additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World👮‍♂️ Government

Qatar Announces Multiyear Donation to the UNHCR

قطر تعلن عن تقديم تبرع متعدد السنوات لمفوضية الأمم المتحدة لشؤون اللاجئين

QNA

Geneva: The State of Qatar has renewed its pledge since 2018 to provide unconditional multi-year funding totaling $16 million to support the basic resources of the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR), declaring that, in continuation of this support, it will make a financial contribution of $8 million, of which $4 million will be allocated to the 2021 budget, and the other $4 million for the 2022 budget. The support stems from the State of Qatar’s sense of humanitarian responsibility and the spirit of international solidarity and sharing of burdens.

This came in the State of Qatar’s speech made by HE Deputy Permanent Representative and Charge d’affaires of the Permanent Mission of the State of Qatar to the United Nations Office and other international organizations in Geneva Juhara Abdulaziz Al Suwaidi, during the annual pledges conference for 2022 for the High Commissioner for Refugees.

She pointed out that the State of Qatar and the Qatari humanitarian and charitable institutions and societies continued to provide various forms of support to the UNHCR, the signing of many partnership and cooperation agreements and the opening of an office for the UNHCR in Doha, out of its belief in the importance of strengthening international cooperation and confronting international crises collectively and in coordination.

She also affirmed Qatar’s keenness to continue its membership in the $20 million and over club, which includes the most prominent donor and cooperating countries with the UNHCR.

She expressed Qatar’s appreciation for the valuable and unremitting efforts of the United Nations High Commissioner for Refugees, and the distinguished leadership of these efforts by Filippo Grandi and all workers and volunteers in the UNHCR, and praised what they are doing to enhance refugee protection, alleviate their suffering, guarantee their rights and create lasting solutions to their plight.

قنا

جنيف: جددت دولة قطر تعهدها منذ عام 2018 بتقديم تمويل غير مشروط متعدد السنوات بإجمالي 16 مليون دولار أمريكي، لدعم الموارد الأساسية لمفوضية الأمم المتحدة السامية لشؤون اللاجئين، معلنة أنها واستمرارا لذلك الدعم ستقدم مساهمة مالية قدرها ثمانية ملايين دولار أمريكي تخصص منها أربعة ملايين لميزانية عام 2021، وأربعة ملايين لميزانية عام 2022، وذلك انطلاقا من شعورها بالمسؤولية الإنسانية وروح التضامن الدولي والمشاركة في تحمل الأعباء.

جاء ذلك في بيان دولة قطر الذي قدمته السيدة جوهرة عبدالعزيز السويدي، القائم بالأعمال بالإنابة لدى الوفد الدائم لدولة قطر في مكتب الأمم المتحدة والمنظمات الدولية الأخرى بجنيف، خلال انعقاد مؤتمر التعهدات السنوي لعام 2022، لمفوضية الأمم المتحدة السامية لشؤون اللاجئين.

ولفتت إلى أن دولة قطر والمؤسسات والجمعيات الإنسانية الخيرية القطرية واصلت تقديم مختلف أشكال الدعم للمفوضية السامية لشؤون اللاجئين، وتوقيع العديد من اتفاقيات الشراكة والتعاون وفتح مكتب للمفوضية في الدوحة، وذلك إيمانا منها بأهمية تعزيز التعاون الدولي ومواجهة الأزمات الدولية بشكل جماعي ومنسق.

كما أكدت حرص دولة قطر على استمرار عضويتها في /نادي العشرين مليون فأكثر/، الذي يضم أبرز الدول المانحة والمتعاونة مع مفوضية اللاجئين.

وقالت السيدة جوهرة السويدي، إن دولة قطر ستواصل تقديم كل الدعم اللازم لجهود المفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين من أجل تمكينها من تنفيذ برامجها وأنشطتها الإنسانية في مختلف أنحاء العالم، وتعزيز قدرتها على الاستجابة للاحتياجات الإنسانية المتزايدة الناجمة عن موجات اللجوء والنزوح القسري.

وأعربت عن تقدير دولة قطر للجهود القيمة والحثيثة التي تقوم بها المفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين، والقيادة المتميزة لهذه الجهود من قبل السيد فيليبو غراندي وجميع العاملين والمتطوعين في مفوضية اللاجئين، وأثنت على ما يقومون به من أجل تعزيز حماية اللاجئين والتخفيف من معاناتهم وضمان حقوقهم وإيجاد حلول دائمة لمحنتهم.

وأضافت “على الرغم من إشارة تقرير المؤشرات الخاص بالميثاق العالمي بشأن اللاجئين للفترة من 2016 إلى 2021، إلى إحراز تقدم من حيث زيادة الدعم للبلدان منخفضة الدخل التي تستضيف اللاجئين، وفي توسيع نطاق وصول اللاجئين إلى سوق العمل والتعليم، إلا أن التحذير الذي ورد فيه من أنه لا يزال هناك الكثير الذي يتعين القيام به، يضع على عاتق المجتمع الإنساني الدولي مسؤوليات كبيرة، وحاجة إلى مزيد من الدعم لجهود الاستجابة الإنسانية والإنمائية للاجئين والدول والمجتمعات المستضيفة لهم”.

وأكدت السيدة السويدي أن استمرار الصراعات والنزاعات، لا سيما طويلة الأمد، يعتبر سببا رئيسيا في مواصلة موجات اللجوء والنزوح، وتزيد من محنة اللاجئين، وتعيق تحقيق عودة معظمهم لدولهم ومناطقهم بشكل طوعي وآمن وكريم، كما أن انتشار جائحة كورونا /كوفيد-19/ تسبب في تعقيد وتدهور أوضاع اللاجئين والنازحين بشكل كبير، وأصبح يشكل تهديدا إضافيا للاجئين والمشردين الذين هم من بين أكثر الفئات ضعفا، مما يتطلب منا تعزيز مبدأ تقاسم المسؤولية لمواجهة التحديات المفروضة علينا في الوقت الحالي، وتعزيز قدرات الاستجابة والاستعداد لأية أزمات أو موجات لجوء جديدة في المستقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button