additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

Katara opens Azerbaijan Cultural Corner

تدشين الركن الأذري في كتارا

The Peninsula

Doha: In celebration of art and artists, the Cultural Village Foundation, Katara inaugurated the Azerbaijan Cultural Corner at Building 47.

The event was in the presence of Ambassador of Azerbaijan to Qatar, H E Rashad Ismayilov.

Katara General Manager Prof Dr Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti said that Katara continues its mission of building bridges between cultures and peoples. The inauguration of the cultural corners, in cooperation with a number of embassies in the country, is one of the cultural artistic projects that Katara is working on.

It is a tree-shaped bronze sculpture with depiction of one of the eye-catching architectural works modern Baku.

In his speech, the Ambassador of Azerbaijan said: The Azerbaijani Cultural Corner is a unique statue made by the Azerbaijani sculptor Movruz Musayev. 

He stressed that this sculpture indicates the development of relations between Qatar and Azerbaijan, not only in the political or economic fields, but also in the cultural field, which represents the role of public diplomacy as a bridge to establish friendship between peoples.

قنا

الدوحة: دشَّنت المؤسسة العامة للحي الثقافي /كتارا/، /الركن الأذري/ في ساحة المبنى /47/ بحضور سعادة السيد رشاد إسماعيلوف سفير جمهورية أذربيجان لدى الدولة وعدد من أصحاب السعادة السفراء ورؤساء البعثات الدبلوماسية.

وقال الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي في كلمة له بهذه المناسبة: “إن /كتارا/ تواصل رسالتها الساعية إلى مد الجسور بين الثقافات والشعوب، ويعتبر تدشين الأركان الثقافية بالتعاون مع عدد من السفارات لدى الدولة أحد المشاريع الفنية الثقافية التي تعمل عليها المؤسسة والتي تسعى من خلالها إلى الاحتفاء بالفن والفنانين من جميع دول العالم وتقديم قطع فنية مميزة”.

وأكد السليطي ان هذه الأركان ستكون مؤشرا على عمق علاقات التبادل الثقافي بين الشعوب، معربا عن سعادته بكون /كتارا/ أرضا خصبة لهذه المشاريع الثقافية البناءة.

ومن جهته، أوضح سعادة السفير الأذري في كلمة مماثلة “أن الركن الثقافي الأذربيجاني عبارة عن تمثال فريد من نوعه من صنع النحات الأذري نوفروز موساييف”، مؤكداً أن هذا التمثال يدل على تطور العلاقات بين دولة قطر وجمهورية أذربيجان في عدة مجالات من أبرزها المجال الثقافي.

والتمثال هو تمثال برونزي على شكل شجرة يجسد الجزء الأيسر من المجسم الصرح المعماري الفريد في باكو الحديثة /مركز حيدر عليف/، أمَّا الجهة اليمنى، فتجسد جوهرة الحي الثقافي /كتارا/ المتمثل في “المسرح المكشوف”، ويعبر هذا المجسم عن انتماء كل من دولة قطر وجمهورية اذربيجان إلى الثقافة الإسلامية، كما يرمز الجسم الكروي في المجسم إلى النفط والغاز اللذين يعتبران من الموارد الطبيعية الرئيسية للبلدين.

وتجدر الإشارة إلى أن /كتارا/ قد استضافت عام 2019 الركن التركي وفي عام 2020 الركن الكوبي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button