additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🦠Coronavirus📚Education

WISE Issues 10 Research Reports on Changes in Education Industry Due to COVID-19

وايز يصدر 10 تقارير بحثية عن التغيرات في صناعة التعليم بسبب كوفيد-19

QNA

Doha: The World Innovation Summit for Education (WISE), an initiative of Qatar Foundation for Education, Science and Community Development, issued 10 modern and comprehensive research reports, containing practical recommendations and guidance for policy makers and stakeholders in the education sector, as part of the WISE 2021 research series, which was prepared in cooperation with international leaders to address the challenges posed by the COVID-19 pandemic on education around the world.

These reports highlighted the need to put innovation and collaboration at the center of efforts to re-engineer current education paradigms; Four of these reports explore education theory, policy, and practice in the context of Qatar’s education system, where hundreds of stakeholders in the country’s education sector have contributed their views, leading to valuable research findings both locally and with global dimensions.

The reports included one on ‘Teacher Well-Being’, a research conducted in partnership with Duke University and The Wellbeing Project, in which the experiences of “Teacher Wellbeing” were examined by reviewing the literature and conducting case studies in Qatar, Cambodia and Kenya, and identifying new emerging challenges, especially during the pandemic and after.

The report aimed to make a global contribution to the often overlooked issue of teacher well-being. A comparison of teacher well-being experiences across the three countries identified in the report showed that common practices, such as work-life balancing, interaction with students’ parents, a positive work environment and recognition of the potential to enhance teacher well-being, can prevent burnout among the 94 million teachers worldwide.

The report, ‘Rethinking Equality: Education for Children with Disabilities during the COVID-19 Pandemic’, in which the research was conducted in collaboration with the University of Cambridge, examined the impact of COVID-19-related school closures on the education of school-aged children with disabilities. Data collected from more than 100 parents and 142 faculty members in 18 schools in Qatar showed a significant social and emotional impact on both parents and children.

The report urges policy makers to take actions that create more supportive learning environments in the home, ensuring that every child has uninterrupted and equal access to education.

The Director of Research and Content Development at WISE Dr. Asmaa Al-Fadala, expressed her happiness with the cooperation and flexibility that characterize WISE’s research teams, and with the research reports that reached in-depth conclusions about the ever-changing educational sector.

The authors and researchers will meet in many research presentations and events within the activities of the “Authors Meeting” during the WISE 2021 Summit, which will be held in an integrated format for the first time between Dec.7-9, 2021 in Doha. 

قنا

الدوحة: أصدر مؤتمر القمة للابتكار في التعليم “وايز”، إحدى مبادرات مؤسسة قطر للتربية والعلوم وتنمية المجتمع، 10 تقارير بحثية حديثة وشاملة، تتضمن توصيات عملية وإرشادات لواضعي السياسات والجهات المعنية بقطاع التعليم، وذلك ضمن سلسلة أبحاث /وايز 2021/ التي أعدت بالتعاون مع قادة فكر عالميين، لمقاربة التحديات التي فرضتها جائحة /كوفيد-19/ على التعليم في جميع أنحاء العالم.

وسلطت هذه التقارير الضوء على الحاجة لوضع الابتكار والتعاون في صميم الجهود المبذولة لإعادة تصميم نماذج التعليم الحالية حيث تستكشف أربعة من هذه التقارير نظرية التعليم وسياسته وممارسته، في سياق النظام التعليمي في قطر، حيث ساهم المئات من المعنيين بقطاع التعليم في الدولة بوجهات نظرهم، مما أدى إلى نتائج بحثية قيمة محليًا، وبأبعاد عالمية.

وتضمنت التقارير واحدا عن “رفاه المعلم”، وهو بحث تم بالشراكة مع جامعة ديوك، ومؤسسة The Wellbeing Project، وتم خلاله فحص خبرات “رفاه المعلم” من خلال مراجعة الأدبيات وإجراء دراسات حالة في قطر وكمبوديا وكينيا، والوقوف على التحديات الجديدة الناشئة، خاصة خلال الجائحة وبعدها.

وهدف التقرير إلى تقديم مساهمة عالمية في مسألة رفاه المعلم، التي غالباً ما يتم التغاضي عنها. وأظهرت المقارنة بين تجارب رفاه المعلمين عبر البلدان الثلاثة المحددة في التقرير أن الممارسات الشائعة، مثل الموازنة بين العمل والحياة الشخصية، والتفاعل مع أولياء أمور الطلاب، وبيئة العمل الإيجابية والاعتراف بإمكانية تعزيز رفاه المعلم، يمكن أن تمنع الإرهاق والاستنزاف بين 94 مليون معلم في جميع أنحاء العالم.

أما تقرير “إعادة النظر في المساواة: تعليم الأطفال ذوي الإعاقة أثناء جائحة كوفيد-19″، الذي تم إجراء البحث الخاص به بالتعاون مع جامعة كامبريدج، فقد عمل على دراسة تأثير إغلاق المدارس المرتبط بـجائحة كوفيد-19 على تعليم الأطفال ذوي الإعاقة في سن المدرسة الابتدائية. وأظهرت البيانات التي تم جمعها من أكثر من 100 ولي أمر و142 من أعضاء هيئة التدريس في 18 مدرسة في قطر، تأثيرًا اجتماعيًا ووجدانيًا كبيرًا على كل من الآباء والأبناء.

وحث التقرير صانعي السياسات على اتخاذ إجراءات تؤسس لبيئات تعليمية أكثر دعمًا في المنزل، بما يضمن حصول كل طفل على التعليم دون انقطاع، وعلى قدم المساواة.

وبناءً على المشروع البحثي لـ/وايز/ حول “منظومات التعلم المحلية: نماذج ناشئة”، الذي تم إطلاقه في عام 2019 بالشراكة مع وحدة الابتكار، استكشف تقرير “تطوير نظم التعلم المحلية في قطر لتعزيز العدالة والشمولية والتماسك الاجتماعي”، كيف يمكن أن تتطور منظومات التعلم كمحركات جديدة للتعليم في قطر، وخارجها.

ومن خلال إشراك أكثر من 150 متخصصًا من الجهات المعنية المحلية، بالإضافة إلى مجموعة مختارة من الخبراء العالميين، أشار البحث إلى أن بناء تعاون هادف عبر المؤسسات والقطاعات يمكن أن يدعم أهداف التعلم المشتركة، حيث تقوم المدارس بالانتقال مرة أخرى إلى التعلم الشخصي.

ومن خلال المقابلات مع أصحاب المصلحة وخبراء محليين مختارين، سلط تقرير “منظومات التعلم المحلية” أيضاً الضوء على طبيعة القيادة والتعاون والشراكة في قطر.

ويعرض التقرير دراسات حالة لمؤسسات أساسية تعمل على تطوير منظومات تعلم محلية تعاونية عبر الحدود المؤسسية، بما في ذلك متاحف قطر، وإنجاز قطر، وشل قطر، وGeneration Amazing، وابتكار، بالإضافة إلى قطاع التعليم العالي في مؤسسة قطر، وأكاديمية “ريناد”، ومجلس المبدعين في جامعة حمد بن خليفة.

أما تقرير “تضمين مختبرات الابتكار في المدارس كوسيلة للتحول في التعليم”، الذي أعد بناء على بحث تم بالشراكة مع مؤسسة Learning Futures Global، فتطرق إلى التحدي المتمثل في التعليم المتغير، وقدم رؤية عملية حول كيفية جني فوائد مختبرات الابتكار في المدارس.

ومن بين الأسئلة التي طرحها التقرير: “كيف يجب أن نعدّ متعلمي اليوم لعالم الغد المعقد؟”، وقد أظهرت النتائج التي تم التوصل إليها، أن دمج محاور البحث والتطوير يمكن أن يساهم، بإشراف المدرسة، في أداء دور رئيسي في تطوير النظم البيئية التعليمية الحديثة.

وأعربت الدكتورة أسماء الفضالة، مديرة البحوث وتطوير المحتوى في /وايز/ عن سعادتها بسمات التعاون والمرونة التي تميز فرق /وايز/ البحثية، وبتقارير الأبحاث التي تم التوصل من خلالها إلى خلاصات معمقة حول القطاع التعليمي دائم التغير.

يذكر أن المؤلفين والباحثين سيجتمعون في العديد من العروض البحثية والفعاليات ضمن أنشطة “لقاء المؤلفين” خلال قمة “وايز 2021″، والتي تنعقد بشكل مدمج للمرة الأولى بين يومي 7 و 9 ديسمبر 2021 في الدوحة تحت شعار: “ارفع صوتك: لنشيد مستقبلًا قوامه التعليم”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button