additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

Qatar Financial Center… Leading Destination for Aircraft Leasing Companies

مركز قطر للمال .. منصة مثالية لشركات تأجير الطائرات عالميا

QNA

Doha: Chief Executive Officer of Qatar Financial Center (QFC) Yousuf Mohammed Al Jaida said that the Center’s proximity to the most important leading airlines in the world and its wide network of destinations make it an ideal destination for aircraft leasing companies globally which will benefit from its attractive investment environment, business-friendly regulations and laws, and its distinguished tax system.

In a report titled “Qatar Financial Center – Leading Destination for Aircraft Leasing Companies” issued by QFC, Al Jaida said it is expected that the great expansion of the Qatari economy during the next decade, driven by the flows of foreign investments in key sectors like the aviation sector, will provide great and multiple opportunities for aircraft leasing companies, pointing to the recovery in the aviation industry in parallel with the increase in the number of anti-coronavirus vaccinated people globally.

Al Jaida noted that flexibility and the ability to keep pace with rapid changes will determine the direction of this industry and the extent of its success in the future, especially with the emergence of new COVID-19 mutations, adding that nearly 30 of the largest aircraft lessors in the world are looking forward to concluding deals with leading airlines that utilize their assets efficiently; which demonstrates the importance of dealing with a reputable global airline that enjoys a strong financial position similar to Qatar Airways.

QFC also noted a relative increase in the activity of aircraft leasers during the COVID-19 pandemic, and a rapid and successive development of this industry, especially since the number of leased aircraft globally exceeded those owned by aircraft operating companies in 2021 for the first time in the history of this industry.

QFC added that aircraft leasers come at the forefront of the purchase movement globally, contributing to nearly 60% of the total aircraft deliveries. This sector also witnessed a remarkable increase in wholesale and leaseback contracts in the past year. At least six major international air carriers concluded such contracts. 

قنا

الدوحة: أكد السيد يوسف محمد الجيدة الرئيس التنفيذي لمركز قطر للمال، أن قرب المركز من أهم شركات الطيران الرائدة في العالم وشبكة وجهاتها الواسعة تجعل منه منصة مثالية لشركات تأجير الطائرات عالميا حتى تستفيد من بيئته الجاذبة للاستثمار ولوائحه وقوانينه الصديقة للأعمال، ونظامه الضريبي المميز.

وذكر الجيدة، في تقرير أصدره مركز قطر للمال تحت عنوان /مركز قطر للمال الوجهة الرائدة لشركات تأجير الطائرات/، أنه يتوقع أن يوفر التوسع الكبير الذي سيشهده الاقتصاد القطري خلال العقد المقبل مدفوعا بتدفقات الاستثمارات الأجنبية في قطاعات رئيسية منها قطاع الطيران، فرصا كبيرة ومتعددة لشركات تأجير الطائرات، لافتا إلى الانتعاش الذي تشهده صناعة الطيران بالموازاة مع زيادة عدد المطعمين بمضادات فيروس كورونا عالميا.

وأشار إلى أن المرونة والقدرة على مواكبة التغيرات السريعة هو ما سيحدد توجه هذه الصناعة، ومدى نجاحها مستقبلا، لا سيما مع ظهور متحورات جديدة من فيروس كورونا /كوفيد-19/، مضيفا أن ما يقارب 30 من كبار مؤجري الطائرات في العالم يرغبون في عقد صفقات مع خطوط طيران رائدة تستخدم أصولها بكفاءة، لتبرز مدى أهمية تعامل هؤلاء المؤجرين مع شركة طيران عالمية مرموقة، تتمتع بمركز مالي قوي على غرار الخطوط الجوية القطرية.

كما لفت التقرير إلى تسجيل زيادة نسبية في نشاط مؤجري الطائرات خلال جائحة كورونا، وتطور سريع ومتلاحق لهذه الصناعة، لاسيما أن عدد الطائرات المؤجرة عالميا في عام 2021 فقط قد تعدى تلك التي تملكها الشركات المشغلة للطائرات وذلك للمرة الأولى في تاريخ هذه الصناعة.

ونوه مركز قطر للمال إلى تصدر مؤجري الطائرات حركة الشراء عالميا، حيث ساهموا بما يقارب 60 بالمئة من إجمالي عمليات تسليم الطائرات، مثلما شهد هذا القطاع خلال العام الماضي زيادة ملحوظة في عقود البيع بالجملة، وإعادة التأجير، حيث أبرمت ما لا يقل عن ست ناقلات جوية دولية كبرى مثل هذه العقود.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button