثفة لاكتشاف المتحورات الجديدة. وحث أيضا السلطات الصحية على حماية المجموعات المعرضة للخطر وتعزيز المسؤولية الفردية.

وفي المنطقة الواقعة ضمن نطاق تغطية الفرع الأوروبي من منظمة الصحة العالمية والتي تضمّ 53 دولة بما في ذلك دول واقعة في آسيا الوسطى، سجلت أعداد الإصابات ارتفاعا حادا عندما بات المتحور أوميكرون مهيمنا، إلا أن الوضع الصحي يُعتبر أقل إثارة للقلق.

وسُجّلت قرابة 12 مليون إصابة جديدة الأسبوع الماضي بحسب بيانات الفرع الأوروبي من منظمة الصحة، في أعلى حصيلة مسجلة خلال أسبوع منذ بدء تفشي الوباء قبل عامين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button