additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World🦠Coronavirus

Algeria Records First Infection with Submutant “Omicron”

الجزائر تسجل أول إصابة بالمتحور الفرعي من أوميكرون

QNA

Algeria: Algeria yesterday recorded the first case of the Omacron submutant known scientifically as “BA.2”.

Professor Faouzi Drar, Director-General of the Institut Pasteur Algeria, confirmed the registration of several cases of the Omicron submutant, pointing out that this spread is not a cause for concern, but calls for caution and vigilance.

He explained that “unlike last year, the health system in the country is not under pressure,” saying that although the indicators during the months of November and December were suggesting that the fourth wave of the Coronavirus pandemic would be dangerous because of the (delta) mutant, but the mutant Omicron is the one that prevailed due to its rapid spread, and caused the emergence of a sub-species called BA.2.

Drar said that the vaccination rate in Algeria reached 32 percent, describing it as “weak”, considering that the bet in this period is to reach 60 percent of vaccinated persons, which will make the country in a good health.

Algeria recorded, as of yesterday (Saturday), 249,310 cases of Covid-19 pandemic and 6555 deaths due to the virus.

A new mutated version of the omicron was spotted, called “BA.2” as a sub-variant of the original omicron version, scientifically called “PA.1”. The “BA.2” mutant version of the omicron spread in India and Denmark while a few dases have been detected in France.

قنا

الجزائر: سجلت الجزائر، يوم أمس، أولى الإصابات بالمتحور الفرعي من متحور /أوميكرون/، المعروف علميا باسم /بي إيه.2/.

وأكد البروفيسور فوزي درار، المدير العام لمعهد باستور الجزائر، في تصريحات، تسجيل عدة حالات من المتحور الفرعي لـ/أوميكرون/، لافتا إلى أن هذا الانتشار لا يدعو للقلق، ولكن يدعو إلى توخي الحذر واليقظة.

وأوضح أنه “على عكس السنة الماضية، لا توجد المنظومة الصحية في البلاد تحت الضغط”، قائلا إنه “على رغم من أن المؤشرات خلال شهري نوفمبر وديسمبر الماضيين كانت توحي أن الموجة الرابعة من جائحة كورونا ستكون خطيرة بسبب متحور /دلتا/، لكن متحور /أوميكرون/ هو الذي تغلب بسبب سرعة انتشاره، وتسبب بظهور سلالة فرعية أطلق عليها تسمية /بي إيه 2/”.

وذكر درار أن نسبة التلقيح في الجزائر بلغت 32 بالمئة، واصفا إياها بـ”الضعيفة”، معتبرا أن الرهان في هذه الفترة هو الوصول إلى نسبة 60 بالمئة من الملقحين، ما سيجعل البلاد في وضعية صحية جيدة.

يذكر أن الجزائر سجلت، حتى يوم أمس /السبت/، 249310 إصابات بـ/كورونا/، و6555 حالة وفاة بسبب الفيروس.

كان قد تم رصد نسخة جديدة متحورة عن المتحور أوميكرون، أطلق عليها اسم “بي إيه.2” كفرع من النسخة الأصلية لأوميكرون والمسماة علميا بـ”بي إيه.1″، وانتشرت نسخة “بي إيه.2” المتحورة عن أوميكرون في الهند والدانمارك، كما تم رصد بضع حالات في فرنسا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Check Also
Close

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button