additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

QU scientists among world’s top 2% in academic citation

علماء جامعة قطر في قائمة أفضل 2% من علماء العالم

QNA

Doha: In its Saturday editorial, Qatari English-language newspaper The Peninsula affirmed that Qatar University (QU), since its establishment in 1977, has covered a long journey of successes and achievements and today stands tall as an esteemed center of education and research in the region.

Qatar University has become a beacon of academic and research excellence in the region, it has established itself as a center of excellence in education and research and the impressive pace of growth of the higher education institute of Qatar has also won due recognition in the world. A study conducted by Stanford University (USA) showed the top two percent of the worlds most-cited scientists and the top two percent of the worlds most-cited scientists for career-long citation.

The peninsula also stated that the study included two lists, in the first list there are 80 scientists from Qatar University, and the second list included 39 scientists. A noticeable increase in the list of scientists from Qatar University is recorded in this years study, with an increase of almost 20 percent in the first list and nearly 30 percent in the second list.

On this achievement, Prof. Mariam Al Maadeed, Vice-President for Research and Graduate Studies at Qatar University, said: “Qatar University is proud of having such distinguished scientists within its campus. Having this number of scientists from Qatar University in this list proves that the University is achieving success in preparing highly-skilled personnel, producing high-quality research, and seeking leadership in research and education.”

قنا

الدوحة: أكدت صحيفة /البننسولا/ الناطقة بالانجليزية، في افتتاحيتها الأمس، أن جامعة قطر قطعت منذ تأسيسها في عام 1977، رحلة طويلة من النجاحات والإنجازات، وهي اليوم تقف شامخة كمنارة للتميز الأكاديمي والبحث العلمي في المنطقة العربية.

وأشارت الصحيفة إلى أن جامعة قطر دعمت موقعها كمركز للتميز في التعليم والبحث، كما حازت وتيرة النمو المذهلة للجامعة على التقدير في مختلف أنحاء العالم.. منوهة في هذا الصدد إلى تصنيف دراسة حديثة لجامعة /ستانفورد/ في الولايات المتحدة الأمريكية، علماء وباحثين من جامعة قطر ضمن أبرز العلماء في العالم من ناحية الاستشهاد بأوراقهم وأعمالهم البحثية في مختلف التخصصات.

وأكدت /البننسولا/ أنه فضلا عن الجهود المهمة لإدارة جامعة قطر لجعلها منارة عالمية متميزة، فإن نجاحاتها وإنجازاتها تعكس أيضا رؤية القيادة الرشيدة المتمثلة في تحقيق التنمية من خلال الاستثمار في الموارد البشرية للدولة.. منوهة إلى أن دراسة جامعة /ستانفورد/ شهدت أيضا تسجيل زيادة ملحوظة في قائمة الباحثين والعلماء في جامعة قطر في هذا العام.

وأشارت الصحيفة الى أن الدراسة ضمت قائمتين، احتوت الأولى على 80 باحثًا من جامعة قطر من بين أبرز 2 في المئة من العلماء في العالم من ناحية الاستشهاد بأوراقهم وأعمالهم البحثية خلال العام 2020، بزيادة بلغت 20 في المئة عن دراسة سابقة لهذه الجامعة.. فيما ضمت القائمة الثانية 39 باحثًا من جامعة قطر صنفوا من بين أعلى 2 في المئة من العلماء من ناحية الاستشهاد بأوراقهم وأعمالهم البحثية خلال مسيرتهم الأكاديمية حتى أغسطس 2021، وذلك بزيادة 30 في المئة عن الدراسة السابقة.

ونقلت /البننسولا/ تصريح البروفيسورة مريم المعاضيد، نائب رئيس جامعة قطر للبحث والدراسات العليا، التي أكدت فيه فخر جامعة قطر باحتضانها لنخبة من الباحثين المتميزين، وهذا العدد من العلماء في هذه الدراسة مؤشر على نجاح مسعى الجامعة نحو الريادة في البحث والتعليم، وإنتاج أبحاث عالية الجودة والتأثير.. مؤكدة على جهود الجامعة المتواصلة في تأسيس بنية ابتكارية في حقول البحث والتعليم وخدمة المجتمع لتصبح منارة علمية جاذبة وملهمة للجميع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button