additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government

QatarEnergy, Partners Announce Oil Discovery Offshore Namibia

اكتشاف نفطي لـ قطر للطاقة وشركائها قبالة سواحل ناميبيا

QNA

Doha: QatarEnergy announced an oil discovery in a deep-water exploration well drilled in the PEL-39 license located in the Orange Basin, offshore Namibia.

Commenting on this achievement, HE Minister of State for Energy Affairs, the President and CEO of QatarEnergy Saad bin Sherida Al Kaabi said: “We are encouraged by the Graff-1 well results, which enhance the potential of our exploration acreage in Namibias offshore. I would like to take this opportunity to thank and congratulate our partners Shell and NAMCOR, and my colleagues in QatarEnergy for their great efforts that led to this discovery, in a safe and efficient manner. We look forward to continuing our collaboration with the government of Namibia on the next steps, following this discovery.”

The consortium partners comprising QatarEnergy (45 percent interest), Shell (operator, 45 percent interest) and National Petroleum Corporation of Namibia “NAMCOR” (10 percent interest), have successfully concluded drilling operations of the Graff-1 well establishing the presence of a working petroleum system with light oil. The partners will conduct analysis on the well data and further exploration activity to determine the full size and recoverable resource potential.

The Graff-1 well was drilled to a total depth of 5,376 meters in water depths of approximately 2,000 meters in the PEL-39 license area, which covers a total area of 12,299 km2.

QatarEnergy has interests in 3 areas (PEL39, 2912, & 2913B) in offshore Namibia covering a total area of 28,327 km2.

قنا

الدوحة: أعلنت /قطر للطاقة/ اكتشافا نفطيا في بئر استكشافية تم حفرها في المياه العميقة من المنطقة PEL39 في حوض أورانج قبالة سواحل جمهورية ناميبيا.

وقال سعادة المهندس سعد بن شريدة الكعبي وزير الدولة لشؤون الطاقة، العضو المنتدب والرئيس التنفيذي لـ/قطر للطاقة/، في بيان صادر اليوم عن الشركة، إن النتائج المحققة تعزز العمليات الاستكشافية البحرية قبالة سواحل ناميبيا.

وأضاف ” أود بهذه المناسبة أن أهنئ شريكتينا شركة /شل/ وشركة /نامكور/، وزملائي في قطر للطاقة، على الجهود الكبيرة التي قادت إلى هذا الاكتشاف بمستويات عالية من الأمان والكفاءة، ونتطلع إلى مواصلة تعاوننا مع حكومة ناميبيا في المضي قدما في أعقاب هذا الاكتشاف”.

وأوضح سعادته أن التحالف المكون من قطر للطاقة /بحصة تبلغ 45 في المئة/، وكل من شريكتيها شركة شل /المشغل 45 في المئة/ ومؤسسة البترول الوطنية الناميبية نامكور /10 في المئة/، أكمل عمليات الحفر في البئر Graff-1 بنجاح، حيث تم اكتشاف كميات من النفط الخفيف، وسيبدأ الشركاء العمل على تحليل البيانات من البئر لتقييم حجم وإمكانية الموارد المكتشفة.

وقد تم حفر البئر Graff-1 إلى عمق 5376 مترا، في مياه يبلغ عمقها حوالي 2000 متر، في المنطقة PEL39، التي تبلغ مساحتها الإجمالية 12299 كيلومترا مربعا.

وتمتلك قطر للطاقة حصصا في ثلاث مناطق استكشاف بحرية وهي PEL39، و2912، و2913B قبالة السواحل الناميبية، بمساحة إجمالية تبلغ 28327 كيلومترا مربعا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button