additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🏆2022

Qatar Set to Deliver the Largest Volunteer Activation in Its History

قطر تستعد لتقديم أكبر نشاط تطوعي في تاريخها

QNA

Doha: Director of the Volunteer Strategy Department at the Supreme Committee for Delivery & Legacy Nasser Al Mogaiseeb announced that the Committees volunteer program received more than 380,000 requests to contribute to organizing the World Cup and participating in the sporting events organized by the State of Qatar in preparation for the tournament next year.

In an interview published on the Supreme Committee for Delivery & Legacy’s website, Al Mogaiseeb said: “Since our launch in September 2018, the Supreme Committee for Delivery & Legacys (SC) Volunteer Programme has generated tremendous interest. In that time, volunteers have engaged in a range of projects, including stadium launches and major football matches.”

“As we focus on recruiting and deploying 20,000 volunteers for the FIFA World Cup Qatar 2022, our programme is expected to be the largest activation and engagement of volunteers in Qatar’s history, Such targets will have their challenges, but our journey to this stage has provided great encouragement in how Qatars diverse communities have shown their commitment to engage and participate in our many football and non-football events, it is helping to shape volunteer culture in Qatar and positioning the country on a global volunteering scale,” Al Mogaiseeb said.

“Our programmes strategy is built around two main goals, the first is a short-term goal: to serve the FIFA World Cup 2022 with volunteers that come from different nationalities and different cultures to support this huge event, the second is a long-term goal: to help build and empower a database of volunteers that can support in the delivery of national events for next year’s tournament, and beyond,” he explained.

Director of the Volunteer Strategy Department at the Supreme Committee for Delivery & Legacy Nasser Al Mogaiseeb pointed to the different types of benefits that volunteering provides, “there is the fulfilment of helping the community around you, as well as the personal development of learning new skills and knowledge you may not learn in your job or at any normal event,” he said.

“One of the common things we hear from our volunteers is the positive experience they get when working alongside people from other cultures and nationalities, this has led to new friendships being created and a better understanding of other cultures and communities,” he added.

The Director of the Volunteering Strategy Department at SC underlined that volunteers have played a key role in helping Qatar stage two important football competitions. In February, a dedicated team of 1,500 volunteers supported the FIFA Club World Cup 2020, while in June, 6000 volunteers contributed to the successful staging of the FIFA Arab Cup Qatar 2021 qualifiers. “These events helped our volunteers gain valuable tournament experience, as we look ahead to recruiting and deploying 5,000 volunteers for the FIFA Arab Cup in November and December,” he noted.

“While many of the endeavours we support are football-related, our database of volunteers has proven a valuable resource to supporting other initiatives like humanitarian causes through our partnerships with charities here in Qatar, during Ramadan, SC volunteers helped distribute basic Iftar meals as part of Qatar Charitys Jawal Iftar Programme, while 100 of our volunteers stepped up to support the Ministry of Public Healths For the Sake of Qatar campaign by assisting the countrys COVID-19 vaccination roll-out at Qatar National Convention Centre,” he added.

“Much has been learned since the programme came into being nearly three years ago, and as we prepare for the exciting events to come, maintaining continuous two-way communication between our team and our volunteers will be essential, from setting expectations on volunteer roles and providing the necessary training to assessing volunteers feedback, our communications structure is an important element in improving our planning and operations for a better volunteer experience,” he concluded. 

قنا

الدوحة: أعلن السيد ناصر المغيصيب، مدير إدارة استراتيجية التطوع باللجنة العليا للمشاريع والإرث، الجهة المسؤولة عن تسليم مشاريع البنية التحتية اللازمة لاستضافة دولة قطر لبطولة كأس العالم لكرة القدم 2022، أن برنامج التطوع باللجنة شهد أكثر من 380 ألف طلب للإسهام في تنظيم المونديال، والمشاركة في الأحداث الرياضية التي تنظمها قطر استعدادا للبطولة العام المقبل.

وقال المغيصيب، في حديثه لموقع اللجنة العليا للمشاريع والإرث، إن برنامج التطوع باللجنة العليا للمشاريع والإرث يلعب دورا فاعلا في الاستعدادات المتواصلة لاستضافة بطولة كأس العالم FIFA قطر 2022 التي يفصلنا عن انطلاق منافساتها أقل من عام ونصف، مشيرا إلى الإقبال الكبير على الانضمام لبرنامج التطوع في اللجنة العليا للمشاريع والإرث، حيث إنه منذ إعلان اللجنة العليا في سبتمبر 2018 عن فتح باب التطوع أمام الراغبين في دعم مشوار قطر نحو استضافة المونديال المرتقب، استقطب البرنامج أنظار واهتمام عشاق كرة القدم من كافة أنحاء العالم، واستقبلت بوابة تسجيل المتطوعين مئات الآلاف من الطلبات.

وأوضح مدير إدارة استراتيجية التطوع باللجنة العليا للمشاريع والإرث، أنه كان للمتطوعين حضور لافت وبصمة واضحة في إنجاح استضافة قطر لبطولات ومباريات دولية وإقليمية ومحلية منذ الإعلان عن البرنامج، فضلا عن مشاركتهم في فعاليات تدشين استادات مونديال قطر، لافتا إلى أنه في إطار رؤية وخطط اللجنة الرامية إلى الاستفادة من خبرات ومهارات 20 ألف متطوع خلال المونديال العام المقبل، نتطلع إلى أن يسجل برنامج التطوع سابقة لا مثيل لها بمشاركة أكبر عدد من المتطوعين في تاريخ الدولة.

وذكر “أنه في الوقت الذي ندرك فيه مدى صعوبة تحقيق هذا الهدف وما ينطوي عليه من تحديات، إلا أن مشاركة متطوعينا في العديد من الفعاليات والبطولات الرياضية وغير الرياضية خلال الأعوام القليلة الماضية تبث في نفوسنا العزيمة والإصرار على مواصلة العمل في سبيل تحقيق الهدف المنشود، وتبعث في قلوبنا الثقة بالتزام أبنائنا القطريين وأبناء الجاليات المقيمة في الدولة بدعم جهود قطر في تنظيم المونديال”، مشددا على أن اللجنة العليا على يقين تام بأن فريق المتطوعين خلال المونديال سيلعب دورا أساسيا في ترسيخ ثقافة التطوع في قطر، وتعزيز مكانة الدولة عالميا على صعيد العمل التطوعي.

كما اعتبر المغيصيب أن استراتيجية برنامج التطوع في اللجنة العليا تتمحور حول تحقيق هدفين أساسيين، أولهما قصير المدى وهو الإسهام في إنجاح استضافة قطر لبطولة كأس العالم من خلال متطوعين من مختلف الجنسيات والثقافات لدعم تنظيم هذا الحدث الكروي الضخم، فيما يسهم ثانيهما بعيد المدى في بناء قاعدة بيانات من المتطوعين المؤهلين والقادرين على تقديم الدعم لدولة قطر خلال استضافتها لبطولة كأس العالم في 2022 والفعاليات الأخرى بعدها.

وعدد السيد ناصر المغيصيب، مدير إدارة استراتيجية التطوع باللجنة العليا للمشاريع والإرث، الفوائد العديدة التي يجنيها المتطوعون خلال خوض تجربة العمل التطوعي، معتبرا أن أهمها هو رد الجميل للمجتمع الذي نعيش فيه، وتطوير المهارات الشخصية، واكتساب معارف وخبرات جديدة قد يصعب اكتسابها خلال تأدية المتطوع لمهام وظيفته، أو في أي سياق آخر.

واعتبر أن التطوع يسهم من ناحية أخرى، في إطلاع الفرد على ثقافات ولغات ومهارات الشعوب المختلفة، الأمر الذي يكسب أفراد فريق المتطوعين مهارة تقبل الاختلاف واحترام الغير والتوصل لفهم أفضل لجميع الثقافات، علاوة على إتاحة الفرص لبناء صداقات جديدة، مشددا على أنه خلال العام الجاري، كان للمتطوعين دور هام في استضافة قطر لبطولتين هامتين، ففي شهر فبراير الماضي، قدم فريق من 1500 متطوع كامل الدعم خلال بطولة كأس العالم للأندية، فيما أسهم 6 آلاف متطوع في إنجاح استضافة قطر للتصفيات المؤهلة لبطولة كأس العرب قطر 2021.

وقال مدير إدارة استراتيجية التطوع باللجنة العليا للمشاريع والإرث، “إنه لا شك في أن التجربتين أكسبتا المتطوعين مهارات وخبرات قيمة على طريق إعدادهم للمشاركة في تنظيم مونديال العام المقبل، كما نعمل حاليا على وضع الخطط النهائية لإعداد 5 آلاف متطوع للمساعدة في استضافة قطر لبطولة كأس العرب في شهري نوفمبر وديسمبر المقبلين”، مضيفا “رغم ارتباط جهودنا التطوعية بالبطولات الكروية والفعاليات التي تدور في سياقها، إلا أن المتطوعين أثبتوا براعتهم وكفاءتهم في دعم بعض المبادرات الخيرية والإنسانية في قطر”.

كما لفت إلى أن المتطوعين ساعدوا، خلال شهر رمضان الماضي، اللجنة العليا في توزيع وجبات الإفطار على الصائمين ضمن برنامج /الإفطار الجوال/ الذي أشرفت عليه جمعية قطر الخيرية، مثلما شارك ألف متطوع في دعم جهود وزارة الصحة العامة في قطر للتطعيم ضد /كوفيد-19/.

وأكد مدير إدارة استراتيجية التطوع باللجنة العليا للمشاريع والإرث، أن التواصل البناء مع متطوعينا يعد عنصرا هاما في تعزيز رسالتنا الرامية إلى دعم جهود الدولة في تنظيم فعاليات وبطولات رياضية وصولا إلى مونديال 2022 وبعد إسدال الستار على منافساته، مشددا على أن اللجنة العليا لن تدخر وقتا ولا جهدا لتزويد المتطوعين بكافة المهارات والتدريبات اللازمة لضمان إعدادهم بشكل احترافي يسهم في تعزيز مكانة قطر في المشهد الرياضي الدولي، ويقدم نموذجا يحتذى به عالميا في مجال العمل التطوعي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button