additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health

Sidra Medicine Study Indicates Fasting as New Immunotherapy for Treating Cancer

سدرة للطب يكشف عن دراسة تظهر فوائد الصوم كعلاج مناعي جديد للسرطان

QNA

Doha: Researchers from Sidra Medicine, an entity of Qatar Foundation, and Fondazione IRCCS, Istituto Nazionale Tumori (INT), Milan, Italy, have published a study highlighting the benefits of a fasting-mimicking diet (FMD) in helping boost the immune system in cancer patients.

The in-depth analysis of peripheral blood and cancer specimens assessed the biological effects of a fasting-mimicking diet in patients enrolled in clinical trials including the first-in-human trial. FMD is an approach to fasting that “tricks” the body into thinking it is fasting while allowing minimal food intake The findings showed that cyclic FMD was not only safe but was also well tolerated and can cause remarkable systemic metabolic and immunological changes in patients with different tumor types. The patients were either undergoing FMD alone or in addition to anti-tumor therapies.

Participants were given a plant-derived, low-carbohydrate, low-protein diet, amounting to 1,800 kilocalories over five days. The short course of this fasting-mimicking diet resulted in a consistent decrease in blood glucose and growth factor concentration, mirroring the metabolic changes observed in pre-clinical trials.

Dr. Davide Bedognetti, Director of Human Immunology and Cancer Program at Sidra Medicine and co-senior author of the study, who performed and supervised the immunogenomic analyses of the samples said: “What was remarkable is that after only five days of following a FMD, and without any chemotherapy or immunotherapy, we could see dramatic changes in the gene expression profile of the tumor. The tumors became inflamed and infiltrated by specific immune cells (T lymphocytes) that exhibit tumor-killing capacities.”

“We anticipate that FMDs can become part of the treatment regimen for cancer patients, once randomized clinical trials will confirm its efficacy in combination with standard treatment. We also believe that this methodology would be widely accepted in this part of the world, considering the importance of fasting by Muslims during the holy month of Ramadan,” continued Dr. Bedognetti.

Published in Cancer Discovery, the flagship journal of the American Association for Cancer Research, the study titled Fasting-Mimicking Diet Is Safe and Reshapes Antitumor Immunity in Patients with Cancer offers clinicians an opportunity to implement new therapeutic approaches to patient treatment.

Dr. Khalid Fakhro, Chief Research Officer at Sidra Medicine said: “In this part of the world, we are very familiar with the myriad benefits of fasting on human health. This world-class study demonstrates yet another remarkable effect as it relates to patients suffering from cancer, where a fasting-like diet was actually shown to impact the immune system on a molecular level, effectively enhancing the bodys natural response to tumors. We are proud of such discoveries made by scientists at Sidra Medicine in supporting global collaborative efforts to develop strategies for the prevention and treatment of cancer a disease that kills over 10 million people every year.”

Sidra Medicine is also looking into conducting a feasibility assessment of FMD studies in pediatric patients at the hospital. The findings will also lay the foundations for phase II/III clinical trials to investigate FMD anti-tumor efficacy combined with standard antineoplastic (anticancer) treatments.

قنا

الدوحة: كشف سدرة للطب، عضو مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، عن نتائج دراسة طبية أجراها مع مؤسسات دولية أخرى أظهرت فوائد الصوم كعلاج مناعي جديد للسرطان، وأهمية اتباع نظام غذائي يحاكي الصوم كطريقة آمنة لتعزيز جهاز المناعة.

وقام فريق من باحثي سدرة للطب وباحثي مؤسسة (اي ار سي سي اس) والمعهد الوطني للسرطان في ميلانو الإيطالية، بنشر هذه الدراسة في مجلة “كانسر ديسكفري” المجلة الرئيسية للجمعية الأمريكية لأبحاث السرطان، تحت عنوان “نظام محاكاة الصيام آمن ويعيد تشكيل المناعة المضادة للأورام لدى مرضى السرطان”، لتلقي الضوء على فوائد اتباع نظام غذائي يحاكي الصوم في تعزيز جهاز المناعة لدى مرضى السرطان، ولتوفر فرصة للأطباء لتطبيق مناهج علاجية جديدة للمرضى.

وتم في هذه الدراسة إجراء تحليل معمق للدم المحيطي والعينات السرطانية لتقييم الآثار البيولوجية الناتجة عن اتباع نظام غذائي يحاكي الصيام لدى المرضى المسجلين في التجارب السريرية، شمل إجراء التجربة على إنسان لأول مرة حيث يعد النظام الغذائي المحاكي للصوم طريقة في التغذية “توهم” الجسم أنه صائم، وتسمح بتناول أقل قدر ممكن من الطعام.

وقد أظهرت النتائج أن اتباع هذا الصوم بشكل دوري ومتكرر لم يكن آمنا فحسب، بل كان ممكن التطبيق، ويمكن أن يسبب تغيرات استقلابية ومناعية ملحوظة لدى المرضى الذين يعانون من أورام مختلفة، حيث خضع المرضى في هذه الدراسة إما للنظام الغذائي المحاكي للصوم فقط، أو أضيفت إليه بعض العلاجات المضادة للأورام.

والتزم المشاركون في الدراسة بنظام غذائي نباتي منخفض الكربوهيدرات ومنخفض البروتين، يصل إلى 1800 سعرة حرارية على مدار خمسة أيام، وأدى المسار القصير لهذا النظام الغذائي المحاكي للصيام إلى انخفاض ثابت في نسبة الغلوكوز في الدم وتركيز عامل النمو، مما عكس التغيرات الأيضية التي لوحظت في التجارب قبل السريرية.

وقال الدكتور دافيد بيدوجنيتي، مدير برنامج المناعة البشرية والسرطان في سدرة للطب، والمؤلف المشارك الرئيسي للدراسة، الذي أجرى وأشرف على التحليلات المناعية للعينات، إن الأمر اللافت هو أنه بعد خمسة أيام فقط من اتباع النظام الغذائي المحاكي للصيام، ودون أي علاج كيميائي أو مناعي، تمت ملاحظة تغييرات جذرية في ملف تعريف التعبير الجيني للورم حيث التهبت الأورام وتم اختراقها من قبل خلايا مناعية معينة (الخلايا الليمفاوية التائية) التي تظهر قدرات قتل الورم.

وتوقع بيدوجنيتي أن يصبح النظام الغذائي المحاكي للصيام جزءا من نظام علاج مرضى السرطان بمجرد أن تؤكد التجارب السريرية العشوائية فعاليتها بموازاة العلاج القياسي، مشيرا إلى أن هذه المنهجية ستكون مقبولة على نطاق واسع في هذا الجزء من العالم، مع الأخذ في الاعتبار أهمية صيام المسلمين لشهر رمضان المبارك.

ومن جهته، أشار الدكتور خالد فخرو، مدير الأبحاث في سدرة للطب، إلى فوائد الصيام التي لا تعد ولا تحصى على صحة الإنسان، حيث توضح هذه الدراسة ذات المستوى العالمي جانبا رائعا آخر من حيث تأثير الصوم على حالة مرضى السرطان، وثبت أن النظام الغذائي المحاكي للصيام يؤثر فعلا على جهاز المناعة على المستوى الجزيئي، ويعزز بشكل فعال استجابة الجسم الطبيعية للقضاء على الأورام، منوها بالاكتشافات التي توصل إليها العلماء في سدرة للطب، ودورها في دعم الجهود التعاونية العالمية الساعية إلى تطوير استراتيجيات للوقاية من السرطان وعلاجه، خاصة أن مرض السرطان يقتل أكثر من 10 ملايين شخص سنويا.

ويبحث سدرة للطب أيضا في إمكانية إجراء تقييم جدوى لدراسات النظام الغذائي المحاكي للصوم على الأطفال المرضى في المستشفى، وستضع النتائج أسس المرحلتين الثانية والثالثة من التجارب السريرية أيضا للتحقيق في فعالية النظام الغذائي في محاربة الورم، إلى جانب العلاجات القياسية المضادة للأورام (المضادة للسرطان).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
3
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button