additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health😎 LifeStyle

How does a stroke occur and what are its symptoms?

كيف تحدث السكتة الدماغية وماهي أعراضها؟

Doha: When someone has a stroke, every second that passes is crucial so this World Stroke Day 2021, Hamad Medical Corporation (HMC) experts are highlighting the importance of acting fast to identify the symptoms.

A stroke comes on when your brain doesn’t get the blood and oxygen it needs. That could be due to a clot, known as an ischemic stroke. Or it can happen with a burst blood vessel, as with a hemorrhagic stroke. Once a stroke begins, you lose almost two million brain cells every minute.

“Every two seconds, someone in the world is having a stroke and it is the second leading cause of death worldwide, and the third leading cause of disability. Globally, one in eight deaths is caused by stroke,” said Dr Ahmad Muhammad. Consultant Stroke Physician, Neuroscience Institute, Hamad General Hospital.

“Due to the high prevalence of many risk factors for stroke – including hypertension, diabetes, high cholesterol, smoking, obesity, and inactivity – the incidence of stroke is high. However, the good news is that more people than ever before are surviving stroke.”

Dr Ahmad Muhammad emphasized the speed at which treatment can be given to stroke patients is of the highest importance. Last year, our dedicated Stroke Service has treated more than 2200 patients.

“The more time that passes between the stroke happening and medical intervention, the greater the damage that can be done. The term ‘time is brain’ is frequently used to emphasize the need for fast intervention, as the faster treatment can be given following a stroke, the better the chances of recovery. If you suspect that you, or someone around you, has suffered a stroke, call 999 immediately so emergency care teams can respond, and treatment can be given as soon as possible,” said Dr Muhammad.

World Stroke Day is marked globally on 29 October each year and the 2021 theme is “Minutes Saves Lives”. How to respond when you think someone is having a stroke can be remembered by the acronym FAST – Facial drooping, Arm weakness, Speech difficulties and Time to call 999.

“Identifying and reacting to stroke symptoms quickly is crucial to achieving proper treatment for an individual experiencing a stroke,” Dr. Ayman Zakaria, Senior Consultant Interventional Neuroradiologist at HMC said “The treatment options for stroke patients have improved enormously due to the services and technology available at HMC. This includes a dedicated Stroke ward and a state-of the-art Neuroangiography Suite.

“We have a standard of care and acute stroke treatment in the country, which only a few hospitals have in the region. We are seeing increasing numbers of stroke patients and we have worked hard to ensure we provide them with the very best care possible.”

الدوحة: قامت الأقسام المتخصصة في رعاية مرضى السكتة الدماغية في مؤسسة حمد الطبية العام الماضي بمعالجة ما يزيد على 2200 مريضاً من السكتة الدماغية، وتطبّق المؤسسة معايير عالمية في معالجة السكتات الدماغية الحادة لا تتوفر إلا لدى القليل من المستشفيات في المنطقة. 

وتشارك مؤسسة حمد الطبية في الاحتفال باليوم العالمي للسكتة الدماغية والذي يوافق 29 من أكتوبر من كل عام، وتقام الفعاليات لهذا العام تحت شعار ” دقائق معدودة تنقذ الحياة”.

وفي هذا الإطار قال الدكتور/ أحمد محمد، استشاري السكتات الدماغية في معهد العلوم العصبية التابع لمستشفى حمد العام:” كل ثانيتين يصاب شخص واحد بالسكتة الدماغية في مكان ما من العالم، وتعتبر السكتة الدماغية المسبب الثاني للوفاة  وثالث أهم مسببات الإعاقة على مستوى العالم حيث أن هناك حالة واحدة من بين كل ثماني وفيات يرجع السبب فيها إلى السكتة الدماغية”.

وأضاف الدكتور/ أحمد محمد قائلاً :” نظراً لارتفاع نسبة عوامل مخاطر الإصابة بالسكتة الدماغية والتي من ضمنها ارتفاع ضغط الدم، والسكّري، والسمنة، وارتفاع نسبة الكولسترول في الدم، والتدخين، والخمول – فإن معدّل انتشار السكتات الدماغية يعتبر مرتفعاً ، ولكن الجانب المضيء في هذه المعضلة هو أن أعداد الناجين من آثار السكتات الدماغية في تزايد مستمر”.

وأكّد الدكتور/ أحمد محمد على ضرورة اتخاذ الإجراءات الإسعافية والعلاجية لمرضى السكتة الدماغية في أسرع وقت ممكن مشيراً إلى أن الأقسام المتخصصة في رعاية مرضى السكتة الدماغية في مؤسسة حمد الطبية العام قامت العام الماضي بمعالجة ما يزيد على 2200 من هؤلاء المرضى.

وعندما يتعرض شخص ما لسكتة دماغية فإن كل ثانية تمرّ هي على قدر كبير من الأهمية والخطورة لذا فإن الخبراء في مؤسسة حمد الطبية يشددون على أهمية التصرف بسرعة لتحديد أعراض الإصابة بالسكتة الدماغية.

وتحدُث السكتة الدماغية عندما تنقطع أو تنخفض إمدادات الدم والأكسجين إلى الدماغ ، وقد يكون ذلك الانقطاع أو الانخفاض ناجماً عن إصابة المريض بجلطة، تُعرف بالسكتة الدماغية، أو تحدث نتيجة لانفجار أحد الأوعية الدموية، وهو ما يُعرف بالسكتة الدماغية النزفية، ويفقد المريض عند الإصابة بسكتة دماغية نحو 2 مليون خلية دماغية في الدقيقة الواحدة.

وأضاف الدكتور/ أحمد محمد قائلاً:” كلّما ازدادت الفترة الزمنية بين حدوث السكتة الدماغية والتدخل العلاجي الطبي كلما ازداد الضرر الناجم عن هذه الإصابة، وتستخدم عبارة “الوقت هو الدماغ” للدلالة على الأهمية البالغة لسرعة التدخل العلاجي الطبي باعتبار أنه كلما تم الإسراع في معالجة مريض السكتة الدماغية كلما ازدادت فرصه في التعافي من هذه الإصابة، وإذا ما لاحظت ظهور علامات أو أعراض تدلّ على إصابتك أو إصابة أحد بالقرب منك بالسكتة الدماغية فإن عليك أن تبادر بالاتصال فوراً بالطوارئ على الرقم  999 لكي تقوم الكوادر المعنية بالاستجابة لهذه الحالة والمباشرة في الإجراءات العلاجية في أسرع وقت ممكن”.

ومن الأعراض المرتبطة بالسكتة الدماغية والتي ينبغي علينا أن نتذكّرها والاتصال بالطوارئ على الرقم 999 حال ظهورها: خدر أو ضعف في الوجه، ضعف في الذراع، صعوبة في التحدث.

وفي نفس الإطار قال الدكتور/ أيمن زكريا، استشاري أول تدخل علاجي عصبي في مؤسسة حمد الطبية:” يعتبر تحديد أعراض السكتة الدماغية والتأكّد من حدوثها أمر غاية في الأهمية لاتخاذ الإجراء العلاجي المناسب لمريض السكتة الدماغية، وقد شهدت الخيارات العلاجية لمرضى السكتة الدماغية تقدّماً ملحوظاً في مؤسسة حمد الطبية وذلك بفضل الخدمات والوسائل التكنولوجية المتوفرة لدى المؤسسة والتي من ضمنها الجناح المخصص لمرضى السكتة الدماغية ووحدة التصوير والتخطيط العصبي المتطوّرة”.

وأضاف الدكتور أيمن زكريا:” لدينا معايير عالية في معالجة السكتات الدماغية الحادة لا تتوفر إلا لدى القليل من المستشفيات في المنطقة، وفي ظل تزايد أعداد حالات السكتة الدماغية التي ترد إلينا فقد عملنا بصورة حثيثة من أجل توفير أعلى مستوى ممكن من الرعاية الصحية لهؤلاء المرضى”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button