additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📚Education

QU’s College of Medicine Celebrates First Batch Graduation

كلية الطب بجامعة قطر تحتفل بتخريج دفعتها الأولى

QNA

Doha: The College of Medicine at Qatar University (QU CMED) celebrated the graduation of its first batch of graduates, which included 46 students – 65 percentage females, within the celebration of the graduation ceremony of the 44th batch that was held on Monday.

A group of 42 of the College’s gradates has been selected to join Hamad Medical Corporation (HMC) to complete their postgraduate medical residency training program, which includes 13 different specialties and is internationally accredited.

On this occasion, Vice Dean of the College of Medicine Dr. Marwan Abu-Hijleh affirmed that the first batch of graduates represents an accomplishment and an international reference that grants the college confidence in its educational outcomes, and boosts the graduates’ confidence in the quality of education that they have obtained, adding that this achievement also enhances the healthcare system in the State of Qatar.

He pointed out that despite the challenges imposed by the Coronavirus pandemic, the pandemic provided opportunities for medical institutions and hospitals in Qatar, as well as all around the world, to develop and thrive.

Although QU CMED’s students were not able to practice the usual field training in hospitals during the first few months, they were compensated during the following summer, where they received their clinical training, he explained, adding that the pandemic has given them the opportunity to expand their knowledge in the field of infectious diseases, identify viruses and conduct extensive research on them – providing them with additional experience on how to deal with any future pandemics.

Dr. Abu-Hijleh also noted that 115 students have been accepted this year, stressing that there has been an increase in the number of college applications after the first year, as despite the fact that the public did not have great confidence in the college – given that it has been established in the past several years, QU CMED has proved its worth and quality of education year after year.

قنا

الدوحة: احتفلت كلية الطب بجامعة قطر بتخريج أولى دفعاتها والتي تضم 46 طالبا وطالبة، 65 بالمائة منهم إناث، وذلك ضمن احتفالات الجامعة اليوم بتخريج طلاب الدفعة 44.

وقد تم قبول 42 من خريجي الكلية في برامج الاختصاص في مستشفى حمد، وهو برنامج الإقامة، ويشمل 13 تخصصا، وهو برنامج معترف به دوليا، وللقبول في هذه التخصصات يجب اجتياز امتحان دولي طبي، يحصل فيه الخريج على 72 بالمئة أو أعلى.

وبهذه المناسبة أكد الدكتور مروان أبو حجلة عميد كلية الطب بالإنابة، أن هذه الدفعة الأولى من الخريجين تمثل إنجازا ومرجعية دولية تعطينا الثقة في مخرجاتنا التعليمة، وتعطي الخريجين ثقة بأنفسهم وبقوة التعليم الذي حصلوا عليه، ويعزز النظام الصحي في دولة قطر، حيث يمتلك خريجو كلية الطب المهارات المعرفية ومهارات التواصل وكافة المهارات السريرية التي يجب أن تكون متواجدة عند أي طبيب يمارس المهنة بمهارة وفعالية وكفاءة وإنسانية عالية.

وأضاف أن الـ 4 خريجين الذين حصلوا على معدل أقل من زملائهم في الامتحان الدولي، سيخضعون لسنة تدريبا أو امتيازا في مستشفى حمد، ومن ثم يخضعون للامتحان مرة أخرى ويلتحقون ببرنامج الإقامة في مستشفى حمد.

ولفت عميد كلية الطب بجامعة قطر إلى أن جائحة كورونا أفرزت بعض التحديات وفي المقابل أعطت فرصا للمؤسسات الطبية والمستشفيات بكافة دول العالم، وليس فقط في قطر، فقد أثرت على الطلبة خلال الأشهر الأولى، حيث أنهم فقدوا التدريب الميداني المعتاد في المستشفيات، ولكن تم تعويضهم خلال الصيف اللاحق، حيث تلقوا تدريبهم السريري المباشر، أما بالنسبة للمحاضرات، فقد استمرت عن بعد، بالإضافة لذلك أعطتهم الجائحة الفرصة للتوسع في مجال الأمراض المعدية والتعرف على الفيروسات وإجراء الأبحاث الموسعة حولها، وقد تعمق الطلبة في دراسة الأمراض السارية وكيفية التعامل معها، واكتسبوا خبرة إضافية في كيفية التعامل مع أي جائحة في المستقبل.

وأشار إلى أنه تم قبول 115 طالبا وطالبة هذا العام، مؤكدا أن هناك تزايدا في أعداد طلبات الالتحاق بالكلية بعد السنة الأولى، فلم يكن الطلبة وأولياء الأمور يملكون اليقين الكبير ببرامج الكلية باعتبارها حديثة، ولكن عاما بعد الآخر زادت الثقة في كلية الطب، وازداد عدد الإقبال على برامج الكلية من قبل الطلبة القطريين وغير القطريين، وفي كل عام يصل الكلية ما يقارب 1000 طلب للقبول، ويتم اختيار 100 طالب وطالبة فقط، وهو الحد الأقصى للاستيعاب في الكلية.

وكلية الطب هي الكلية الثامنة في جامعة قطر، تأسست في عام 2014 بتوجيه أميري، كمبادرة مشتركة بين جامعة قطر ومؤسسة حمد الطبية، وبرنامجها التعليمي الطبي مصمم وفق أفضل الممارسات الدولية وبما يتناسب مع السياق المحلي واحتياجات دولة قطر.

وتطرح كلية الطب حاليا برنامجين أكاديميين: برنامج طبيب عام وبرنامج الدكتوراه في العلوم الطبية، وتستغرق الدراسة ست سنوات ومصممة وفق أفضل النماذج الأوروبية والأمريكية، وتعتمد البيئة التربوية والتعليمية في كلية الطب على أفضل ممارسات التعليم الدولية القائمة على تمحور التعلم حول الطالب، و تعتمد التعليم التفاعلي والممتع من قبل كبار الخبراء والمختصين في مجال الاعتماد الأكاديمي، مع الدمج بين التعلم الجماعي والذاتي والقائم على حل المشكلات بالإضافة إلى دمج نظم التعلم الإلكتروني.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button