additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health🦠Coronavirus

MoPH opens new drive-through centre for Covid-19 PCR tests, amends testing policy

الصحة تعلن عن افتتاح مركز جديد لفحص كوفيد-19 في المركبة وتجري تحديثات في بروتوكول الفحوصات

QNA

Doha: The Ministry of Public Health has announced the opening of a Drive-Through Testing Center in Lusail as of Thursday at 4pm to significantly expand capacity and enhance accessibility for COVID-19 swabbing. The new 10 lane drive-through center will provide PCR tests (not Rapid Antigen Tests which will continue to be provided at PHCC) with capacity to swab up to 5,000 people a day. The center will be open 7 days a week from 8am to 10pm and will continue to operate as a PCR test center while demand for COVID-19 remains exceptionally high due to the Omicron wave.

Also, the Ministry of Public Health has announced a set of updates to its COVID-19 testing protocol to enhance access to COVID-19 tests and ensure tests are processed in the most efficient and effective manner.

The updates come following a significant increase in demand for COVID-19 tests due to the third wave of the pandemic, driven by the highly transmissible Omicron variant, and the large number of travelers returning to Qatar in the past ten days seeking post travel tests.

The Ministrys COVID-19 testing updates include the opening of a Drive-Through Testing Center in Lusail and the approval of wider use of rapid antigen tests for specific indications.

MOPH Health has approved the use of COVID-19 Rapid Antigen Tests (RAT) at authorized public and private centers for the following groups:

– For people under 50 years of age who display COVID-19 symptoms.

– For people under 50 years of age who are close contacts of confirmed COVID-19 cases.

– For travelers returning to Qatar who require post travel COVID-19 tests

Rapid antigen tests offer a fast and accurate screening test to detect COVID-19 virus antigens in the individual. The tests require a nasal swab to be taken from the individual and the results are available within a short time. Those who test positive on a Rapid Antigen Test DO NOT need to confirm it with a PCR test. People above 50 years of age who display symptoms or are close contacts will be tested using PCR.

The change in policy to rapid antigen testing comes into effect on 5 January and will enable people who are eligible to have their positive or negative status confirmed more rapidly.

From January 5, rapid antigen tests undertaken at Primary Health Care Corporation health centers will have their results sent to them via SMS within two hours of the test and the results reflected in Ehteraz no earlier than 4 hours after the test. Rapid antigen tests undertaken in private facilities will be reflected in Ehteraz starting Monday, January 10.

Moreover, asymptomatic (showing no symptoms) close contacts of an infected case who have received the COVID-19 booster dose or second dose of the vaccine within the last 4 months, are under 50 years of age and have no chronic conditions have the option to take an antigen test if the individual requests. The Ministry of Public Health does not require them to be tested because they have very high levels of immunity from the virus. They should continue to follow the precautionary measures and wear a mask as per MOPH policy.

Close contacts who are unvaccinated, have not had the booster dose, or had their second dose more than 4 months ago, in addition to people aged 50 years or above and people with chronic conditions will be tested. A rapid antigen test for those under 50 years of age and PCR test for those aged 50 years and above.

قنا

الدوحة: أعلنت وزارة الصحة العامة، عن افتتاح مركز جديد للفحص عن الإصابة بـ/كوفيد-19/ من داخل المركبة في لوسيل مقابل (حلبة لوسيل) اعتبارا من يوم غد /الخميس/ في تمام الساعة 4 مساء، وذلك بهدف توسيع قدرات خدمات الفحص وتسهيل آلية الوصول إلى فحص مسحة الأنف للكشف عن الإصابة بفيروس /كوفيد-19/.

وسيوفر مركز الفحص من داخل المركبة الجديد والمؤلف من 10 مسارات، فحوصات تفاعل البوليميراز المتسلسل “بي سي آر” وليس اختبار المستضدات السريع “أنتيجين Rapid Antigen” الذي ستستمر مؤسسة الرعاية الصحية الأولية في توفيره.

وأشارت الوزارة إلى ان مركز فحص لوسيل يمكنه إجراء مسحات أنف لما يصل إلى 5000 شخص في اليوم وسيعمل على مدار الاسبوع من الساعة الثامنة صباحا حتى العاشرة مساء، كما سيواصل العمل كمركز لخدمات فحص “بي سي آر” طالما بقي الطلب على هذه الفحوصات مرتفعا بشكل استثنائي بسبب موجة “أوميكرون”.

كما أعلنت وزارة الصحة العامة عن مجموعة من التحديثات لبروتوكول فحوصات فيروس /كوفيد-19/ لتسهيل آلية الوصول إلى هذه الفحوصات وضمان الحصول على النتائج بأكثر الطرق كفاءة وفعالية.

وأوضحت الوزارة أن هذه التحديثات تأتي بعد الزيادة الملحوظة في الطلب على فحوصات فيروس كورونا جراء الموجة الثالثة من الجائحة التي تشهدها دولة قطر نتيجة ظهور متحور “أوميكرون” سريع العدوى، إلى جانب العدد الكبير من المسافرين العائدين إلى قطر في الأيام العشرة الماضية والذين يحتاجون إلى إجراء فحوصات ما بعد العودة من السفر.

وبينت الوزارة أن التحديثات تشمل كذلك إلى جانب، افتتاح مركز لفحص فيروس /كوفيد-19/ من داخل المركبة في لوسيل، الموافقة على الاستخدام الموسع لاختبار المستضدات السريع (أنتيجين) للحصول على نتائج سريعة .

وقد وافقت وزارة الصحة العامة على استخدام اختبار المستضدات السريع (أنتيجين) للفيروس المسبب لـ/كوفيد-19/ في المراكز الطبية العامة والخاصة المرخصة من قبل الوزارة، وذلك للفئات التالية:

للأشخاص الذين تقل أعمارهم عن 50 عامًا والذين تظهر عليهم أعراض فيروس /كوفيد-19/.

للأشخاص الذين تقل أعمارهم عن 50 عامًا والذين خالطوا اشخاصا تم تأكيد إصابتهم بفيروس /كوفيد-19/.

للمسافرين العائدين إلى قطر الذين يحتاجون إلى عمل فحوصات /كوفيد-19/ بعد العودة من السفر.

ويوفر اختبار المستضدات السريع فحصاً سريعاً ودقيقاً لاكتشاف الاصابة بفيروس /كوفيد-19/.

ويتطلب الاختبار أخذ مسحة أنف من الفرد وتظهر النتيجة في غضون فترة زمنية قصيرة.

وأشارت الوزارة إلى ان الأشخاص الذين تكون نتيجتهم إيجابية في اختبار المستضدات السريع لا يحتاجون إلى فحص لتأكيد ذلك عن طريق الخضوع لفحص “بي سي آر” إضافي.

وسيخضع الأشخاص الذين تزيد أعمارهم على 50 عامًا والذين تظهر عليهم الأعراض أو خالطوا مصابين بفيروس /كوفيد-19/، لفحص “بي سي آر”.

يدخل هذا التعديل في السياسة حيز التنفيذ ويتم البدء باعتماد اختبار المستضدات السريع اعتبارا من اليوم /الأربعاء/، وسيسمح ذلك للأشخاص الذين يحتاجون لإجراء الفحص بتأكيد حالتهم الإيجابية أو السلبية بسرعة أكبر.

واعتبارًا من اليوم سيتم إرسال نتائج اختبارات المستضدات السريعة التي يتم إجراؤها في المراكز الصحية التابعة لمؤسسة الرعاية الصحية الأولية إلى الأفراد عبر الرسائل القصيرة (إس إم إس) في غضون ساعتين من الاختبار وستظهر النتائج في تطبيق “احتراز” في موعد لا يتجاوز 4 ساعات بعد الاختبار.

وستنعكس نتائج اختبارات المستضدات السريعة التي يتم إجراؤها في المرافق الطبية الخاصة، على تطبيق “احتراز” اعتباراً من يوم الاثنين 10 يناير الجاري .

وفيما يتعلق بالمخالطين لأشخاص مصابين والذين لا تظهر عليهم أي أعراض والذين تلقوا الجرعة المعززة أو الجرعة الثانية من لقاح /كوفيد-19/ خلال الأربعة أشهر الماضية وأعمارهم أقل من 50 عامًا ولا يعانون من أي أمراض مزمنة، فإن لديهم الخيار في الخضوع لاختبار المستضدات السريع اذا رغبوا في ذلك، علما أن وزارة الصحة العامة لا تفرض عليهم اجراء أي اختبار لأن لديهم مستوى عاليا من المناعة ضد الفيروس. ولكن يتوجب عليهم الاستمرار في اتباع الإجراءات الاحترازية وارتداء كمامة الوجه عملًا بسياسة وزارة الصحة العامة.

ويتوجب أن يتم فحص المخالطين الذين لم يحصلوا على اللقاح، أو الذين لم يحصلوا على الجرعة المعززة، أو الذين حصلوا على الجرعة الثانية منذ أكثر من 4 أشهر، بالإضافة إلى الأشخاص الذين تبلغ أعمارهم 50 عامًا أو أكثر والأشخاص الذين يعانون من أمراض مزمنة.

ويمكن لمن تقل أعمارهم عن 50 عاماً الخضوع لاختبار المستضدات السريع أما من يبلغون 50 عامًا فما فوق فيجب أن يخضعوا لاختبار تفاعل البوليميراز المتسلسل “بي سي آر”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button