additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health🦠Coronavirus

MOPH: More than 125,000 COVID-19 Booster Doses Safely Administered in Last Seven Days

وزارة الصحة: إعطاء أكثر من 125 ألف جرعة معززة من لقاح كورونا خلال أسبوع

QNA

Doha: The Ministry of Public Health (MOPH) has announced that more than 125,000 COVID-19 vaccine booster doses have been safely administered in the last seven days as the roll out of booster doses picks up pace.

Anyone aged 12 years and above who had their second dose more than six months ago is eligible for the booster dose and to date, more than 450,000 people have received a booster vaccine dose.

Head of Vaccination at MOPH, Dr. Soha Al Bayat, explained the need for people to have a booster dose six months after their second vaccine dose. “There is clear evidence from multiple local and international studies showing that the protective immunity obtained from the first two doses declines six months after the second dose. The booster dose significantly increases the individuals protection against COVID-19 and provides around 75 percent protection against mild to moderate infection and more than 90 percent protection against severe infection or death.”

COVID-19 booster doses are being administered at all 28 Primary Health Care Corporation health centers as well as the Qatar Vaccination Center for Business and Industry in Bu Garn. Since opening on 9 January, the Qatar Vaccination Center has administered more than 100,000 vaccine doses. The majority of the vaccines administered at the Center are booster doses, while the Center also gives first and second doses to eligible people, including new arrivals to Qatar.

“Following the administration of more than 450,000 booster vaccine doses in Qatar, only a limited number of people have reported modest side effects including low-grade fever, mild headache, fatigue and soreness at the injection site, which is similar to the side effects following the second dose of the vaccine. No serious side effects have been reported to MOPH,” explained Dr. Al Bayat.

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة عن إعطاء ما يزيد عن 125 ألف جرعة معززة من لقاح كورونا /كوفيد-19/ بصورة آمنة للجمهور خلال الأسبوع الماضي، في الوقت الذي تتسارع فيه وتيرة تطبيق برنامج الجرعة المعززة من اللقاح .

ووصل إجمالي عدد الحاصلين على الجرعة المعززة منذ بدء إعطائها في دولة قطر إلى أكثر من 450 ألف فرد حتى الآن، ويعد الأشخاص من سن 12 عاماً فما فوق ممن تلقوا الجرعة الثانية من اللقاح المضاد لفيروس كورونا قبل أكثر من ستة شهور مؤهلين حالياً للحصول على الجرعة المعززة من هذا اللقاح.

وأشارت الدكتورة سهى البيات رئيس قسم التطعيمات في وزارة الصحة العامة، إلى ضرورة أخذ الجرعة المعززة بعد مرور ستة شهور من أخذ الجرعة الثانية، قائلة إن هناك دلائل قاطعة مستقاة من عدّة دراسات محلية ودولية تثبت أن الحماية المناعية التي يكتسبها الفرد من الجرعتين الأولى والثانية تبدأ في التراجع بعد مرور ستة شهور على تلقي الجرعتين.

وأضافت أن الجرعة المعززة تعمل على زيادة مستوى الحماية ضد فيروس كورونا /كوفيد-19/ بدرجة كبيرة، كما أنها توفر الحماية بنسبة 75% ضد العدوى الخفيفة والمتوسطة، وبنسبة تزيد على 90% ضد المضاعفات الشديدة المؤدية للوفاة.

وأوضحت أنه يتمّ حاليا إعطاء الجرعة المعززة من لقاح كورونا في مراكز الرعاية الصحية الأولية الثمانية والعشرين، بالإضافة إلى مركز قطر للتطعيمات المخصص لقطاع الأعمال والصناعة في منطقة /بو قرن/، الذي تمكن منذ افتتاحه في 9 يناير الجاري من إعطاء ما يزيد على 100 ألف جرعة من اللقاح معظمها من الجرعات المعززة علما أن المركز يعطي التطعيم لأفراد الجمهور المؤهلين للحصول على الجرعتين الأولى والثانية من هذا اللقاح بمن فيهم القادمون الجدد إلى دولة قطر.

ولفتت الدكتورة سهى البيات إلى أن عددا محدودا من الأفراد أبلغوا عن بعض الأعراض الجانبية الخفيفة المرتبطة بهذه الجرعة مثل الارتفاع الطفيف في درجة حرارة الجسم، والصداع الخفيف، والتعب العام والألم في موضع التطعيم، وتعدّ هذه الأعراض مشابهة للأعراض الناجمة عن الجرعة الثانية من اللقاح، كما لم يتم الإبلاغ عن أي أعراض جانبية خطيرة لدى وزارة الصحة العامة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button