additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Ministry of Culture Partakes in Katara Traditional Dhow Festival

مشاركة متميزة لوزارة الثقافة في مهرجان كتارا للمحامل التقليدية

QNA

Doha: The Ministry of Culture is participating in the Katara 11th Traditional Dhow Festival, with diverse and distinguished activities and heritage, especially since this session coincides with the hosting of the FIFA Arab Cup Qatar 2021 and also with the country’s celebrations of the National Day.

Director of the Heritage and Identity Department at the Ministry of Culture Sheikha Najla Faisal Al-Thani said that the ministry’s participation in the festival includes a set of events, including the presentation of traditional crafts associated with the sea, where a group of craftsmen was chosen to practice their traditional crafts, represented in the manufacture of traditional ships as well as the preparation of fishing nets, where they perform these crafts in front of the visitors, and provide an explanation for them about them, emphasizing that these crafts are one of the pillars of the ancient maritime heritage.

The Director of the Heritage and Identity Department added that the ministrys pavilion at the festival also displays types of pearls and the book of pearls, as well as a video presentation of the most important types of traditional ships.

She said that the paintings provide explanations about the parts of these ships for the visitor to the ministry’s pavilion to identify them.

Also, Sheikha Najla Faisal Al-Thani said that the pavilion showcases several books issued by the Heritage and Identity Department.

Sheikha Najla Faisal Al-Thani said that the Department of Heritage and Identity aims with its participation in the Katara 11th Traditional Dhow Festival to introduce its efforts in collecting, documenting, and codifying heritage, stressing the keenness of the Ministry of Culture to participate in such events, to highlight the Qatari heritage.

قنا

الدوحة: تشارك وزارة الثقافة في مهرجان كتارا للمحامل التقليدية في نسخته الحادية عشرة، وذلك بفعاليات وأنشطه تراثية متنوعة ومتميزة، خاصة وأن هذه الدورة تتزامن مع إقامة بطولة كأس العرب FIFA قطر 2021 وأيضًا مع احتفالات الدولة باليوم الوطني تحت شعار “مرابع الأجداد أمانة”.

وقالت الشيخة نجلة فيصل آل ثاني مدير إدارة التراث والهوية في وزارة الثقافة، إن مشاركة الوزارة في المهرجان تشمل مجموعة من الفعاليات منها عرض الحرف التقليدية المرتبطة بالبحر، حيث تم اختيار مشاركة مجموعة من الحرفيين لممارسة حرفهم التقليدية، والمتمثلة في صناعه السفن التقليدية وكذلك إعداد شباك الصيد والجبس، حيث يقومون بهذه الصناعات أمام الزائرين، ويقدمون شرحاً لهم عن طبيعة هذه الحرف، والتأكيد على أنها أحد أركان الموروث البحري العريق، بالإضافة إلى عرض الصناديق الخشبية التي كان النوخذة يستخدمها لوضع اللؤلؤ وأدواته.

وأضافت مدير إدارة التراث والهوية إن جناح الوزارة في المهرجان، يعرض أيضًا أدوات الطواشة، وأنواع من اللؤلؤ وكتاب اللآلئ ، كما يتم تقديم عرض مصور لأهم أنواع السفن التقليدية مثل الشوعي والسنبوك والبغلة وعبرة وحصاية والبقارة والبتيل والبوم والبانوش وغيرها.

وقالت إن اللوحات تقدم شروحات عن أجزاء هذه السفن لكي يتعرف الزائر لجناح الوزارة عليها.

وأشارت مدير إدارة التراث والهوية إلى أن جناح وزارة الثقافة يعرض أيضاً مجسما لرسو السفن في قطر على السيف، كما يتم عرض أنواع من السفن التقليدية بأحجام مختلفة، إلى جانب عرض جوانب من الحرف التقليدية الأخرى مثل صناعة القراقير من سعف النخل وأيضا حرفة النقش على الجبس، إلى جانب شباك الصيد وأدوات الملاحة التقليدية.

وقالت الشيخة نجلة آل ثاني إن الجناح يعرض أيضًا الكتب الصادرة عن إدارة التراث والهوية مثل مجلة المأثورات الشعبية وكتاب الألعاب الشعبية في قطر وكتاب فن الفجري وكتاب عن سعيد البديد والشاعر صالح بن سلطان الكواري وكتاب محمد الفيحاني وكتاب موسوعة قطر البحرية، وغيرها من الكتب الصادرة عن الوزارة.

وتابعت: إنه يتم توزيع كتيبات صغيرة تعريفية صدرت مؤخرًا وهي كتيب العمارة التقليدية في قطر والألعاب الشعبية في قطر وصياغة الذهب والأزياء الشعبية النسائية في دولة قطر، وهي كتيبات باللغتين العربية والانجليزية، وذلك حتى يتعرف الزائر على هذه الجوانب من التراث القطري الأصيل، “خاصة ونحن بحاجة اليوم إلى أن يتعرف الجيل الحالي على إرثه العريق، وفق ما تسعى إليه إدارة التراث والهوية، لتقديم كافة المعلومات التراثية لأفراد المجتمع، بشكل مبسط، ويحقق الهدف المطلوب”.

وقالت الشيخة نجلة فيصل آل ثاني إن إدارة التراث والهوية تستهدف من وراء مشاركتها في مهرجان كتارا للمحامل التقليدية التعريف بجهودها في جمع وتوثيق وتدوين التراث، مؤكدة حرص وزارة الثقافة على المشاركات في مثل هذه الفعاليات، للتعريف بعراقة الموروث القطري الأصيل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button