additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🐎Various

Al Kuwari, Al Tuwaijri, Chalmers Fastest in Qatar International Baja

الكواري وتشالمرز والتويجري يسجلون أسرع الأوقات في باها قطر الدولي

QNA

Doha: Qatar-based Australian Martin Chalmers, Saudi Arabias Haitham Al-Tuwaijri and Qatars Ahmed Al-Kuwari recorded the fastest times in the motorcycle, quad and SSV categories on the second desert stage of the Qatar International Baja on Friday.

They duly held outright leads in their respective categories on this new fifth round of the FIM Bajas World Cup.

Riding a Yamaha WRF 450F, Chalmers stopped the clocks in 4hr 08min 56sec to complete the stage 4min 27sec in front of MX Ride Dubais Mohammed Al-Balooshi and head into the night halt with an overall lead of 3min 27sec. But the Australian injured himself on the stage and will be racing through the pain barrier on the final day.

“Today was very challenging with the heat above all else,” said Chalmers. “Sections of the stage were very fast with a lot of navigation. We had sections with 300 or 400 meters between navigation points. A lot of the course was under waypoint. This certainly helped because there are a lot of car tracks in Qatar.

“The result was great from my side but it seems I have a suspected broken ankle. Ill hand the bike into Parc Ferme and then go and get some x-rays. The intention is to ride tomorrow regardless and, hopefully, I can pull through. I am looking forward to a big section in the sand tomorrow.”

Al-Balooshi added: “Its a tough Baja, the toughest. Good navigation and perfect training for Dakar. Conditions are very hot and I enjoyed it. I am looking forward to tomorrow.”

British youngster Robert Wallace rode impressively to top the FIM Juniors category to hold third and stay ahead of Kuwaits fourth-placed Abdullah Al-Shatti.

The days timed action of 249.12km started at Al-Jumailiyah and included a wide variety of desert terrain and the usually demanding navigation associated with the tricky trails and tracks through the Qatar desert.

Al-Balooshi, Chalmers and Al-Shatti all started strongly and were the front-running bikers through the second passage control at 146.87km after the refueling stop.

Bahrains Salman Mohamed and overnight leader Mohammed Jaffar Meshari were penalised for missing a series of waypoints and, by the time the leaders had reached the 161.82km (PC3) point, Chalmers had gained the virtual stage lead from Al-Balooshi and Al-Shatti.

Sheikh Mohammed Al-Thani was riding strongly on his pristine Honda and the Qatari completed the stage in sixth. He holds seventh overall behind Barry Howe and Andrew Newland.

A minor injury meant that Qatars Jamal Al-Jeteti didnt take the start and mechanical issues put paid to Sarah Khuraibets challenge, although the Kuwaiti hopes to tackle the final stage on Saturday. Emirati Sultan Al-Balooshi suffered road book holder issues and retired with engine damage, while a front tyre, rim and clutch problems plagued Saudi Arabias Mohammed Al-Muaikil.

Al-Tuwaijri was the early leader of the quad field on his Yamaha and overnight SSV category leader Ahmed Al-Kuwari continued like a sprinter out of the blocks to storm to class victory in the unofficial results.

“Today we did a great result,” said Al-Kuwaris co-driver Nasser Al-Kuwari. “We drove very well. It was a tricky road book. I know this area very well and we did many cross-country and Baja here. I used my experience of the last Dakar and my work with Meshari Al-Thefiri to support Ahmed. So it was a very good result first in our category and first overall.”

Meanwhile, Al-Tuwaijri held on to seal the quad stage win and a huge outright advantage.

The UKs Patsy Quick and Vanessa Ruck rode together for much of the day with the experienced Dakar veteran showing her younger accomplice the ropes in the over-450cc section. Ahmed Al-Jaber recorded the fastest time amongst the over-450s and Brett Hunt and Mohammed Al-Khater rounded off the top three.

Competitors face a third desert selective section of 249.68km on Saturday. There will be passage controls from the Al-Kharsaah start after 36.39km, 49.17km, 86.21km and 124.96km with a refueling stop at the fourth PC.

A liaison of 92.79km then takes the finishers back to Losail in advance of the post-event press conference (18.00hrs) and podium ceremony (18.30hrs) at the Al-Bayt Stadium.

قنا

الدوحة: سجل المتسابقون القطري أحمد الكواري والاسترالي مارتن تشالمرز والسعودي هيثم التويجري الزمن الأسرع في فئات الآليات الخفيفة “أس أس في”، والدراجات النارية، والـ “كوادز” تواليا، مع نهاية منافسات اليوم الثاني من باها قطر الدولي، الجولة الخامسة من كأس العالم للباها /فيم/ للدراجات النارية، والتي ينظمها الاتحاد القطري للسيارات والدراجات النارية على مدار ثلاثة أيام وسط مشاركة 40 متسابقا يمثلون 15 دولة.

ونجح الثلاثي في تصدر كل منهم فئته، ففي منافسات فئة الـ “أس أس في”، تصدر المتسابق أحمد الكواري بصحبة ملاحه ومواطنه ناصر الكواري على متن سيارة /ياماها واي إكس زد 1000 آر/، الترتيب العام بزمن إجمالي قدره 3.40.59 ساعات، متفوقا على مواطنه خالد المهندي بصحبة ملاحه البريطاني كريس بارويك على متن سيارة /بولاريس آر زد آر 1000/ صاحب المركز الثاني بزمن قدره 4.55.28 ساعات، بينما جاء القطري الآخر عبدالله الخليفي بصحبة ملاحه ومواطنه عبدالعزيز الجابري على متن سيارة /ياماها واي إكس زد 1000 آر/ في المركز الثالث بزمن قدره 5.04.41 ساعات.

وأعرب احمد الكواري عن أمله في المواصلة على نفس المسيرة وتحقيق اللقب مع نهاية المراحل يوم غد السبت في ختام المنافسات، مشيرا إلى قوة المنافسة مع بقية المنافسين إلا أن الفارق المريح في الصدارة سيمنحه الأفضلية لتحقيق الفوز.

بدوره، أكد ناصر الكواري أنه سيحاول مع أحمد الكواري البقاء في صدارة الفئة والترتيب العام أيضا، مشيرا إلى أن الملاحة كانت صعبة، وأنه وضع خبرته التي اكتسبها في الأعوام السابقة في السباق، ولذلك لم تحدث أي أخطاء مثل العديد من المتسابقين وقد تمكنا من تجاوز جميع الدراجين.

من جهته، أوضح خالد المهندي أنه واجه صعوبات كبيرة في مرحلة اليوم، فضلا عن بعض المشاكل في السيارة، وهو الأمر الذي أثر على الأداء وجعله يتراجع إلى المركز الثاني، معربا عن أمله في التعويض في المرحلة الختامية يوم غد رغم صعوبة المهمة.

وفي فئة الدراجات النارية، سجل الدراج الاسترالي مارتن تشالمرز على متن دراجة /ياماها دبليو آر أف 450 أف/ توقيتا هو الأسرع بلغ 4.08.56 ساعات، متقدما بفارق 4.27 دقائق عن الدراج الإماراتي محمد البلوشي على متن دراجة “كيه تي أم 450 آر آر /، فيما بلغ الفارق بينه وبين أقرب مطارديه البلوشي نفسه في الترتيب العام 3.27 دقائق.

وأوضح تشالمرز الذي تعرض لإصابة خلال المرحلة وسيتابع اليوم الاخير من المنافسات مع تحمله للآلام ، أن منافسات اليوم كانت مليئة بالتحديات، فضلا عن الحرارة المرتفعة، لافتا إلى أن الأقسام خلال المراحل كانت سريعة جداً مع الكثير من الملاحة.

ووصف الدراج الاسترالي تصدره للترتيب العام بعد نهاية مراحل اليوم الأول بالأمر الرائع، لافتا إلى أنه بالرغم من إصابته بكسر في الكاحل، إلا أنه يتطلع بعد الخضوع للفحوصات الطبية وإجراء صور بالأشعة، لخوض منافسات الغد، خاصة أن المراحل تتضمن الكثير من الأقسام الرملية.

أما في فئة الـ “كوادز” المخصصة للدراجات النارية ذات أربعة إطارات، فقد تصدر السعودي هيثم التويجري على متن دراجة /ياماها واي أف زد 450 آر/ الترتيب العام بزمن قدره 6.03.29 ساعات، متفوقا على مواطنيه سلطان المسعود على متن دراجة /ياماها رابتور/ صاحب المركز الثاني بزمن قدره 9.23.56 ساعات، وهاني النميسي على متن دراجة /ياماها رابتور/ الذي حل ثالثا بزمن قدره 9.24.04 ساعات.

وكانت منافسات اليوم انطلقت مع المرحلة الثانية بمسافة 249.12 كيلومتر من الجميلية وتضمنت العديد من الاسطح المتنوعة وعنصر الملاحة المتطلبة بالتزامن مع المسارات الخادعة والطرق.

وبدأ الثلاثي الإماراتي محمد البلوشي والاسترالي مارتن تشالمرز والكويتي محمد جعفر مشاري اليوم الثاني بأفضل طريقة وتصدروا بقية الدراجين مع الوصول إلى نقطة المرور الثانية عند الكيلومتر 148.87 بعد نقطة التوقف للتزود بالوقود.

في المقابل، نال الدراج البحريني سلمان محمد والكويتي مشاري عقوبة إضافة المزيد من الدقائق إلى توقيتهما بعدما لم يجتازا العديد من الإحداثيات الالزامية (نقاط المسار)، ومع وصول الأوائل إلى الكيلومتر 161.82، (نقطة المرور الثالثة) كان تشالمرز في الصدارة مؤقتاً أمام البلوشي، علماً أن الشيخ محمد آل ثاني قدّم اداءً جيداً على متن دراجته “هوندا” منهيًا المرحلة في المركز السادس، وليحتل المرتبة السابعة في الترتيب العام خلف إدوارد لاينز وأندرو نيوولاند.

وفي فئة الناشئين “جونيور” كان الأسرع الشاب البريطاني روبرت والاس ليحافظ على تقدمه أمام الكويتي عبدالله الشطي الذي أنهى هذا اليوم في المركز الرابع.

من ناحية أخرى، تعرض القطري جمال الجتيتي لاصابة خفيفة منعته من أخذ شارة الانطلاق، فيما عانت الكويتية سارة علي خريبط من مشكلة ميكانيكية مع دراجتها، حيث تأمل أن تعود إلى المنافسات في اليوم الثالث الاخير غدا السبت.

كما واجه الإماراتي سلطان البلوشي مشكلة مع كتيّب الطريق وأخرى في الإطار الأمامي، بينما لم تكن حال السعودي محمد المويكيل أفضل إذ عانى بدوره من مشكلة في الإطار المعدني ومع جهاز القابض الفاصل.

في فئة الدراجات النارية ما فوق 450 سي سي قدمت البريطانيتان باتسي كويك وفانيسا روك أداء مميزاً وقادتا معاً لفترات طويلة، فيما كان السعودي أحمد الجابر الأسرع في هذه الفئة أمام م ريت هانت ومحمد الخاطر في المركزين الثاني والثالث توالياً.

وتصدر باولو أولفييرا من موزمبيق ترتيب فئة الدراجين المخضرمين “فيم” على متن “هوسكفارنا سي آر أف 450 آر إكس”.

وتتحضر الفرق يوم غد (السبت) لاجتياز 249.68 كيلومتر، على أن يتضمن المسار نقاط مرور من الخرسعة تبدأ بعد 36.39 كلم و 49.17 كلم و 86.21 كلم و 124.96 كمل مع توقف للتزود بالوقود عند نقطة المرور الرابعة.

ولاحقًا، تجتاز الفرق مرحلة وصل بطول 92.79 كيلومتر للوصول إلى لوسيل، وذلك قبل اقامة المؤتمر الصحفي الختامي (الساعة 18:00 بالتوقيت المحلي) وحفل التتويج (18.30) في استاد البيت لكرة القدم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button