additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured👮‍♂️ Government🇶🇦 DOHA

Demands to remove the rubble of old Al-Sailiya

مطلوب إزالة أنقاض السيلية القديمة

Al-Raya – WGOQatar Translations 

Doha: A number of Al-Sailiya residents called on the concerned authorities to work on removing the ruins of the old area of Al-Sailiya No. (55) after it became a shelter for stray dogs which are about to approach their new area. Confirming that the houses in the area were completely evacuated and the houses were demolished, but the concerned authorities did not work to remove the rubble resulting from the demolitions.

They wondered of the reasons behind neglecting the removal of these rubble despite the passage of more than a year and a half since the demolition operations after the residents moved to other areas, noting that attention to removing the rubble is necessary to avoid remaining in the same site for a longer period, especially after the site turned into a shelter for stray dogs, fearing that the area would turn into a dumping ground for truck waste, which would contribute to an increase in their quantities.

Article (14) of Law No. (29) of 2006 regarding building control stipulates that the competent municipality shall monitor the execution of maintenance or demolition works by the engineer and contractor, and issue a certificate of completion of these works, in accordance with the controls and conditions specified by the executive regulations of this law. While Article 2 of Law No. 18 of 2017 on public cleanliness stipulates that it is prohibited to throw, leave or dispose of waste in public places, squares, roads, streets, corridors, alleys, sidewalks, squares, gardens, public parks, beaches, vacant lands, rooftops, walls, balconies, skylights, corridors and yards, the facades of houses and buildings, the parking lots of these buildings, the sidewalks adjacent to them, and other places, whether public or private, and building owners and occupants must maintain the cleanliness of their yards, corridors, roofs, facades, parking spaces and adjacent sidewalks.

الراية

الدوحة: دعا عددٌ من سكان السيلية الجهات المعنية للعمل على إزالة أنقاض منطقة السيلية القديمة رقم (55) بعد أن أصبحت مأوى للكلاب الضالّة، التي تصل إلى منطقتهم الجديدة، مؤكدين أن المنازل الواقعة بالمنطقة تم إخلاؤها بالكامل وهدم المنازل، إلا أن الجهات المعنية لم تعمل على إزالة الأنقاض الناتجة عن عمليات الهدم.

وتساءلوا عن الأسباب وراء إهمال إزالة تلك الأنقاض رغم مرور ما يزيد على عام ونصف العام على عمليات الهدم بعد انتقال السكان لمناطق أخرى، مُشيرين إلى أن الاهتمام بإزالة الأنقاض أمر ضروري لتفادي بقاء هذه المخلفات في نفس الموقع لمدة أطول، لا سيما بعد أن تحوّل الموقع إلى مأوى للكلاب الضالة، متخوّفين من تحول المنطقة مُستقبلًا إلى مكب لمخلفات الشاحنات الأمر الذي يساهم في زيادة كمياتها.

وتنص المادة (14) من قانون رقم (29) لسنة 2006 بشأن مراقبة المباني على أن تتولى البلدية المُختصة مراقبة تنفيذ المهندس والمقاول لأعمال الصيانة أو الهدم، وإصدار شهادة بإتمام هذه الأعمال، وذلك وَفقًا للضوابط والشروط التي تحددها اللائحة التنفيذية لهذا القانون. فيما تنص المادة (2) من قانون رقم (18) لسنة 2017 بشأن النظافة العامة على أنه يُحظر إلقاء أو ترك أو تصريف المخلفات في الأماكن العامة والميادين والطرق والشوارع والممرات والأزقة والأرصفة والساحات والحدائق والمتنزهات العامة وشواطئ البحر والأراضي الفضاء وأسطح المباني والحوائط والشرفات ومناور وممرات وساحات وواجهات المنازل والمباني ومواقف هذه الأبنية والأرصفة الملاصقة لها وغيرها من الأماكن، سواءً كانت عامة أم خاصة. ويجب على ملاك المباني وشاغليها، المحافظة على نظافة ساحاتها وممراتها وأسطحها وواجهاتها والمواقف الخاصة بها والأرصفة الملاصقة لها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button