additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🩺 Health🌍 World🦠Coronavirus

Can a person get infected with two coronavirus strains at the same time?

هل يمكن الإصابة بسلالتين من كورونا في آن واحد؟

Natalia Pshenichnaya, an expert at the Russian Central Institute for Epidemiology Research, said there could be cases of infection with two strains of Covid-19 simultaneously.

“Such cases are often monitored in people with weakened immune systems and in the elderly,” said Deputy Director of Clinical and Analytical Work at the Central Research Institute of Epidemiology, according to Russia Today.

“Double infections of different strains of the same virus have long been known. “Almost simultaneous infections of two strains or even two subtypes of flu and influenza viruses (SARS-Cove-2), as well as its various strains, have been described repeatedly in the past

The infection caused simultaneously by two strains of the coronary virus is more common in people with weakened immune systems and the elderly, She said. The disease can be more severe and is often long-term.

The epidemiologist explained that this happens because the immune system is unable to quickly get rid of the first strain that caused the infection, and when contacted with another infection strain, it enters the body again.

“The infection caused simultaneously by two strains of viruses in people with serious vulnerability because as a result of the prolonged continuation of different strains in the human body, genetic resynthesis (the exchange of genetic material between strains) can occur, which may contribute to further variation in the virus and the emergence of new strains. “Therefore, vaccination is necessary as soon as possible so that the virus does not develop in the population and mutate”

The discovery of a case of two strains of Coronavirus was recorded in Russia in 2020 in an elderly woman.

To illustrate the issue, Anna Speranskaya, head of the Genomics and Post Genome Technologies Group at the Central Institute of Epidemiology at the Consumer Rights Protection Authority, said: “At first, one strain prevailed, and about a week later another strain began to dominate”.

The genomics expert noted that there were double infection cases, but it was not easy to prove, as the presence of two different viruses in the sample could be explained by other reasons. Previously, cases of two strains of Covid-19 had been detected simultaneously in Thailand and Belgium.

 

صرّحت ناتاليا بشينيتشنايا، الخبيرة في المعهد المركزي الروسي لبحوث الأوبئة، بإمكانية حدوث حالات إصابة بسلالتين من فيروس كورونا في وقت واحد.

ولفتت نائبة مدير العمل السريري والتحليلي في معهد البحوث المركزي لعلم الأوبئة، إلى أن “مثل هذه الحالات في الغالب ترصد لدى الأشخاص الذين يعانون من ضعف في جهاز المناعة ولدى كبار السن”، وفقاً لموقع روسيا اليوم.

وقالت الخبيرة بهذا الشأن: “إن حالات العدوى المزدوجة بسلالات مختلفة من نفس الفيروس معروفة منذ فترة طويلة. حالات العدوى المتزامنة تقريبًا بسلالتين أو حتى نوعين فرعيين من فيروسات الإنفلونزا وإنفلونزا (سارس – كوف – 2)، بالإضافة إلى سلالاته المختلفة، جرى وصفها في السابق مرارا”.

وأشارت بشينيتشنايا إلى أن العدوى التي تسببها سلالتان من الفيروس التاجي في وقت واحد أكثر شيوعًا لدى الأشخاص الذين يعانون من ضعف في جهاز المناعة وكبار السن. ويمكن أن يكون هذا المرض أكثر حدة، وهو طويل الأمد في الغالب.

وأوضحت الاختصاصية في علم الأوبئة أن ذلك يحدث لأن الجهاز المناعي غير قادر على التخلص بسرعة من السلالة الأولى التي تسببت في الإصابة، وعند الاتصال بسلالة أخرى مصابة، تدخل مرة أخرى إلى الجسم.

وتابعت في هذا السياق قائلة: “المرض الذي تسببه سلالتان من الفيروسات في وقت واحد لدى الأشخاص الذين يعانون من ضعف المناعة خطير لأنه نتيجة لاستمرار السلالات المختلفة في جسم الإنسان لفترات طويلة، يمكن أن يحدث إعادة التركيب الجيني (تبادل المواد الجينية بين السلالات)، ما قد يساهم في مزيد من التباين في الفيروس وظهور أنواع جديدة. لذلك، من الضروري التطعيم في أسرع وقت ممكن حتى لا يتطور الفيروس في السكان ويتحور”.

يشار إلى أن اكتشاف حالة إصابة بسلالتين من فيروس كورونا سُجل في روسيا عام 2020 لدى امرأة مسنة.

ولتوضيح هذه المسألة، قالت آنا سبيرانسكايا، رئيسة مجموعة علم الجينوم وتقنيات ما بعد الجينوم في المعهد المركزي لعلم الأوبئة في هيئة حماية حقوق المستهلك: “في البداية، سادت سلالة واحدة، وبعد أسبوع تقريبا بدأت سلالة أخرى بالهيمنة”.

وأشارت الخبيرة في علم الجينوم إلى وجود حالات إصابة مزدوجة، لكن ليس من السهل إثباتها، لأن وجود فيروسين مختلفين في العينة يمكن تفسيره بأسباب أخرى. يجدر الذكر أنه جرى سابقا اكتشاف حالات إصابة بسلالتين من فيروس كورونا في وقت واحد في تايلاند وبلجيكا.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format