additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government🇶🇦 DOHA

Qatar’s Economic Recovery Continues

تواصل تعافي الاقتصاد القطري

QNA

Doha: The Peninsula said in its Friday editorial that the pace of economic recovery in Qatars economic recovery continues to gain momentum.

The paper said that Recently released data about Purchasing Managers Index has showed record expansions in both activity and new business in October.

“The PMI increased to a new record high for the second month running at 62.2 in October, from 60.6 in September. This indicated the strongest overall improvement in non-energy sector business conditions since the survey began four-and-a-half years ago. The headline figure has now risen for five consecutive months, also a survey record,” the paper said.

The editorial stressed that The recovery in Qatars economy is consistent and is unmatched in the region. It also said that the long term growth prospects of Qatars economy are bright and the economy is expected to grow at a faster pace over the next decade.

According to the Qatar Chambers monthly eco-nomic newsletter for August, the total value of private sector exports stood at QR12.3 billion during the first half of this year, reflecting a 56 percent growth compared to QR7.9 billion during the same period last year. In the second quarter of this year, the total exports including exports of domestic goods amounted to QR71.1 billion, showing an increase of QR33.3 billion or 88.1 percent compared to QR37.8 billion during Q2, 2020; and an increase of nearly QR7.2 billion or 11.2 percent when compared to Q1, 2021.

قنا

الدوحة: قالت صحيفة /البننسولا/ الناطقة باللغة الإنجليزية في افتتاحيتها اليوم إن وتيرة التعافي الاقتصادي في دولة قطر تواصل اكتساب الزخم، حيث أظهر مؤشر مديري المشتريات نموا قياسيا في كل القطاعات خلال شهر أكتوبر الماضي.

وأوضحت الصحيفة أن أحدث بيانات مركز قطر للمال أشارت إلى تحسن قياسي في الاقتصاد غير النفطي في بداية الربع الرابع، حيث زاد الإنتاج والطلبات الجديدة بأسرع معدلات منذ بدء إصدار المؤشر في أبريل 2017، مع نمو النشاط الملحوظ بشكل خاص في الخدمات المالية والبناء.

ولفتت إلى ارتفاع مؤشر مديري المشتريات لمستوى قياسي جديد للشهر الثاني على التوالي عند 62.2 في أكتوبر، من 60.6 في سبتمبر، حيث يشير هذا النمو إلى أقوى تحسن شامل في ظروف الأعمال في القطاع غير النفطي منذ بدء المسح قبل أربعة أعوام ونصف، كما ارتفع المؤشر في أكتوبر للشهر الخامس على التوالي، وهو أيضا رقم قياسي جديد.

وقالت إن الانتعاش في الاقتصاد القطري ثابت ولا مثيل له في المنطقة، مضيفة أن إيجابيات النمو طويل المدى للاقتصاد القطري مشرقة ومن المتوقع أن ينمو الاقتصاد بوتيرة أسرع خلال العقد القادم. كما أثبتت العديد من المؤشرات الأخرى الانتعاش الاقتصادي القوي في الاقتصاد القطري. أحد هذه المؤشرات هو ارتفاع الصادرات، حيث تظهر قطاعات مختلفة من الاقتصاد، بما في ذلك الإنتاج الصناعي والضيافة والسيارات والعقارات، علامات انتعاش قوي في نشاطها التجاري.

وبحسب النشرة الاقتصادية الشهرية الصادرة عن غرفة قطر لشهر أغسطس، بلغت القيمة الإجمالية لصادرات القطاع الخاص 12.3 مليار ريال قطري خلال النصف الأول من العام الجاري، بما يعكس نموا بنسبة 56 بالمئة مقارنة بـ7.9 مليار ريال خلال الفترة نفسها من العام الماضي. كما بلغ إجمالي الصادرات في الربع الثاني من العام الجاري بما في ذلك الصادرات من السلع المحلية وإعادة التصدير 71.1 مليار ريال، بزيادة قدرها 33.3 مليار ريال أو 88.1 بالمئة مقارنة بـ37.8 مليار ريال خلال الربع الثاني من عام 2020. وبزيادة تقارب 7.2 مليار ريال أو 11.2 بالمئة مقارنة بالربع الأول من عام 2021، كما بلغ مؤشر الإنتاج الصناعي القطري لشهر مايو الماضي 105.8 نقطة، مسجلا زيادة بنسبة 6 بالمئة مقارنة بالشهر السابق (أبريل 2021).

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button