additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business👮‍♂️ Government🇶🇦 DOHA

MME supervises the drying rooms of dates in the farms

البلدية تشرف على غرف تجفيف التمور بالمزارع

The Peninsula

With the participation of 55 local farms and national companies, the third Local Dates Exhibition 2021 opened yesterday at Souq Waqif.

The exhibition aims to promote the national product of dates and introduce its different types. It will continue until October 23 and opens daily from 3 pm to 9 pm and until 10 pm during weekends. 

The first day of the exhibition witnessed a big turnout from people keen to buy large quantities of dates, especially as they are cheap compared to the regular market. 

Prices range from QR8 to QR15 per kg, depending on the type, as there are many varieties.

“This year, we have distributed 100 rooms for drying dates to the Qatari farms as part of our keenness to secure the needs of the date farms and provide solutions for major challenges facing them. The advantage of these rooms is to speed up the drying of dates compared to the previous traditional methods, which take longer time,” said Yousuf Khalid Al Khulaifi, Director of the Agricultural Affairs Department at the Ministry of Municipality and Environment (MME).

He also emphasized that the Ministry is waiting to evaluate the results of the rooms for drying dates in the farms to distribute more of rooms.” 

Speaking yesterday at the event, he said the Ministry is preparing to buy the dates from the farms and has allocated an amount of QR10m.  These quantities purchased are supplied to charities in the country to distribute to the countries in need. 

The exhibition is being organised by the MME represented by the Department of Agricultural Affairs and Souq Waqif Management.

Al Khulaifi noted that 55 local farms are participating in this edition. He explained that the drying process significantly improved the quality of local dates over the past years, and comparing the quality of dates before and after will show a big difference.

The rooms for drying dates have contributed to improving the quality of local dates to compete with their imported counterparts, he said.

The exhibition venue has been prepared with all the commitments and equipment necessary to complete the marketing process.

الراية

الدوحة: شهد اليومَ الثاني من معرض التّمور المحلية الثالث الذي تنظمه إدارة سوق واقف، ووزارة البلدية والبيئة ويستمر حتى الثالث والعشرين من أكتوبر الجاري في الساحة الغربية من سوق واقف، إقبالًا كبيرًا من المتسوّقين.

وأشاد عددٌ من المتسوقين، التقتهم الراية خلال تغطية ميدانية للمعرض، بحسن التنظيم وتطبيق الإجراءات الاحترازية، منوهين بجودة المعروضات من التمور بأسعار تنافسية في مُتناول الجميع.

من جهته، أكّد السيد عادل اليافعي مساعد مدير إدارة الشؤون الزراعية بوزارة البلدية والبيئة، أنّ النسخة الثالثة من معرض التمور تتميز بتطوير جودة المعروضات من التمور المحلية.. مُشيرًا إلى أن العام الجاري شهد توزيع غرف تجفيف التمور على أصحاب المزارع القطرية، وتم استغلال 60% من غرف تجفيف التمور في تجفيف التمور المعروضة هذا العام.

وأوضح أن الوزارة وزعت غرف تجفيف التمور على أصحاب مزارع النخيل وتمت عملية التجفيف تحت إشراف الوزارة بمعايير جودة عالية. ونوّه بأنّ المعرض يأتي في هذه النسخة بعد توقفه لفترة إبان انتشار الجائحة، لافتًا إلى أن الوزارة خلال تلك الفترة اهتمت بأن تكون هناك وسائل حديثة لدى أصحاب المزارع لتجفيف التمور.

وأشار إلى أنّه في السابق كانت تجفف التمور عبر التجفيف اليدوي وتم خلال هذا العام استغلال غرفة تجفيف التمور الآلية من قبل أصحاب المزارع المشاركة، حيث صارت هناك آلية حديثة لتجفيف التمر مُختلفة عن الطريقة التقليدية. ولفت إلى أن النسخة السابقة من المعرض شهدت تسويق 56 طنًا، معبرًا عن أمله في زيادة تسويق التمور خلال النسخة الحالية من المعرض لما فوق 60 طنًا.

ونوّه بأنّ اليوم الأول من المعرض شهد تسويق 14 طنًا من التمور المحلية منها المكبوس 3 آلاف كيلوجرام، والمجفف العادي 11 ألف كيلوجرام. وأكّد أن أهم نوعَين يتم عرضهما: الخلاص والشيشي، حيث يكثر تحويلهما من رطب إلى تمور كما أنهما الأكثر طلبًا.

من جانبه، أكّد محمد الشهابي أن المعروض في معرض التمور هو خلاصة الإنتاج المحلي، منوهًا بأن التمور المعروضة ذات جودة عالية وبأسعار مناسبة جدًا. ونوّه بجهود دعم المنتجات الوطنية، وبالدور المهم لأصحاب المزارع في دعم الاقتصاد الوطني، لافتًا إلى أن المعروضات من التمور خلفها جهد كبير سواء في الزراعة أو الرعاية أو الحصاد أو التغليف، وكذلك التجفيف، الأمر الذي يعد صورة مشرقة للمنتج الوطني ويبشر بمستقبل أفضل. وأضاف: الدولة لم تقصّر في دعم المزارعين والإنتاج الزراعي المحلي، الذي بدأت تظهر آثاره في السوق المحلي.

من جهته، أكّد هادي حمد المري أنه ينتظر منذ فترة إقامة معرض التمور في بداية الشتاء، مشيرًا إلى وفرة المعروض من التمور المحلية بالمعرض. وقال: تفاجأت بعدد مزارع النخيل المحلية المشاركة، لافتًا إلى أنه لم يكن يشعر بوجود كل هذا العدد من المزارع، لأن إنتاجها كان ضعيفًا وغير موجود بكثافة في السوق القطري مثلما هو موجود الآن.

وأضاف: الآن نشهد كَميات متزايدة من الإنتاج فيما يتعلق بالتمور المحلية، ونحن نشجع المزارع ونأمل زيادة إنتاج التمور خلال السنوات المقبلة بشكل أكبر. وأشاد بحسن التنظيم وتطبيق الإجراءات الاحترازية وطرق العرض والتسويق وحجم المشاركة والتمثيل في المعرض من قبل المزارع، مؤكدًا أن الأسعار في متناول الجميع.

من جانبه، أشار محمد الشيباني إلى أنه يزور معرض التمور المحلية للمرة الأولى، مشيدًا بجودة المنتجات المحلية من التمور.

بدوره، قال تنوير محمود الحسن: إنّه يزور المعرض للمرة الأولى وتفاجأ بجودة المعروضات وحسن التنظيم.. وأنّ التمور المعروضة تُباع بأسعار في متناول الجميع.. وحجم الإقبال كبير.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button