additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

Turkey’s Exports Hit USD221 Billion in 2021

صادرات تركيا بلغت 221 مليار دولار خلال العام الجاري

QNA

Ankara: Turkish President Recep Tayyip Erdogan said that his country’s exports reached USD221 billion in 2021 and the highest level in Turkey’s history on an annual basis.

In a speech during his participation in the meeting of the advisory council of the Justice and Development Party branch in the state of Gaziantep on Saturday, Erdogan said, “Our exports amounted to $221 billion, and reached the highest levels in our history on an annual basis.”

Turkey achieved economic growth over the past year, placing it in second place after China in the Group of 20, he pointed out.

He indicated that Turkey achieved a growth rate of 1.8 percent, while the global economy witnessed a contraction of 3.4 percent in 2020.

“With the growth of 7.2 percent in the first quarter, 21.7 percent in the second quarter and 7.8 percent in the third quarter of 2021, we have consolidated our success in the previous year,” he said.

“The year 2022 will be a much better year for our tourism sector,” he added.

“While investments in the world have stopped, our country continues to attract investments, and our organized industrial zones, factories, and facilities are working hard, producing and exporting,” he said.

قنا

أنقرة: قال الرئيس التركي رجب طيب أردوغان، إن صادرات بلاده بلغت 221 مليار دولار (خلال 2021)، ووصلت إلى أعلى مستوى في تاريخ تركيا على أساس سنوي.

وأوضح أردوغان ، في كلمة له خلال مشاركته في اجتماع المجلس الاستشاري لفرع حزب العدالة والتنمية ( الحاكم)اليوم، أن تركيا حققت نموا اقتصاديا خلال العام الماضي، لتحل بذلك في المركز الثاني (بعد الصين ضمن مجموعة العشرين).

وبين أن تركيا حققت نموا بمعدل 1.8 بالمئة بينما شهد الاقتصاد العالمي انكماشا بنسبة 3.4 بالمئة العام الماضي.

وأضاف ، أنه “من خلال النمو بنسبة 7.2 بالمئة في الربع الأول و21.7 بالمئة في الربع الثاني و 7.8 بالمئة في الربع الثالث من عام 2021، فقد عززنا نجاحنا في العام السابق”.

ولفت ،إلى أن تركيا عوضت بشكل كبير خلال 2021 عن خسائرها في السياحة العام الماضي، مضيفا بالقول: “عام 2022 سيكون عامًا أفضل بكثير لقطاعنا السياحي”.

وقال: “بينما توقفت الاستثمارات في العالم، تواصل بلادنا جذب الاستثمارات،و تعمل مناطقنا الصناعية المنظمة ومصانعنا ومنشآتنا بجدية وتنتج وتصدر”.

وكان الرئيس التركي ، قد أكد يوم /الجمعة / ، أنه ليست لبلاده أي ديون لفائدة صندوق النقد الدولي، لافتا إلى أن احتياطي النقد الأجنبي للبنك المركزي التركي يتجاوز، في الوقت الراهن، مبلغ 115 مليار دولار.

وقال ، إن تركيا كانت مديونة لصندوق النقد الدولي بـ23.5 مليار دولار عندما تسلم /حزب العدالة والتنمية/ السلطة في عام 2002، غير أن البلاد تمكنت من تسديد آخر قسط من هذه الديون في العام 2013، مشددا على أن “تركيا ستدخل في مناخ اقتصادي مختلف للغاية خلال أشهر الصيف المقبل، بعد أن يتم تحقيق التوازن على الصعيد المالي خلال فترة وجيزة”.

وساهمت الخطة التي كشف عنها أردوغان يوم /الإثنين/ الماضي لتحسين قيمة صرف الليرة، وخفض البنك المركزي سعر الفائدة بمقدار 500 نقطة أساس إلى 14 بالمئة منذ سبتمبر الماضي، في تحقيق التعافي المتواصل للعملة التركية في الأسواق الدولية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button