additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💉 Health👮‍♂️ Government

HMC’s CDC Awarded Highest Certification

مركز الأمراض الانتقالية بمؤسسة حمد الطبية يحصل على الاعتماد الذهبي

QNA

Doha: Hamad Medical Corporation’s (HMC) Communicable Disease Center (CDC), which has been at the forefront of the fight against COVID-19, has been awarded Gold Certification for Excellence in Person-Centered Care by Planetree International. It is the first infectious disease facility in the world to achieve this prestigious recognition for its work.

Deputy Chief of Quality, Center for Patient Experience and Staff Engagement and Director for the Hamad Healthcare Quality Institute Nasser Al Naimi said “the Gold level Planetree Certification is a truly remarkable achievement by CDC. The entire country has witnessed how they have delivered services to their best ability during the ongoing pandemic. The certification is only a testimony of that hard work. What is more commendable about this achievement is that CDC held on to the principle of Person-Centered Care even when dealing with a global crisis”.

Medical Director of the Communicable Disease Center Muna Al Maslamani said “the staff have always prioritized patient experience and customizing the service for each patient, depending on their needs.”

“COVID-19 challenged us in so many ways and impacted how we delivered care,” she said, adding “To have our work at the CDC recognized by Planetree International demonstrates that person-centered care can be delivered in any circumstance.”

Susan Frampton, President of Planetree International, commended the CDC on their achievement, and said “This Gold Certification demonstrates that Hamad Medical Corporations Communicable Disease Center is a healthcare facility where staff partner with patients and families, and where patient and family comfort, dignity, empowerment and well-being are prioritized as key elements of providing top-quality clinical care.”

Frampton added “At the heart of person-centered care is the concept that the patient, their family members, and the care provider are partners in the healthcare process. The team at the Communicable Disease Center have demonstrated their commitment to involving patients, family members and staff at every step of the way and they should be proud of this achievement, especially amidst a global pandemic.”

Planetree International is a not-for-profit organization that partners with healthcare organizations worldwide to transform how patient care is delivered. Its Gold Certification represents the highest level of achievement in person-centered care, based on evidence and standards.

The team at the CDC underwent a rigorous virtual evaluation by the Planetree team in 2021 to achieve the Certification. There are currently 180 organizations worldwide that have completed Planetree Certification, of which 94 sites are Gold certified. The CDC is one of five HMC pilot sites in Qatar to achieve certification. Other HMC sites to receive this certification are Home Healthcare Service, the Private Nursing Service, the Ambulatory Care Center, and the Enaya Specialized Care Center.

قنا

الدوحة: حصل مركز الأمراض الانتقالية التابع لمؤسسة حمد الطبية على الاعتماد الذهبي للتميز في مجال الرعاية المرتكزة على المريض من قِبل منظمة /بلينتري/ الدولية، ليكون بذلك أول مرفق رعاية صحية متخصص في الأمراض المعدية يحصل على هذا الاعتماد المرموق على مستوى العالم، علما أن المركز كان في طليعة المرافق المشاركة في جهود مكافحة جائحة فيروس كورونا /كوفيد-19/ .

وقال السيد ناصر النعيمي، نائب الرئيس لقطاع الجودة بمؤسسة حمد الطبية ومدير معهد حمد لجودة الرعاية الصحية إن الحصول على الاعتماد الذهبي من منظمة / بلينتري/ الدولية يمثل إنجازاً رائعاً لمركز الأمراض الانتقالية، مضيفا القول في هذا السياق “لقد شهدنا جميعاً في دولة قطر كيف قدمت الفرق العاملة بمركز الأمراض الانتقالية خدمات الرعاية بأفضل مستوى ممكن على مدار جائحة /كوفيد-19/، ويمثل هذا الاعتماد شهادة على تميز هذه الجهود.. مبينا أن ما يثير الإعجاب بشكل أكبر هو تمسك مركز الأمراض الانتقالية بمبدأ الرعاية المتمحورة حول المريض حتى خلال تعامله مع أزمة صحية عالمية مثل جائحة /كوفيد-19/”.

بدورها أكدت الدكتورة منى المسلماني، المدير الطبي لمركز الأمراض الانتقالية أن فرق العمل بالمركز تحرص دائماً على إعطاء الأولوية للمريض وضمان تجربة إيجابية له، من خلال تقديم الخدمة لكل مريض بما يتناسب مع احتياجاته الخاصة .

وأضافت “مثلت جائحة فيروس كورونا /كوفيد-19/ تحدياً لنا من جوانب عديدة وأثّرت بشكل واضح على كيفية تقديمنا لخدمات الرعاية الصحية.. منوهة بحصول مركز الأمراض الانتقالية على اعتماد منظمة /بلينتري/ الدولية والذي يمثل شهادة على إمكانية مواصلة الالتزام بتقديم رعاية تتمحور حول المريض طوال الوقت وتحت أي ظرف .

من جانبها نوهت الدكتورة سوزان فرامبتون، رئيس منظمة /بلينتري/ الدولية، بالإنجاز الذي حققه مركز الأمراض الانتقالية، وأضافت “يظهر الاعتماد الذهبي للتميز في الرعاية المرتكزة على المريض أن خدمات الرعاية الصحية التي يقدمها مركز الأمراض الانتقالية التابع لمؤسسة حمد الطبية، تتمحور حول المرضى من خلال بناء شراكة بين الفرق العاملة بالمركز مع المرضى وأفراد أسرهم، حيث يتم إعطاء الأولوية لراحة المريض وأفراد أسرته وسلامتهم واحترامهم وتمكينهم من المشاركة في الرعاية الصحية كعناصر أساسية لتقديم رعاية صحية عالية الجودة”.

وأشارت إلى أن مبدأ الرعاية المتمحورة حول المريض يقوم على مفهوم أن المريض وأفراد أسرته ومقدمي الرعاية الصحية هم شركاء في عملية تقديم الرعاية الصحية، مؤكدة أن فريق العمل بمركز الأمراض الانتقالية أظهر التزامه بإشراك المرضى وأفراد أسرهم وفريق الرعاية في كل مراحل الرعاية الصحية، وأن تحقيق المركز لهذا الإنجاز أمر يدعو للفخر، وخاصةً عند تحقيقه في ظل جائحة صحية عالمية .

الجدير بالذكر أن /بلينتري/ الدولية، هي منظمة غير ربحية تقيم شراكات مع مؤسسات الرعاية الصحية في مختلف أنحاء العالم بهدف إحداث تغييرات للارتقاء بالرعاية المُقدمة للمرضى. ويمثل الاعتماد الذهبي للتميز أعلى مستويات الإنجاز في مجال الرعاية المرتكزة على المريض وفقاً للأدلة والمعايير المتبعة.

وقد خضعت فرق مركز الأمراض الانتقالية لتقييمات صارمة تم تنفيذها افتراضياً /عبر الإنترنت/، من قِبل منظمة /بلينتري/ الدولية في عام 2021 للحصول على هذا الاعتماد.

وتوجد حالياً 180 منظمة على مستوى العالم، نجحت في الحصول على اعتماد منظمة /بلينتري/ من بينها 94 مرفقاً حصلوا على الاعتماد الذهبي. ويُعد مركز الأمراض الانتقالية واحداً من خمسة مرافق تابعة لمؤسسة حمد الطبية تحصل على هذا الاعتماد، حيث حصل كل من خدمات الرعاية الصحية المنزلية، وخدمات التمريض الخاص، ومركز الرعاية الطبية اليومية، ومركز عناية للرعاية التخصصية أيضاً على هذا الاعتماد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button