additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle📱 Technology🌍 World

EU plans to legislate for common phone charger despite Apple grumbles

الاتحاد الأوروبي يخطط لوضع قانون يوحدّ فيه شواحن الهاتف على الرغم من تذمر آبل

Reuters

BRUSSELS: The European Commission will on Thursday present a legislative proposal for a common charger for mobile phones, tablets and headphones, a person familiar with the matter said – a move likely to affect iPhone maker Apple (AAPL.O) more than its rivals.

The European Union executive and EU lawmakers have been pushing for a common charger for over a decade, saying it would be better for the environment and more convenient for users.

The Commission wants the sale of chargers to be decoupled from devices, and also propose a harmonised charging port, the person said.

Apple, whose iPhones are charged from its Lightning cable, has said rules forcing connectors to conform to one type could deter innovation, create a mountain of electronic waste and irk consumers.

Rival Android-based devices are charged using USB-C connectors. Half the chargers sold with mobile phones in 2018 had a USB micro-B connector, while 29% had a USB-C connector and 21% a Lightning connector, according to a 2019 Commission study.

رويترز

بروكسل: يخطط الاتحاد الأوروبي لإجبار مصنعي الأجهزة على استخدام شاحن مشترك وبيع الهواتف دون وجود شاحن في الصندوق.

ومن المقرر أن تقدم المفوضية الأوروبية اقتراحًا تشريعيًا لجميع الهواتف والأجهزة اللوحية وسماعات الرأس المباعة في الاتحاد الأوروبي للحصول على منفذ شحن مشترك.

ويأتي ذلك بعد تصويت البرلمان الأوروبي لصالح الحق في الإصلاح، وهي مبادرة من شأنها أن تفيد المستهلكين بالإضافة إلى خطة الاتحاد لإجبار مصنعي الأجهزة على السماح للمستخدمين بإلغاء تثبيت التطبيقات المثبتة مسبقًا من أجهزتهم.

ويحاول المشرعون في الاتحاد الأوروبي تعميم الشاحن المستخدم لشحن الأجهزة الإلكترونية الاستهلاكية لأكثر من عقد حتى الآن.

ووفقًا لما أوردته وكالة رويترز، يؤيد الاتحاد الأوروبي وجود شاحن واحد لجميع الأجهزة الشائعة من أجل تقليل التأثير البيئي بالإضافة إلى تسهيل حمل المستهلكين لشاحن واحد فقط لجميع أجهزتهم بدلاً من استخدام موصلات مختلفة.

وبالرغم من عدم وجود إشارة صريحة إلى المنفذ المشترك المقترح. ولكن من المحتمل أن يكون منفذ USB-C، وذلك نظرًا لأنه أكثر منافذ الشحن استخدامًا عبر الأجهزة خاصةً على جانب أندرويد.

ويقترح الاقتراح أيضًا عدم إضافة شاحن في الصندوق، وهي خطوة نفذتها بعض العلامات التجارية مشيرة إلى الفوائد التي تعود على البيئة (مع خدمة مصالحها الاقتصادية أيضًا).

وتستخدم معظم أجهزة أندرويد منفذ USB-C للشحن، كما تحولت الشركات المصنعة للملحقات إلى USB-C لسماعات الرأس وحزم البطاريات وما إلى ذلك.

ويتم شحن الكثير من أجهزة الحاسب المحمولة الجديدة أيضًا عبر USB-C. ونظرًا لأن معظم أجهزة أندرويد تستخدم منفذًا مشتركًا، فإن هذا الاقتراح يؤثر في علامة تجارية واحدة أكثر من غيرها – آبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button