additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

⚽ QSL📌 Featured

Series of Activations and Performances Await Fans Attending Amir Cup Final

فعاليات وأنشطة ترفيهية للمشجعين في نهائي كأس الأمير 

QNA

Doha: The Supreme Committee for Delivery and Legacy (SC) announced a series of activations and performances for fans attending HH the Amir Cup Final at Al Thumama Stadium on Friday.

A number of performances from different community groups will welcome supporters during the build-up to the big game between Al Rayyan and Al Sadd, which will mark the inauguration of Qatars sixth FIFA World Cup tournament venue.

Many of the match day activations will celebrate the stadiums design, which was inspired by the gahfiya, a head cap worn by men and boys across the region. These will include a head wear exhibition, which will showcase different traditions from around the world, and a crowdsourced public art installation which will see fans pin their own gahfiya, inscribed with a personal message.

What awaits fans at the stadium will be the culmination of a series of events organised by the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) in the build-up to the match. These have included majlis visits to Al Thumama residents, along with activities organised in partnership with the National Museum of Qatar (NMoQ) and Friends of the Environment Center.

In partnership with the national museum, members of the community took part in a printmaking and knitting session, where participants were encouraged to create various gahfiya patterns in a series of art workshops. This included a family day, where visitors were given the opportunity to print symbols inspired by the stadiums design on shirts and bags. The museum, which has had the Amir Cup logo projected on its facade, also hosted a seminar by Al Thumama Stadium architect Ibrahim Al Jaidah, where he discussed the venues design in detail.

Another event saw families invited to an awareness session about the Thumam, an indigenous plant renamed in honour of the stadium. The activity was organised in collaboration with Friends of the Environment Center and involved numerous participants, including school children and community members from the Al Thumama area.

Khaled Al Suwaidi, the SCs Stakeholder Relations Senior Manager, said: “We are proud to have involved many members of the Al Thumama community and beyond during the lead-up to the inauguration. Thanks to strong collaboration with a range of stakeholders, we have been able to create an exciting and culturally enriching experience for people throughout the country.”

Al Suwaidi added: “Community engagement has been at the heart of our preparations from the moment Qatar won the right to host the World Cup. The involvement of residents from our many community groups has always been key to the success of the tournament and thanks to their support we will ensure Qatar 2022 is a truly memorable event for everyone in the country.”

The 40,000-capacity Al Thumama is set to host matches up to the quarter-finals stage during Qatar 2022. It will also be a key venue during the FIFA Arab Cup Qatar 2021, which will take place from 30 November to 18 December.

HH the Amir’s Cup Final will kick off at 7 pm on Friday. Fans can book their seat via tickets.qfa.qa and apply for the mandatory Fan ID from https://ac21.qa/.

قنا

الدوحة: أعلنت اللجنة العليا للمشاريع والإرث، عن إعداد مجموعة من الفعاليات والأنشطة الترفيهية للمشجعين قبيل المباراة المرتقبة في نهائي كأس سمو الأمير المفدى لكرة القدم بين ناديي الريان والسد يوم الجمعة المقبل، والتي ستشهد الإعلان عن جاهزية استاد الثمامة، سادس استادات كأس العالم FIFA قطر 2022 اكتمالا.

وينتظر الجمهور في محيط الاستاد عدد من العروض الثقافية للجاليات المقيمة في قطر، كما يحتفي العديد من فعاليات يوم المباراة بالتصميم الفريد للاستاد، والمستوحى من القحفية، وهي قبعة رأس تقليدية يرتديها الصبية والرجال في أنحاء الوطن العربي.

ومن بين الفعاليات المرتقبة في المنطقة المحيطة بالاستاد معرض يلقي الضوء على تاريخ أغطية الرأس في ثقافات مختلفة من أنحاء العالم، وفعالية أخرى تتيح الفرصة أمام المشجعين لتدوين كلماتهم على قحفية ثم تثبيتها على جدارية خارج الاستاد، احتفاء بتصميم الصرح المونديالي الفريد الذي يجسّد الثقافة القطرية والعربية الأصيلة.

وتأتي الفعاليات الترفيهية للمشجعين في محيط الاستاد بعد سلسلة الأنشطة المجتمعية التي نظمتها اللجنة العليا للمشاريع والإرث على طريق الإعداد لنهائي كأس الأمير، والإعلان عن جاهزية استاد الثمامة، ومن بينها زيارات لفريق اللجنة العليا إلى عدد من مجالس العائلات القطرية في منطقة الثمامة، لتعريف سكان المنطقة بالخطط المقررة للحدث المرتقب، إضافة إلى تنظيم فعاليات بالتعاون مع متحف قطر الوطني، ومركز أصدقاء البيئة.

بدوره، أعرب السيد خالد محمد السويدي مدير أول علاقات الشركاء باللجنة العليا للمشاريع والإرث، عن اعتزازه بالمشاركة المجتمعية خلال الفترة التي تسبق الإعلان عن جاهزية الاستاد المونديالي، والتي شهدت تفاعلاً كبيراً من أفراد المجتمع في منطقة الثمامة وكافة أنحاء قطر.

وقال السويدي ، في تصريح صحفي، إن جهود التواصل المجتمعي للجنة العليا نجحت في تزويد الأفراد في أنحاء قطر بتجربة ثقافية زاخرة بالمعرفة والمعلومات المفيدة، وذلك بفضل التعاون الوثيق مع شركائنا الذين يواصلون تقديم كل الدعم في رحلتنا لاستضافة الحدث العالمي المرتقب العام المقبل.

وأكد أن المشاركة المجتمعية تشكل ركناً رئيسياً في الاستعدادات الجارية لتنظيم المونديال منذ فوز قطر بحق استضافة كأس العالم قبل أكثر من عشر سنوات، وتابع: “تعتبر مشاركة المواطنين والمقيمين في استعدادات قطر لاستضافة كأس العالم عاملاً مهماً في نجاح تنظيم نسخة استثنائية من البطولة، ونحن على ثقة أن مونديال قطر 2022 سيترك بصمات لا تمحى من ذاكرة الجميع على أرض قطر.”

وشارك عدد من الأفراد في سلسلة من ورش العمل الفنية تناولت مجال الطباعة والحياكة بالشراكة مع متحف قطر الوطني، حيث تلقى المشاركون مهارات أساسية في تصميم وابتكار العديد من أشكال القحفية، إضافة إلى فعالية للعائلات تضمنت طباعة رموز مستوحاة من تصميم استاد الثمامة على القمصان والحقائب.

واستضاف متحف قطر الوطني الذي عرض شعار بطولة كأس الأمير على واجهته الخارجية، احتفالاً بالحدث الرياضي العريق، ندوة للمعماري القطري إبراهيم الجيدة الذي أبدع تصميم الاستاد، حيث تناول بالتفصيل كافة مراحل تصميم الاستاد المونديالي.

واستضافت اللجنة العليا، بالتعاون مع مركز أصدقاء البيئة، فعالية أخرى للتوعية حول نبتة الثمام، والتي يحمل الاستاد الجديد اسمها، وهي واحدة من أهم النباتات المحلية في قطر، بحضور العديد من المشاركين من بينهم أطفال المدارس، وعدد من سكان منطقة الثمامة.

يشار إلى أن استاد الثمامة، الذي يتسع لـ 40 ألف مشجع، يستضيف مباريات في مونديال قطر 2022 من مرحلة المجموعات حتى الدور ربع النهائي، كما يشهد الاستاد مباريات في بطولة كأس العرب FIFA قطر 2021 التي تقام منافساتها من 30 نوفمبر إلى 18 ديسمبر.

وتنطلق المباراة النهائية لنسخة هذا العام من كأس الأمير عند السابعة من مساء الجمعة المقبل، وبإمكان المشجعين حجز مقاعدهم لحضور المباراة عبر الموقع الإلكتروني: tickets.qfa.qa، والتسجيل للحصول على بطاقة المشجع الإلزامية لدخول الاستاد من خلال الموقع الإلكتروني: https://ac21.qa/، وستصل البطاقة للمشجع عبر بريد قطر مجاناً. كما تتوفر في مركز قطر الوطني للمؤتمرات خدمة شراء قسائم المقاعد، واستلام بطاقة المشجع يومياً من الساعة 10 صباحاً إلى 11 مساءً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button